• 18-07-2024, 15:03:02
    #10
    DetoneDatome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar, zamanında çekmiş olduğum bir kaç krediyi ödeyemediğimden 2 bankada icralık olmuştum çok şükür şuan durumları düzelttik ödedik.

    2 bankanın avukatları farklı 1 bankaya borcu ödedim direkt yarım saatte dosyayı kapattı

    Problemli sıkıntı olan ise diğerine de ödeme yaptım üzerinden 6 gün geçmesine rağmen dosyayı hala kapatmadılar. Dün aradığımda resmi tatile girmiştik hafta sonu 15 temmuz vs dediler 1-3 iş günü içerisinde dosyanızı kapatacağız dediler.

    Biri yarım saatte kapatırken diğeri neden 1-3 iş günü içinde kapatıyor? Ayrıca google’da arattığımda bu avukatlık bürosu hakkında baya bir şikayet olduğunu aylarca kapatmadıklarını ve borçlara faiz bindiğini yazmışlar.

    Bugün 3.iş günü whatsapptan yazdık hala neden kapanmadı diye cevap alamadım, eğer bugün bu dosya kapanmazsa ne gibi bir yol izlemem lazım? E devletten ödeme yaptığıma dair dekontu oraya da atayım mı (zaten avukata atmıştım) devletin resmi kurumunda kayıtlı kalsın ya da bende onları avukata mı vereyim?
    Avukatla anlaşılan genellikle tahsil harcı içermez sadece borç içindir, anlasirken bunu da açıkça belirtseydiniz iyi olurdu. Yapılması gereken şu, avukat ilgili icra dairesine haricen tahsil edildi borç ödendi şeklinde yazı yazacak. Siz de icra dairesine gidip, tahsil harcını ödeyip dosyayı kapatacaksiniz. Ayrıca bı 100-150 daha masraf ödeyip, tüm bankalara fek yazısı yazdırın bloke vs kaldırılmasi için. İleride tek tek uğraşmayın.
  • 18-07-2024, 15:03:24
    #11
    ödemeyi avukata mı yaptınız icra dairesine mi ? avukata ödeme yaptıysanız icra dairesine haricen tahsil talebi gönderdi mi ?
  • 18-07-2024, 15:04:21
    #12
    Danışman
    Merhabalar.

    Bankaların avukatlarla anlaşmaları ayrı sözleşmelerle yapılır ve banka
    ile organik bir bağlantıları yoktur. Yaşadığınız durumda avukatların
    dosyaya borcun kapandığına dair yazı göndermesi gerekir. Haricen
    tahsil bildirimi denir uygulamada. Normalde kolay bir iÅŸlemdir ama
    üşenme gibi bir şey nedeni ile gecikebilir. Ya da gerçekten meşgullerdir.

    Siz dosya borcunun tamamını ödediyseniz faiz işlememesi gerekir.
    İşlediyse sizden tahsil edilemez. Tahsil olduysa fazlasıyla geri alabilir
    ve/veya ilgililerin yargılanmasını sağlayabilirsiniz.

    Ödeme yaptığınıza dair evrakları icra dairesine gönderebilirsiniz. Ama
    e imzanız yoksa uyap sisteminden gönderemezsiniz. Elden teslim
    etmeniz gerekir. Bazı durumlarda CİMER den yapılan işlemleri ciddiye
    alıyorlar. Ama pek güven vermiyor. Normalde yapmamaları lazım.

    Bu tip durumlarla karşılaşmak istemiyorsanız en mantıklı çözüm
    icra dairesine ödeme yapmak. En azından işlem yapmayan memurları
    doğrudan CİMER e şikayet edebilirsiniz. Profesyonel destek almak
    isterseniz profilimdeki numaradan ulaÅŸabilirsiniz.

    İyi forumlar
  • 18-07-2024, 15:15:27
    #13
    katip25 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ödemeyi avukata mı yaptınız icra dairesine mi ? avukata ödeme yaptıysanız icra dairesine haricen tahsil talebi gönderdi mi ?
    Avukatlık bürosu aradı beni,

    ÅŸu kadar borcunuz var dedi.

    ardından e-devlet’e girip baktım evet o kadar borcum dosyada gözüküyor.

    hemen ödersem peşin ne olur dedim?
    Bir fiyat söylediler ve onu gönderdim,ardından dekont istediler onuda gönderdim. O gün bu gün hiç bir işlem sağlamadı avukatlık bürosu öylece aynı duruyor e devlette dosya son eklenenlere falan bakıyorum aynı.
  • 18-07-2024, 15:18:10
    #14
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Borcu yoktur yazısı aldınız mı?
  • 18-07-2024, 15:46:46
    #15
    DetoneDatome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukatlık bürosu aradı beni,

    ÅŸu kadar borcunuz var dedi.

    ardından e-devlet’e girip baktım evet o kadar borcum dosyada gözüküyor.

    hemen ödersem peşin ne olur dedim?
    Bir fiyat söylediler ve onu gönderdim,ardından dekont istediler onuda gönderdim. O gün bu gün hiç bir işlem sağlamadı avukatlık bürosu öylece aynı duruyor e devlette dosya son eklenenlere falan bakıyorum aynı.
    bana ulaşır mısın pmden yardımcı olmayaa çalışayım size
  • 18-07-2024, 16:29:21
    #16
    DetoneDatome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukatlık bürosu aradı beni,

    ÅŸu kadar borcunuz var dedi.

    ardından e-devlet’e girip baktım evet o kadar borcum dosyada gözüküyor.

    hemen ödersem peşin ne olur dedim?
    Bir fiyat söylediler ve onu gönderdim,ardından dekont istediler onuda gönderdim. O gün bu gün hiç bir işlem sağlamadı avukatlık bürosu öylece aynı duruyor e devlette dosya son eklenenlere falan bakıyorum aynı.
    Hocam dolandırıcılarda avukatlık bürosundan arıyoruz vs diyorlar. Umarım dolandırılmamışsınızdır.

    Bu tarz dosyaları icra dairesinden kapatırsanız başınız ağrımaz.

    Normalde süreç avukat ile konuşup fiyatta anlaşma sağlarsınız. Sonrasında avukata o tutarı icra dairesine bildirmesini istersiniz.
    Sonrasında gidip icra dairesinde o tutarı ödeyip avukatı ararsınız. Fek yazısı ilede tüm bankalardaki blokları kaldırırsınız.
  • 18-07-2024, 17:41:26
    #17
    Merhaba, oncelikle geçmiş olsun.

    Gelelim dosyalara, bazı avukatların katibi vardır hemen işleme aldittirir. Bazı avukatlar tek çalışır, üstüne düşeni yapar (kapama talebini gönderir, sonraki işi icraya bırakır. ).

    Vatandaş uyaptan bakın, avukat tahsil harcını ödeyip, kapatma talebi attıysa icraya ulaşmayı deneyin.

    Yine netice alamazsaniz yarın gün içinde bana ulaşabilirsiniz.
  • 18-07-2024, 19:03:50
    #18
    caglaryildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, oncelikle geçmiş olsun.

    Gelelim dosyalara, bazı avukatların katibi vardır hemen işleme aldittirir. Bazı avukatlar tek çalışır, üstüne düşeni yapar (kapama talebini gönderir, sonraki işi icraya bırakır. ).

    Vatandaş uyaptan bakın, avukat tahsil harcını ödeyip, kapatma talebi attıysa icraya ulaşmayı deneyin.

    Yine netice alamazsaniz yarın gün içinde bana ulaşabilirsiniz.
    merhaba , mesajınız için teşekkürler. vatandaş uyaptan baktım hiç bir işlem yapılmamış 3 gündür öyle duruyor. Daha sonra avukatlık bürosunu aradım banka muhasebesi kapama yapmamış o yüzden işlem yapamadık vs bişeyler söyledi. Tekrar aramışlar bankayı yarın kapatacağız büyük ihtimalle dediler. Yarın bakalım gün içinde neler olacak