• 18-01-2024, 13:39:32
    #1
    Herkese selamlar,

    Kira zam dönemimiz geldi ve kiraya en son 5000₺ ödüyorduk. Ev sahibi bu ay 13000₺ den aşağısını kabul etmeyeceğini söylemiş anneme. Açıkçası o parayı vermek istemiyoruz ve zorla çıkarana kadar oturmak istiyoruz. Ancak direkt tahliye edebilme şansı da var gibi görünüyor bu yüzden sizlerin fikirlerini almak istedim.
    • 13 senedir bu evde oturuyoruz.
    • Kira sözleşmesi yok, en son babamın üstüne yapıldı.
    • Babam ve annem 2 sene önce ayrıldı. Kira ödemesi annemin banka hesabı üzerinden gönderiliyor.
    • Elektrik, su, doğalgaz babamın üzerine.
    Bu durumda tahliye edebilmesi kolay mı? Kolay ise 13000₺ verip sözleşme yapıp devam edeceğiz mecbur. Sizin düşünceleriniz neler?

    EDİT: Geçen sene 1600₺'den 5000₺'ye çıktı. Ev sahibi ile orta yolu bulmak istiyorum bende ancak inmiyor hiçbir şekilde. Buradan bir şekilde çıksak da kira 15-16k₺'den aşağı değil ve taşınma masraflarıyla bu 1 yıl için 20k₺'yi bulur. Biraz mecburen kabul etmek zorunda da kalacağız gibi görünüyor..
  • 18-01-2024, 13:44:28
    #2
    Biraz empati lütfen
  • 18-01-2024, 13:45:00
    #3
    13 sene olmuş sözleşme zaten zaman aşımına uğramış hocam 10 sene üstünde sözleşme yazılı olarak yenilenmediyse çıkartabiliyor. daha önce dükkanda başımıza gelmişti ev için aynısı mı bilmiyorum ama muhtemelen aynıdır. dükkandan bizi tahliye ettirmişlerdi 15 gün içinde. istediği fiyat orada ki diğer evlere nazaran uygunsa kabul edin 13bin liraya ev bulmakta biraz zor istanbul'da artık.
  • 18-01-2024, 13:45:24
    #4
    Direkt çıkaramaz yasal olarak bu mümkün değil ancak tahliye talimatı yollar sizde ona karşı dava açarsınız süreç 1 2 yıl sürer bu süre zarfında kiranızı zamanında ödemeye devam edin ve devletin koyduğu %25 şartına uyun ki adamın bahanesi kalmasın.
  • 18-01-2024, 13:45:55
    #5
    MustafaAta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biraz empati lütfen
    ne tarafından empati yapılacak, 5.000 TL'den 13.000 TL'ye çıkan bir kira artışının empatisini asıl ev sahibi yapsın.
  • 18-01-2024, 13:46:18
    #6
    Kategori Moderatörü
    Merhaba çıktığınızda yeni ev kiralarını da düşünerek bi tartıp ev sahibi ile orta yolu bulmak daha mantıklı.
  • 18-01-2024, 13:46:26
    #7
    merhaba
    geçmiş dönemde hiç yüzde yüz artış yaptınız mı kirada ?

    10 yılı geçmiş belirsiz sözleşmelerde ev sahibi sözleşme tarihinin bitimine 3 ay kala size ihtar çekmek zorunda çekmezse yasal artışınızı yapıp 1 sene daha oturabilirsiniz. eğer ki kendisi oturacam , birince derece yakınım gelecek çıkın diye ihtar çekerse çıkartabilir. burada da şöyle bir durum var bu saatten sonra o daireye kesinlikle o yakınının oturması lazım başkasına kiraladığını ispat edersen masraflarını talep edebilirsin.

    NOT: şahsi fikrim şuan 13binin altında kira yok en azından Ankara'da yok. ödeme durumunuz varsa 13 bin ödeyip devam edin.
  • 18-01-2024, 13:48:16
    #8
    Emirhano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne tarafından empati yapılacak, 5.000 TL'den 13.000 TL'ye çıkan bir kira artışının empatisini asıl ev sahibi yapsın.

    Hocam 5bin TL'ye hiçbir şey yapamazsın adamlar da haklı bende kiracıyım enflasyon tavan ekonomi iyi nağraları atanlar düşünsün.
    Arada biz de kaynıyoruz yapacak bir şey yok .
  • 18-01-2024, 13:49:23
    #9
    Dlkrt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhaba
    geçmiş dönemde hiç yüzde yüz artış yaptınız mı kirada ?

    10 yılı geçmiş belirsiz sözleşmelerde ev sahibi sözleşme tarihinin bitimine 3 ay kala size ihtar çekmek zorunda çekmezse yasal artışınızı yapıp 1 sene daha oturabilirsiniz. eğer ki kendisi oturacam , birince derece yakınım gelecek çıkın diye ihtar çekerse çıkartabilir. burada da şöyle bir durum var bu saatten sonra o daireye kesinlikle o yakınının oturması lazım başkasına kiraladığını ispat edersen masraflarını talep edebilirsin.

    NOT: şahsi fikrim şuan 13binin altında kira yok en azından Ankara'da yok. ödeme durumunuz varsa 13 bin ödeyip devam edin.
    1600₺'den 5000₺ yaptı yani %300'den fazla bir miktar. Bizi geçen sene de "bende kiracıyım şuan, ben ev sahibimle anlaşamazsam çıkaracağım" demişti. Bu sene de aynı şeyi söylüyor ve artık blöf gibi geliyor bana.