Çözümü üzerinizde kendinize yetecek kadar nakit taşımanız. Bir mekana gidilecekse kendi hesabınızı bırakıp kalkabilirsiniz yada mangal gibi bir etkinlik yapılacaksa nakit taşıdığınız için üzerinize düşeni bırakıp çıkabilirsiniz. Mümkün olduğunca böyle ortamlarda kartınızı kullanmayın. Özellikle şu dönemde kazancınızdan fazla borç vermeniz ciddi sorunlara yol açabilir. Siz borçla uğraşacağınıza bırakın herkes kendisi bankadan borç alıp kendileri uğraşsın.