Sürekli benden borç istiyorlar
32
●1.744
- 03-08-2022, 01:08:00Çözümü üzerinizde kendinize yetecek kadar nakit taşımanız. Bir mekana gidilecekse kendi hesabınızı bırakıp kalkabilirsiniz yada mangal gibi bir etkinlik yapılacaksa nakit taşıdığınız için üzerinize düşeni bırakıp çıkabilirsiniz. Mümkün olduğunca böyle ortamlarda kartınızı kullanmayın. Özellikle şu dönemde kazancınızdan fazla borç vermeniz ciddi sorunlara yol açabilir. Siz borçla uğraşacağınıza bırakın herkes kendisi bankadan borç alıp kendileri uğraşsın.
- 03-08-2022, 09:09:03Bir ara bende sizin gibiydim hocam.
Birlikte oturduğumuz arkadaşlara hayatta hesap ödetmezdim.
Ay sonu kredi kartı ve banka hesaplarımda ki fahiş fiyatları görünce; kasaya gittiğimizde "ben 2 çay, 1 Türk kahvesi içtim ne kadar" deyip ödüyorum, "kendi hesabımı ödedim, sizde ödeyin de kaçalım" diyorum
İster darılırlar ister küserler hocam, takmayın bu kadar. En fazla sizleri aramazsalar kola, çekirdek alır evde film izlersiniz - 03-08-2022, 10:53:35Borç verirken geri ödeme tarihini verdiğiniz kişiyle netleştirmenizi öneririm. Diğer türlü hibe gibi algılayabilirler. Bir de borç verdiğinizde geri dönmeme durumunda sizi etkilemeyecek miktarlarda verirseniz kafanız rahat olur.SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2022, 11:18:161 defa siz ödediyseniz sonrakileri diğer arkadaşlarınız ödesin. Yok ben yapamıyorum hep öne atlıyorum diyorsanız yanınıza fazla para almayın kart almayın , Kartı unutmuşum siz ödeyin ben size veririm diyin. 1-2 defa yapın zaten alışırlar. Diğer türlü enayi ödüyor derler.
Bizim millette borcu olan utanmaz. borcu isteyen utanır. İstesen sen suçlu oluyor 3 kuruş paranın peşine düştü diyorlar , halbuki 3 kuruşu ödemeyen kendileri.
Bende birinden bu tarz para istersem utanırım , kimseye borçlu kalmayıda sevmem borcumu aynı gün öderim , haliyle bir yerde para ödenecekse öne atılmam çünkü sonra geri isteyemem bunu biliyorum
- 03-08-2022, 11:27:12Yalan soyleceksiniz, isteyene su borcum var şuraya ödemem var kusura bakma diyeceksiniz. Bende öyleydim borç veriyorum haftaya vericem diyen parayı 2 3 ay sonra ben isteyince veriyor. Kendi paramı geri istemeye çekiniyordum. En temizi çeşitli bahanelerle vermemek. Sizde öyle yapın ben öyle yapıyorum mutluyumSerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2022, 12:42:48Etrafımda malı mülkü olan kim varsa, her zaman sefili oynayanlar oluyor. Nasılsın desen, iyi valla ya hayat işte borçlar geçim sıkıntısı kirayı ödemeyedik diye konuya giriyorlar
Ama adamı sallasan bir ev parası nakit dökülür. Tamamen kimse benden bir şey istemesin, aman parası varmış gibi görünmeyeyim kafasındalar. Öyle olduğunuz zaman kimse gidip öyle insanlardan borç da istemiyordur eminim
Size tavsiyem öyle durumlarda başı çekmeyin abi, siz teklif eden olun. Biriniz ödesin ben elden vereyim diyin ya da payınızı hemen hesaplayıp nakit olarak kasaya bırakın en temizi bu. Borç isteyenlere de hayır demeyi öğrenmek gerek, çok zor durumda olan arkadaşlarınız olur yardımcı olmak gerek tabiki.
- 03-08-2022, 13:27:50Bir yere gittiğiniz de bir şey yemeyin içmeyin, hesap geldiğinde elinizi de cebinize atmayın. Ortam da karşılıklı bir şey olur tek başınıza ödersiniz, sürekli sürekli size yüklenmesi sizin saflığınızdan ve arkadaş ortamınızın art niyetliliğinden kaynaklanıyor.oguzhana adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
