• 18-01-2024, 13:50:33
    #10
    MustafaAta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biraz empati lütfen
    Digifox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 5bin TL'ye hiçbir şey yapamazsın adamlar da haklı bende kiracıyım enflasyon tavan ekonomi iyi nağraları atanlar düşünsün.
    Arada biz de kaynıyoruz yapacak bir şey yok .
    Hocam bende 5000₺ e oturayım demiyorum tabii ki. Aklımızdan maksimum 8-9bin geçiyordu ama yani orta yolu bulamıyoruz ev sahibi ile.
  • 18-01-2024, 13:51:34
    #11
    Herkes kafasına göre bir şey söylemiş.

    1. Olarak 10 yılı geçtiği için ev sahibi sizi çok rahat çıkarır. Öyle 1 2 senede sürmez kimsenin dediği gibi.

    2. Olarak %25 sizin için geçerli değil, 5 yılı geçtiği için size dava açabilir ve kira tespit davası açabilir. Bu da çevredeki evler kirası ne kadar ise o kadar olur.

    3. Sizlere ihtar çeker yine çıkarır. İmkan var ise pazarlık yapın derim eğer çıkmak istemezseniz
  • 18-01-2024, 13:51:39
    #12
    Ben geçen sene taşındığım ve 3000 TL kiraya (dağ başı ufak bir ilçe) anlaştığım daire için bir hafta önce 8000bin e zor anlaşabildim en son. %168 zam oldu. Benim maaşım %50 artarken kira artış oranına bak şaka gibi. Ama taşınmak daha masraflı, hadi kafan attı taşındım desem taşınacak ev de yok. Böyle olunca he diyoruz. %25 zam oranını belirleyenlerin alnını karışlıyım. Normali TÜFE dir ve kira kontratı da öyle aslında ama koyunun olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi demek zorunda kalıyoruz.

    Sizin sorunuza gelince. Bence 13bin değil 11-12 bin yapalım bari gibi anlaşmaya çalışın. İkna edemezseniz 13bine razı olun ya da başka daire bakın.
  • 18-01-2024, 13:51:44
    #13
    Biri bana evden çık dese utanır ev bulunca çıkarım.
    5000 tl ye kira mı kaldı kardeş . Nerde oturuyorsunuz bilmiyorum 13 bin belki çoktur ama ev sizin olsa 6.500 kiraya verirmisiniz ?
  • 18-01-2024, 13:52:23
    #14
    Hocam 10 yıldan fazla oturduğunuz için ipler biraz ev sahibinin elinde. Daha az önce haber okudum 14 yıllık kiracı. 10 bin tl’den 24 bin tl’ye çıkarmak istemiş ev sahibi, kiracı da itiraz edince dava açılmış dava sonucu kiranın 24 bin tl olmasına karar kılınmış. O yüzden şuan sizin yapmanız gereken en mantıklı hareket ev sahibiyle konuşup onu yormayacağınızı istediği tutarları kabul edeceğinizi ama biraz daha düşürmesini istiyin. 12 bine bile düşse sizin için kârdır anlayışlı yaklaşırsanız o da cüzzi miktarda güzellik yapabilir.
  • 18-01-2024, 13:52:24
    #15
    Digifox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 5bin TL'ye hiçbir şey yapamazsın adamlar da haklı bende kiracıyım enflasyon tavan ekonomi iyi nağraları atanlar düşünsün.
    Arada biz de kaynıyoruz yapacak bir şey yok .
    Hocam ev sahibi olanla kiracıyı da eşit tutamazsınız ya, 5.000 TL'mi? %25 zam yapacak, hadi diyelim ki kiracı biraz anlayışlı biri diyecek ki kardeşim normalde 6.250 TL Ama bizi kurtarmaz 7.500 TL olsun. Bu işin matematiği budur. Biz böyle gördük, eniştem her sene 1 binayı komple 12 daire 1 senelik peşin kiralar, ve o daireleri de kiraya verir. O kiraların ben 5.000 TL'nin üstüne çıktığını 1 kere duymadım bazen de durumu olmayan kiracıdan almaz bile. Mersin gibi kira durumunun fahiş olduğu bir şehirde. Azıcık insaf. (Sözlerim size karşı değil genel olarak yazmak istedim.)
  • 18-01-2024, 13:54:10
    #16
    Emirhano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ev sahibi olanla kiracıyı da eşit tutamazsınız ya, 5.000 TL'mi? %25 zam yapacak, hadi diyelim ki kiracı biraz anlayışlı biri diyecek ki kardeşim normalde 6.250 TL Ama bizi kurtarmaz 7.500 TL olsun. Bu işin matematiği budur. Biz böyle gördük, eniştem her sene 1 binayı komple 12 daire 1 senelik peşin kiralar, ve o daireleri de kiraya verir. O kiraların ben 5.000 TL'nin üstüne çıktığını 1 kere duymadım bazen de durumu olmayan kiracıdan almaz bile. Mersin gibi kira durumunun fahiş olduğu bir şehirde. Azıcık insaf. (Sözlerim size karşı değil genel olarak yazmak istedim.)
    Hocam zaten haklısınız ama ülke de her şey pahalı adamın kafasında kendini kurtarması var sadece, ekonomi kötü olunca durum böyle oluyor sorun temelde var yani ev sahibine de suç bulmuyorum ben.
  • 18-01-2024, 14:07:58
    #17
    Hocam annemlerin yaptığı hatayı yapmışsınız. Aynı aralıkta kirada oturuyor. ev 2+1 70m2 60-70 yıllık daire. Köpek bağlasan durmaz.
    1600-1700 civarından 4500 e çıkardı geçen sene. kontratı yenilemediler.
    Korkuyoruz bu sene 10.000 ister diye.
    Kimse kusura bakmasın kimsenin maaşı bu kadar artmadı. Her eve asgari ücretin %80 i kira isteniyor. Benim evim o kirayı hak eder mi diye düşünen yok.
    Önceki yıllarda kimse kira ile geçiniyorum demez kirayı ek gelir görürdü.
    Yamyamlık hat safhada.
    7500 TL emekli maaşı alan babam 1500 ameliyatı için kredi ödediğinde aylık cebine 1500 TL kaldı.
    Şimdi maaşı 10800 oldu. Mantıken kira eşitlemeyi geçen sene yaptığı için %25 yapılması gerekiyor. Bakalım martta belli olacak.
    Ev sahipleri evi olmayanın maaşına çöküyor resmen.
    Kirasını asgari ücret veya memur maaşının %80 i seviyesine endeksliyor.
  • 18-01-2024, 14:08:44
    #18
    hocam 10 yılı geçtiği için her türlü çıkartma hakkı var fakat sizinde kanunlarla belirlenen artığın üzerinde yapmış olduğu artışlardan dolayı dava açma hakkınız var. 1600 den 5000 tl ye çıkartmış şimdide 5000 den 13000e çıkartmış anlaşma yoluna gidip biraz pazarlık yapabilirsiniz. ayrıca emsal karar göstererek art niyet tazminatı da alabilirsiniz. bi avukata danışmanızı öneririm.