Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Eski binalar malzemesinden kaynaklı mı yoksa toprağa daha iyi oturduğu için mi sağlam acaba? Bizim ev yeni yapıldığında kamyon geçince bile sallanıyordu, yıllar geçtikten sonra sallanma kalmadı. Ağaç kökü gibi olmasa da sanki toprakla bütünleşiyor. Tam tersi de olabilir emin değilim, akıl yürütüyorum.
Yok hocam. Kayinbabam insaatcı. Eskiden beton mikserleri yoktu malum. Isciler harç yapiyordu. Ortalama %25 30 cimento, kalan kum seklindeydi. Bu da C25-C30 beton demekti. Simdi mikserlerle gelen beton C26 deniyor ama donmasin diye surekli su ekleniyor miksere. Fabrikada da sulaniyor. Cimento oranı %20 altına dusuyor. Dayaniksiz, biskuvi gibi harç oluyor.