Tarikatların hepsi bana göre dine zarar veriyor zaten.Kurumlara takilmayalim kısacası devlet görevlisi emir aldı birini öldürdü bunun dini tarafını merak ettim.
Aldığı emir anayasaya uygun olması lazım. Gizli devlet görevi gibi saçma sapan uydurmalar kamu düzenine ve anayasaya uygun değil.
Yani polis,asker ve devlet görevlisi olman bile yetmez. Kanuna ve anayasaya uygun davranman lazım.
Devletleşme ve toplumun güvenliğini koruma amacıyla Hz.Muhammed müslüman haricinde topluluklar ile bir anaya hazırladı. (Medine sözleşmesi)
Türk devleti içinde Büyük Selçuklu'da vezir Nizamülmülkün bu konuda çalışmaları var diye biliyorum.
Kısaca: Devlet görevlisi emir aldı birini öldürdü. Kanuna ve anayasaya aykırı ise suçtur. İslamiyet 'de karşılığı cinayettir.