Abdullah07 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Devlet için adam öldürmenin dinde yeri nedir ?
54
●3.188
- 02-04-2023, 16:00:10Devletin gizli kurumları neden gizleniyor affedersin? Güvenlik sorunu varsa komple tüm polis ve askeri personelin gizlenmesi gerekiyor. Onlar insan değil mi? Yok yani kurtlar vadisi pusu izleyip gelip burda vay efendim derin devlet güzellemesi yapmaya gerek yok. Siyasi insanların tetikçiliğini yapan insanlar neyse bahsettiğin terör örgütleri de odur. Devletin yararına diye gizli gizli siyasi örgüt tetikçiliği yapan birini savunma bana burda.
- 02-04-2023, 16:38:11Sana mı soracam kimi savunacağımı ? Kvp pusu ne alaka ? Adamın sinirlerini hoplatma ? Kurum ismi vermeyecektim ama neyse. Jitem diye bir şey duydun mu ? İllaha konuşturacan adamı ..Pkk denen terör örgütü ile devletin miti vs nasıl örgüt yerine koyuyorsun.Devletin her kurumu resmi mi sanuyorsun sen ?Az kitap oku araştır hiç bir halt bilmiyorsan nete yaz konumdan da çık.Git başkasına bulaş.Kitap oku araştır biraz var mı yok mu öğrenirsin belki..FrknYLMZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-04-2023, 17:11:12Devlet bunun için var işte herkes kafasına göre düzen sağlamasın diye.Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yoksa cemaatler, tarikatlar, örgütler kafasına göre adam öldürürdü.
Türkiye Cumhuriyeti diye bir devlet olmasaydı şu anda tüm cemaatler birbirini kafir ilan edip öldürüyor olurdu. - 02-04-2023, 17:11:45Kurumlara takılmayın arkadaşlar misal verdim.
Polis mesela kaçarken bır hırsızı öldürdü.
Bir rütbeli mesela çatışmada teröritini öldürdü ?
Mesela bir mit görevlisi birini emir alıp öldürdü?
Demek istediğim kısacası devlet bekası veya güvenliği için birini emir aldın öldürdün bunun dini tarafını soruyorum.Gereksiz duyar kasmaya gerek yok .Dini bilgisi olanlar cevaplandirabilr veya yorumlayabilir.Genel olarak milletin fikrini öğrenmek istedim.Bu kadar basit. - 02-04-2023, 17:13:05Tarikatların hepsi bana göre dine zarar veriyor zaten.Kurumlara takilmayalim kısacası devlet görevlisi emir aldı birini öldürdü bunun dini tarafını merak ettim.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-04-2023, 17:26:55Aldığı emir anayasaya uygun olması lazım. Gizli devlet görevi gibi saçma sapan uydurmalar kamu düzenine ve anayasaya uygun değil.Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yani polis,asker ve devlet görevlisi olman bile yetmez. Kanuna ve anayasaya uygun davranman lazım.
Devletleşme ve toplumun güvenliğini koruma amacıyla Hz.Muhammed müslüman haricinde topluluklar ile bir anaya hazırladı. (Medine sözleşmesi)
Türk devleti içinde Büyük Selçuklu'da vezir Nizamülmülkün bu konuda çalışmaları var diye biliyorum.
Kısaca: Devlet görevlisi emir aldı birini öldürdü. Kanuna ve anayasaya aykırı ise suçtur. İslamiyet 'de karşılığı cinayettir. - 02-04-2023, 17:36:08Devletin güvenligi tehdit eden ve emir alarak birini öldüren istihbaratcı suç mu işlemiş oluyor.Emir veren belki anayasayı uyguladı belki uygulamadı ? İslamiyette bir ülkeyi tehdit eden birini emir alarak öldüren kişinin akıbeti kötümüdür size göre hocam ?Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Mesela bu size göre uydurma bir örgüt müdür ?
https://tr.wikipedia.org/wiki/J%C4%B0TEM
Bunun gibi başka da varsayalım mesela veya hepsini geçelim resmi kurum mit elemanı yaptı bunları yine de suç ve dini olarak kötü müdür ? - 02-04-2023, 17:37:57Yok tarikatların hepsini aynı kefeye koymayalım hocam milyonlarca tarikat üyesi insanlar var birde veballerine girme. O apayrı bir konu. Allah insanları yaratıkların içinden en üstünü en şereflisi olarak yaratmıştır. Her insan çok değerli ve kıymetlidir. Lakin bazılarının yaptığı hatalar izledikleri yollar hem insanlıktan çıkarıyor hem de degersizlestiriyor, hayvanlardan daha aşağılık mahlukat seviyesine düşürüyor. Örnekleri saymakla bitmez tecavüz olayları, vatan hainliği, haksız yere adam öldürme, hırsızlık, terör vs vs. Bunların hepsi için çok ağır cezalar var dinimizde lakin malum şartlar. Misal 15 temmuzda 2 askere halkın üzerine ateş etmesi için emir veriyor terörist komutanı askerler emre uymadı diye ******** kafalarına sıkıyor. Emre uyup masum insanların kanını dokseydi belki ahiretini mahvedecekti. Ve köprüde mermisi bitene kadar halka ateş eden katleden tankarla üstlerinden geçen soysuzlar öldürülseydi dinen hükmü ne olurdu. Bence onları esir alarak çok büyük vebale girdiler. BIzim milletin kanını dokenleri en azindan 3 tane küçüklük arkadaşımı şehit verdim kendi paramızla o soysuzları besliyoruz. Ya da bilmiyorum devletimiz belkide hergun ölümden beter bir hayat yaşatıyordur.Abdullah07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-04-2023, 17:42:18Tarikatların hepsini aynı kefeye koyuyorum hocam ben neden dersen bunlar bile bence ülke geleceği için tehdittir.Yarın öbür gün misal menzil dedikleri tarikat liderlerinin devlete başkaldırmayacağının garantisi var mı ? Misal antaly bölgesinde diyelim süleymancılar çok aktif derler .Adamlara dünya kadar para veriyorlar seçimlerde şuraya oy ver dediklerini duyarız mesela.Demek istediğim şey dini açıdan değil ülke geleceği için.HveH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle