• 23-04-2025, 19:06:38
    #19
    GEMİNİ ⭐ GROK ⭐ CAPCUT
    Biz de suan girdik eve yapacak bir şey yok dışarısı cok soğuk araba da rahat degiliz diken üstünde bekliyoruz
  • 23-04-2025, 19:47:36
    #20
    Ben ölümden korkmuyorum. Sarsıntı olduğunda hiç telaşa kapılmadım.
    Yakınlarımı kaybedersem epey üzülürüm, kendim ölümden milim korkmam. Ama yapacak çok da birşey yok. Gidecek bir yer yok. Ne gele gele.
    Tüm parklar dolu. Oturacak kalacak en ufak bir yer yok.
  • 23-04-2025, 19:52:11
    #21
    Geçmiş olsun
  • 23-04-2025, 20:28:08
    #22
    deprem anında dışardaydım ama geceyi dışarda geçirme niyetim yok. oturduğum binaya şöyle bir alıcı gözle baktım vee.. sanırım ilk büyük depremde yıkılır.
    hakkımızda hayırlısı şu an ölsem zerre kadar umrumda olmaz veren Allah alır canı..
  • 23-04-2025, 20:46:30
    #23
    fâni editör.
    Aracınız vaesa 1/2 gün evlere girmeyin hocam. Hızlıca gıda alıp çıkın. Ne olur ne olmaz..
  • 23-04-2025, 21:14:42
    #24
    Üyeliği durduruldu
    depremde çıktık. piknik alanına gittik.4-5 saat piknik yapıp döndük. yapacak bir şey yok.
    Allah hayırlı ömür,hayırlı ölüm versin amin
  • 23-04-2025, 22:08:13
    #25
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Malatya dan yaziyorum. Yikimlarıj %80 90 ı yeni binalarda oldu. Deprem yonetmeligi dedigin sey muteahitin yapi denetim firmasina el altindan versigi 100 bin liraya bakiyor. 40 yillik nice evlerde cizik yokken 4 ay once teslim edilen ne binalar camura dönüştü. Gözümüzün önünde. Duvarlarin da gazbeton olmasi avantaj degil depremde. Zaten önemli olan duvar degil. Duvar yıkılırsa tüm evin duvarlari 150 200 bine yaptirilir. Aslolan kirişler, kolonlar ve betonun Cxx kaç oldugu. C32 denen betonlar analizde c14 cikti ki bu demir olmasa binanin betonunun bisküvi gibi oldugu demek.
    Eski binalar malzemesinden kaynaklı mı yoksa toprağa daha iyi oturduğu için mi sağlam acaba? Bizim ev yeni yapıldığında kamyon geçince bile sallanıyordu, yıllar geçtikten sonra sallanma kalmadı. Ağaç kökü gibi olmasa da sanki toprakla bütünleşiyor. Tam tersi de olabilir emin değilim, akıl yürütüyorum.
    • yigityavuzy
    yigityavuzy bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 23-04-2025, 22:18:00
    #26
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eski binalar malzemesinden kaynaklı mı yoksa toprağa daha iyi oturduğu için mi sağlam acaba? Bizim ev yeni yapıldığında kamyon geçince bile sallanıyordu, yıllar geçtikten sonra sallanma kalmadı. Ağaç kökü gibi olmasa da sanki toprakla bütünleşiyor. Tam tersi de olabilir emin değilim, akıl yürütüyorum.
    Yok hocam. Kayinbabam insaatcı. Eskiden beton mikserleri yoktu malum. Isciler harç yapiyordu. Ortalama %25 30 cimento, kalan kum seklindeydi. Bu da C25-C30 beton demekti. Simdi mikserlerle gelen beton C26 deniyor ama donmasin diye surekli su ekleniyor miksere. Fabrikada da sulaniyor. Cimento oranı %20 altına dusuyor. Dayaniksiz, biskuvi gibi harç oluyor.
  • 23-04-2025, 22:31:01
    #27
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok hocam. Kayinbabam insaatcı. Eskiden beton mikserleri yoktu malum. Isciler harç yapiyordu. Ortalama %25 30 cimento, kalan kum seklindeydi. Bu da C25-C30 beton demekti. Simdi mikserlerle gelen beton C26 deniyor ama donmasin diye surekli su ekleniyor miksere. Fabrikada da sulaniyor. Cimento oranı %20 altına dusuyor. Dayaniksiz, biskuvi gibi harç oluyor.
    Anladım hocam bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
    • erkancan_87
    • yigityavuzy
    erkancan_87 ve yigityavuzy bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.