petek odayı ısıtmıyor
38
●2.212
- 26-12-2022, 01:49:34Benim de bir sorum olacak hazır konusu açılmışken, kombiyi 50 dereceye ayarlıyorum ama rölantide sürekli 35li derecelerde geziyor. Kombi ateşlenince 50 ye kadar cıkıyor durunca 35 40 arası derecelerde geziyor ve evin ısınmadığını düşünüyorum. Petekler ideal sıcaklıkta tesisat sıfır ilk kışını görüyor. Kombi sıfır ilk kışını görüyor ama anlayamadım 50 derecede hamam gibi olsun istemiyorum ama evin içinde de üşümeyeyim istiyorum. Bilgisi olan var mıdır?
- 26-12-2022, 01:56:59petekleriniz muhtemelen pis su ile dolmuştur yani su akışı yavaştır pis olduğundan, youtube'den petek temizliği adı altında yayınlanan bir kaç videoyu izlerseniz simsiyah suyun aktığını görürsünüz. Ben 40 derecede yakıyorum evin içi hamam gibi, soğuk tek bir yer bile yok. Üstelik 3+1 oturduğum ev ancak 7 petek var banyo'da dahil olmak üzere. 2 sene önce kombici getirtip temizlettirmiştim. Özellikle o simsiyah suyun her peteğin alt kısmında biriktiğine gözlerimle şahit oldum. Sonrasında izlediğim videolardan anladım ki bu işlem için para vermeme gerek yokmuş evde kendim de temizleyebiliyor muşum.Byismail adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-12-2022, 01:57:39neden en az 2 petek bilmedigimden soruyorumYusufh2o adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-12-2022, 01:59:03Sıfır tesisatta da bu durumun olması mümkün mü hocam, daireye ilk oturan kişiyiz ve kombiyi biz taktırdık. Ama ısınma performansından pek memnun kalmadım temizlik yaptırmak şart mı. Bir de bir kaç yerden duydum merdiven altı yerler temizlik adı altında tesisata zarar veriyor diyorlardı, böyle bir durum söz konusu olur mu ?HbY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-12-2022, 02:00:03Sıcak suyun devir daimi için tek petek yeterli olmuyor. Hatta kombi servisleri en az 3 petek açın diyor.furkankrblt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-12-2022, 02:00:47Petek soğuksa düz tornavida ile havasını alabilirsiniz. internette videoları mevcut.
Petek sıcaksa o zaman yalıtım yoktur, petek arkasına yalıtım yaparak başlayabilirsiniz
Kombi çalışmıyor olabilir, eski kombilerde ekran olmadığı için arıza ışığı yanar, arıza da genelde su bar seviyesi 1-1,5 altına düşmüştür, 2 seviyelerine getirin.
temizlik işi biraz kafa karıştırıcı olaydır. Peteklerin içerisinde siyah zift/yağ vardır, bu peteğin çabuk ısınmasına geç soğumasına yarar sıcaklıktan fayda sağlar ve kombinin performansını arttırır, temizlikle bu pis sanılan ve faydalı olan su çıkartılır performans arttığını sanarsınız fakat düşer.Byismail adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
son olarak eteğin üst tarafı ısınıyor alt bölge ısınmıyorsa hava vardır kesinlikle. - 26-12-2022, 02:04:01petekler sıfır mı taktırdınız yoksa ikinci el mi aldınız hocamByismail adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 26-12-2022, 02:07:16peki tesekkur ederimYusufh2o adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle