• 08-02-2022, 11:59:10
    #10
    suatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş anlamında faydadan bahsediyorum. İşletmede 2 çalışan var. Daha önce staj yaptığım yerlerin hiçbirinde ücret almadım. Üniversite stajında ödeme yapmak firma tercihine bağlı diye biliyoruö
    Sizin iş farklı bir kapsamda ele alınıyor olabilir o zaman, ben şu: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3308.pdf kaynaktan baktım. Staj yapmak zorunda olan öğrencilerin muhtaciyeti kullanılarak bedava çalıştırılmalarının yasal olup olmadığını bilmiyorum ama etik olmadığına eminim. Size yapanlar ayıp etmiş, bu ayıbı sürdürüp sürdürmemek sizin tercihiniz.
  • 08-02-2022, 12:01:46
    #11
    PeAylwin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin iş farklı bir kapsamda ele alınıyor olabilir o zaman, ben şu: https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3308.pdf kaynaktan baktım. Staj yapmak zorunda olan öğrencilerin muhtaciyeti kullanılarak bedava çalıştırılmalarının yasal olup olmadığını bilmiyorum ama etik olmadığına eminim. Size yapanlar ayıp etmiş, bu ayıbı sürdürüp sürdürmemek sizin tercihiniz.
    Yeni açılmış firmayız şu anda stajyer ya da normal çalışana maaş vermek bizi ciddi şekilde zorlar. Yoksa güzel bir maaş vermek isterdim tabii ki
  • 08-02-2022, 12:04:02
    #12
    suatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni açılmış firmayız şu anda stajyer ya da normal çalışana maaş vermek bizi ciddi şekilde zorlar. Yoksa güzel bir maaş vermek isterdim tabii ki
    Normal çalışana maaş vermek zorlarsa işkurdan alın 3 ay para vermessiniz. sonrasında vermeye başlaya bilirsiniz.
  • 08-02-2022, 12:07:36
    #13
    Nivrasyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Stajyerlerin sigorta ödemesini okul yapar, yakın sektörünüz ile alakalı meslek liselerinden birine gidin stajyer aradığınızı söyleyin size yardımcı olurlar, bu sene lise stajyer maaşı 1275lira civarı haftanın 3 veya 4 günü gelirler. Lise stajyerleri ile uğraşmak maceradır ona da dikkat edin. Üniversite stajyerleri bize genelde yazın gelir onlarda hatırladığım kural bir maaş ödemesi yok ama gene de bir tutar ödeniyor çeşitleri çok fazla üniversite stajyerlerinin ama stajyer kavramı genellikle lise için daha geçerli üniversitedeki arkadaşlar farklı yollarla hallediyor genellikle.
    Üniversite stajyerleri daha uygun aslında. En azından sektöre çok yabancı olmazlar ve işlerin nasıl yürüdüğünü gösterebiliriz. 2. dönemde bazı öğrencilerin stajı olduğundan almak istiyoruz açıkçası fakat yaz döneminde gelirlerse de uygundur. Sadece işleyişi öğrenmek istiyorum şu anlık. Herhangi bir yere başvuru yapmamız gerekiyor mu? Evrak hazırlamamız vs. Nasıl işliyor o süreç acaba?
  • 08-02-2022, 12:35:28
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Genelde Asgari ücretin %30 ila %50 arasında maaş veriliyor.
    Sigortayı okul yapıyor diye biliyorum.
  • 08-02-2022, 12:44:42
    #15
    Kurumsal PLUS
    suatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite stajyerleri daha uygun aslında. En azından sektöre çok yabancı olmazlar ve işlerin nasıl yürüdüğünü gösterebiliriz. 2. dönemde bazı öğrencilerin stajı olduğundan almak istiyoruz açıkçası fakat yaz döneminde gelirlerse de uygundur. Sadece işleyişi öğrenmek istiyorum şu anlık. Herhangi bir yere başvuru yapmamız gerekiyor mu? Evrak hazırlamamız vs. Nasıl işliyor o süreç acaba?
    Üniversite stajyerleri genelde kendileri bulurlar araştırıp ama hocalarınında ön ayak olduğu vardır, staj yapması gereken sektörlerden birine sahip işletmeniz olması yeterli oluyor evrak vs onlar kendileri getirip imzalatır zaten. Bizi her sene fazlasıyla stajyer arıyor ama açıkcası stajyer demek biraz dert demekte olabilir bugüne kadar çalıştığım 10-15 stajyer arasından 1 veya 2 tanesi için gerçekten çok iyiydi diyebilirim gerisi hep problem hep sıkıntıydı, aslında amaçta zaten bu problemlerini ve sıkıntılarını staj dönemlerinde görmeleri, kendilerini geliştirmeleri.
    O yüzden stajyer alırken gerçekten işe alım yapar gidip araştırmanızı incelemenizi tavsiye ederim, hocanın gönderdiği rastgele öğrenciyi kabul etmeyin, sizde öğrenciyle görüşün iyice niyetini anlayın yoksa başınız ağrıyabilir.

    Süreç :
    Stajyer/Öğretmen/Veli : Stajyer lazım mı?
    İşletme : Evet lazım.
    Stajyer : Tamamdır evrakları getireyim.
    İşletme : İmzalayayım.
  • 08-02-2022, 12:47:30
    #16
    Nivrasyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite stajyerleri genelde kendileri bulurlar araştırıp ama hocalarınında ön ayak olduğu vardır, staj yapması gereken sektörlerden birine sahip işletmeniz olması yeterli oluyor evrak vs onlar kendileri getirip imzalatır zaten.

    Süreç :
    Stajyer/Öğretmen/Veli : Stajyer lazım mı?
    İşletme : Evet lazım.
    Stajyer : Tamamdır evrakları getireyim.
    İşletme : İmzalayayım.

    O zaman herhangi bir yere bildiri yapmıyoruz ben şu kadar stajyer çalıştırıyorum şu tarihte işe başladı vb. Sigortasını da bildiğim kadarıyla üniversite yapıyor zaten. Biz evrakları imzalayıp gönderiyoruz stajına başlıyor.
  • 08-02-2022, 12:50:28
    #17
    Kurumsal PLUS
    suatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman herhangi bir yere bildiri yapmıyoruz ben şu kadar stajyer çalıştırıyorum şu tarihte işe başladı vb. Sigortasını da bildiğim kadarıyla üniversite yapıyor zaten. Biz evrakları imzalayıp gönderiyoruz stajına başlıyor.
    Muhasebecinize söylemenizde fayda var biz çok yakın olduğumuz için bir işlem yapılıyorsa da bilgim yok açıkcası kendisi yapıyordur.
  • 08-02-2022, 12:51:47
    #18
    Nivrasyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Muhasebecinize söylemenizde fayda var biz çok yakın olduğumuz için bir işlem yapılıyorsa da bilgim yok açıkcası kendisi yapıyordur.
    Onun bilgisini veririm. Onun dışında başka bir işlem yok. Çok teşekkür ederim çok büyük faydanız dokundu.