Malatya dan yaziyorum. Yikimlarıj %80 90 ı yeni binalarda oldu. Deprem yonetmeligi dedigin sey muteahitin yapi denetim firmasina el altindan versigi 100 bin liraya bakiyor. 40 yillik nice evlerde cizik yokken 4 ay once teslim edilen ne binalar camura dönüştü. Gözümüzün önünde. Duvarlarin da gazbeton olmasi avantaj degil depremde. Zaten önemli olan duvar degil. Duvar yıkılırsa tüm evin duvarlari 150 200 bine yaptirilir. Aslolan kirişler, kolonlar ve betonun Cxx kaç oldugu. C32 denen betonlar analizde c14 cikti ki bu demir olmasa binanin betonunun bisküvi gibi oldugu demek.
Eski binalar malzemesinden kaynaklı mı yoksa toprağa daha iyi oturduğu için mi sağlam acaba? Bizim ev yeni yapıldığında kamyon geçince bile sallanıyordu, yıllar geçtikten sonra sallanma kalmadı. Ağaç kökü gibi olmasa da sanki toprakla bütünleşiyor. Tam tersi de olabilir emin değilim, akıl yürütüyorum.