Merhabalar,
Yeni açtığımız ofise işlere yardımcı olabilmesi ve öğrenci arkadaşlara faydamız dokunabilmesi için stajyer almak istiyoruz. Fakat bu işler nasıl yürür bilmiyorum. Mali müşavirimizin de pek bilgisi yok o yüzden foruma sormak istiyorum. Bu işlemler nasıl ilerler stajyer alabilir miyim, alırsam nereye başvuru yapmalıyım, ödeme yapmak zorunda mıyım gibi soruların cevaplarına ihtiyacım var.
İşletmeye Stajyer Almak Hakkında
19
●586
- 08-02-2022, 11:37:10
- 08-02-2022, 11:41:16Ödeme yapmak zorunda mıyım sorusu başvuru masrafları hakkında mı yoksa faydanızın dokunmasını istediğinizi söylediğiniz öğrenci arkadaş için mi?suatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 11:43:10Öncelikle kesinlikle sigorta yaptırmanız gerekeceğini bilin, ücret konusu işletmenize bağlı. Avukatlık vb. birkaç meslekte ücret vermek zorunlu tutulmazken bazı mesleklerde ücret kesinlikle verilmeli ama insaniyet namına her ne olursa olsun, cüzide olsa bir ücret belirleyip stajyerinize vermenizi tavsiye ederim. Bunun dışında stajyerin sigortasını karşılayan bazı üniversiteler var. (Örn: Bahçeşehir) Bu üniversitelerin staj programlarından bilgi alabilir ve stajyer arayışınız için ilan paylaşabilirsiniz.
- 08-02-2022, 11:44:27Maaş anlamında bahsediyordumPeAylwin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 11:49:47üniversite öğrencisi ise sigortayı okul yapıyor diye biliyorumnasirjones adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 11:50:23Öğrenci arkadaşlara faydanız dokunamayacak öyleysesuatbuyukboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
işletmenizin personel sayısına bağlı olarak en az asgari ücretin 1/3 - 2/3 oranları arasında ödeme yapmanız gerekiyor.
- 08-02-2022, 11:50:34Kimi okul yaparken kimi okul yapmıyor. Genelde özel okulların çoğu yapıyor.batuhanyuksel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 11:54:58İş anlamında faydadan bahsediyorum. İşletmede 2 çalışan var. Daha önce staj yaptığım yerlerin hiçbirinde ücret almadım. Üniversite stajında ödeme yapmak firma tercihine bağlı diye biliyoruöPeAylwin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-02-2022, 11:56:08Stajyerlerin sigorta ödemesini okul yapar, yakın sektörünüz ile alakalı meslek liselerinden birine gidin stajyer aradığınızı söyleyin size yardımcı olurlar, bu sene lise stajyer maaşı 1275lira civarı haftanın 3 veya 4 günü gelirler. Lise stajyerleri ile uğraşmak maceradır ona da dikkat edin. Üniversite stajyerleri bize genelde yazın gelir onlarda hatırladığım kural bir maaş ödemesi yok ama gene de bir tutar ödeniyor çeşitleri çok fazla üniversite stajyerlerinin ama stajyer kavramı genellikle lise için daha geçerli üniversitedeki arkadaşlar farklı yollarla hallediyor genellikle.
işletmenizin personel sayısına bağlı olarak en az asgari ücretin 1/3 - 2/3 oranları arasında ödeme yapmanız gerekiyor.
