hocam suç sadece yazilimcida degil müşteride de. kendim mesela sadece müşteriyim herhangi bir teknik bilgim yok yazilima dair. çok kişiyle çalıştım bu platformdan veya disaridan buldugum yazilimci arkadaslarla. bir iş yaparkende birden fazla kişiden teklif alır ve calisma stilini öğrenmeye calisirim. ilk önce bütçe soranla pek işim olmaz bana göre ilk önce bütçe soran 'sen ne kadarlık adamsın ona gore seveyim seni' demekle eş değer. bu yüzden tercih etmem. onun haricinde daha selamun aleykum derken kapıyı 100k ve üstüne açanlar var. bu fiyatlara iş olmaz demiyorum ama daha olayı dinlemeden 100k ve üstü fiyat neye göre veriliyor yani. bu kişileri de tercih etmiyorum . onun haricinde çok kişiyle çalıştıgımdan dolayı az çok fiyatlari tahmin edebildigim için birisi o fiyatin çok altına indiginde yaptırmıyorum guven derecesini kırıyor bende. genelde de asiri derecede fiyat kıranların ya teknik bilgisi az ya yapay zekaya yaptırıyor yalap şalap çok sorun çıkartıyor ya da çalıntı birşey kullanıp başınıza bela açıyor. o yüzden sözleşmeli şekilde güvendigim ve daha once çalıştığım kişilerden birilerini tercih ediyorum. sorun yaşamamak adına en güzel yöntem bu bence. mesela forumdan memnun olup çalıştıgım 2 3 kişi var ismini vermeyecegim reklama girmesin diye ama mesela bu kişilerin verdiği fiyata boynum kıldan incedir.sebebi ise ilk önce projeyi anlayıp dinlemesi , plan olusturup güzelce bilgilendirme yapıp aşama aşama ilerleyişini göstermesi. velhasil kelam bu tarz işlerde suç tek başına yazilimciya ait degildir. müşteri işine ne kadar önem veriyorsa karşı tarafta o kadar ilgilenir. müşteri hemen oldu bittiye getiriyorsa yazilimci da getirir. senin çok önem vermediğin ve anlık hevesle hareket ettigin projeye kim niye özen göstersin. (dip not : kendi arkadaslarimdan sürekli darlayan müşteri profili de var etrafımda proje yaptıran. yazılımcı kişilere sürekli naptın nettin bu niye olmadı vs diye yazip adam belki 1 gunde teslim edecek ama müşteri çok konusup hesap sordugundan yazilimci kişi laf yetiştiricem diye işi aksatabiliyor.) müşterinin yazilimciya , yazilimcinin müşteriye saygi duyup para degil iş odaklı olması bu sorunu çözecegine eminim. 2 taraftada hata oranı %50 dir bana göre