suatbuyukboz adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
İşletmeye Stajyer Almak Hakkında
19
●586
- 08-02-2022, 11:59:10Sizin iş farklı bir kapsamda ele alınıyor olabilir o zaman, ben şu: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3308.pdf kaynaktan baktım. Staj yapmak zorunda olan öğrencilerin muhtaciyeti kullanılarak bedava çalıştırılmalarının yasal olup olmadığını bilmiyorum ama etik olmadığına eminim. Size yapanlar ayıp etmiş, bu ayıbı sürdürüp sürdürmemek sizin tercihiniz.
- 08-02-2022, 12:01:46Yeni açılmış firmayız şu anda stajyer ya da normal çalışana maaş vermek bizi ciddi şekilde zorlar. Yoksa güzel bir maaş vermek isterdim tabii kiPeAylwin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 12:04:02Normal çalışana maaş vermek zorlarsa işkurdan alın 3 ay para vermessiniz. sonrasında vermeye başlaya bilirsiniz.suatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 12:07:36Üniversite stajyerleri daha uygun aslında. En azından sektöre çok yabancı olmazlar ve işlerin nasıl yürüdüğünü gösterebiliriz. 2. dönemde bazı öğrencilerin stajı olduğundan almak istiyoruz açıkçası fakat yaz döneminde gelirlerse de uygundur. Sadece işleyişi öğrenmek istiyorum şu anlık. Herhangi bir yere başvuru yapmamız gerekiyor mu? Evrak hazırlamamız vs. Nasıl işliyor o süreç acaba?Nivrasyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 12:44:42Üniversite stajyerleri genelde kendileri bulurlar araştırıp ama hocalarınında ön ayak olduğu vardır, staj yapması gereken sektörlerden birine sahip işletmeniz olması yeterli oluyor evrak vs onlar kendileri getirip imzalatır zaten. Bizi her sene fazlasıyla stajyer arıyor ama açıkcası stajyer demek biraz dert demekte olabilir bugüne kadar çalıştığım 10-15 stajyer arasından 1 veya 2 tanesi için gerçekten çok iyiydi diyebilirim gerisi hep problem hep sıkıntıydı, aslında amaçta zaten bu problemlerini ve sıkıntılarını staj dönemlerinde görmeleri, kendilerini geliştirmeleri.suatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
O yüzden stajyer alırken gerçekten işe alım yapar gidip araştırmanızı incelemenizi tavsiye ederim, hocanın gönderdiği rastgele öğrenciyi kabul etmeyin, sizde öğrenciyle görüşün iyice niyetini anlayın yoksa başınız ağrıyabilir.
Süreç :
Stajyer/Öğretmen/Veli : Stajyer lazım mı?
İşletme : Evet lazım.
Stajyer : Tamamdır evrakları getireyim.
İşletme : İmzalayayım. - 08-02-2022, 12:47:30Nivrasyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
O zaman herhangi bir yere bildiri yapmıyoruz ben şu kadar stajyer çalıştırıyorum şu tarihte işe başladı vb. Sigortasını da bildiğim kadarıyla üniversite yapıyor zaten. Biz evrakları imzalayıp gönderiyoruz stajına başlıyor. - 08-02-2022, 12:50:28Muhasebecinize söylemenizde fayda var biz çok yakın olduğumuz için bir işlem yapılıyorsa da bilgim yok açıkcası kendisi yapıyordur.suatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 12:51:47Onun bilgisini veririm. Onun dışında başka bir işlem yok. Çok teşekkür ederim çok büyük faydanız dokundu.Nivrasyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
