Yunusemree9 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Eviniz Engelli Dostu Mu?
40
●933
- 21-07-2021, 12:29:55benim evimin girişi engellilere uygun ancak diğer arkadaşların da dediği gibi ev meselesi çözülür bir şekilde ama genel ve ortak alanlar ile ilgili daha vizyoner bir yaklaşım gerektiriyor bu konu ülke çapında. Sorunun önemli kısmının da umursamazlıktan değil, aklına gelmemekten kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Hangisi daha kötü bilemedim!! Banka, market v.s. gibi yerlerde zaten her daim düşünülmesi gereken ancak düşünülmemiş engelli uygunluğu durumu, ne yazık ki insanların para verip tatil yaptıkları gayet şık ve güzel otellerde bile çoğu kez düşünülmemiş oluyor.
- 21-07-2021, 12:31:30Çok doğru söylediniz aslında. İnsanlar, sanki biraz bilgisiz gibi diye düşünüyorum. Gerçi insanlarımız engelli bireylere yardım ediyorlar sağ olsunlar.Angelicakaka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-07-2021, 12:33:21Maalesef değil asansöre 4 basamak var. Kızımın cici annesi engelli. Çocuğu olmadığından biz onu kızımızın ikinci annesi olarak görüyoruz ama bize gelirken öyle zorlanıyor ki. Ama kendim çözdüreceğim bir rampa vs yaparak.
- 21-07-2021, 12:34:25Bu güzel düşünceniz için sizi taktir ediyorum. R10+ vermemin sebebi de buydu aslında.MuratCENGEL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-07-2021, 12:56:38Geçenlerde evden markete çıktım, mesafe 15 dakika, elimde de pazar arabası, dönüşte pazar arabasını doldurdum ve çok ağır oldu, araba zıplamasın, kırılıp dökülmesin diye kaldırımların başında, sonunda (çok uzunsa ortada da) olan rampaları kullanayım dedim, sağ olsun belediye bu rampaları pas geçmemiş. Sonra kaldırımdan değil işlek yoldan giden bir engelli gördüm, o sıra "bakalım ben bu pazar arabasını engelli sandalyesi gibi eve kadar sadece rampalardan indirip, çıkarıp götürebilecek miyim" diye bir test yapmaya karar verdim, fakat sonuç hüsran oldu, 1-2 rampa dışında hepsinin önünden arabalar park edilmişti, son rampa boştu ama ona da fırsat olmadı, yarım bir kamyon yanaştı, rampaya tek tekerini soktu, evirdi, çevirdi, park etti, çekti gitti, sanırım adam rampayı tek teker sokulsun diye bir düzenek sanıyordu :/
Bu arada tespitimde unuttuğum bir şeyi bu konu ile fark ettim, benim oturduğum apartmanda da bir sürü merdiven var ama rampa yok. Yani sandalyede olsam ve tüm kaldırımları geçsem de apartman önüne gelince yardıma ihtiyacım olacaktı.. - 21-07-2021, 13:26:49maalesef toplumca, yakınlarımızda ya da kendi başımızda olmayan bir problemi ya durumu yok saymakla ilgili bir sorunumuz var ama kötü niyetten de değil de, biraz bilgisizlikten ve düşüncesizlikten kaynaklı. Kilolu zayıfın halinden, bedensel engelli, zihinsel engellinin halinden, genç yaşlıların sorunlarından, yaşlılar gençlerin ihtiyaçlarından yeterince haberdar değil. Herkes kendi sorununu ve ihtiyaçlarını görüyor, biliyor, gerisine zihnini yormuyor. Bu eleştiriyi yaparken kendimi de asla hariç tutmuyorum. Zaman zaman oturup üstünde düşündüğümde, benim de ülkeden, şehirden, yaşadığım yerden ve çevremden beklentilerimin kendi aile tipime ve hayatıma uyumlu beklentiler olduğunu, başkasının benden neler bekliyor olabileceğini pek düşünmediğimi farkediyorum. Ara sıra farkındalığım oluşunca, daha dikkatli olup genel tavrımı ve duruşumu ona göre düzeltmeye çalışıyorum ama biraz kültürümüz kaynaklı yerleşmiş bir yapımız var. Aşması zor. Yardımsever ancak düşüncesiz bir milletiz. Yeni nesilleri farklı yetiştirerek bir kaç on yıl içinde çok daha iyi bir düzen kurmak mümkün.agg1401 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-07-2021, 13:31:22Bu tip deneyleri keşke diğer insanlarda yapabilseymiş diye düşünmeye başladım. O zaman belki biraz bile olsa insanlar, engelli bireyleri anlamaya başlayacaklarına inanıyorum hocam.tolgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-07-2021, 13:34:32çok haklısınız ve "teker sokulsun diye düzenek sanıyor" diyerek ironik bir şekilde eleştirmişsiniz ancak ben bunun gerçeklik payı olduğuna da inanıyorum aslına bakacak olursanız. Bu yüzden de belediyelerin gerekli düzenlemeleri ve kontrolleri yapmaları dışında, genel olarak konuyla ilgili kamu spotlarının çok daha fazla olması gerektiğini, sokaklardaki billboardlarda bu konu ile ilgili etkili reklam kampanyaları yürütülmesi gerektiğini düşünüyorum çünkü o kamyon şoförü ya da x bilmem ne otomobil şoförü bence gerçekten düşünemiyor da yapıyor bu hatayı.. Umursamadığı, bencil olduğu için de yapan elbette vardır ama pek çok kişinin hiç aklına bile gelmiyor. Bir de üstüne araçları çeken ve cezalar yazan ilgili birimler de hiç hassasiyet göstermiyorlar. Engelli sandalyesi ve pusetler için yapılmış alanların üstüne ya da önüne park etmiş araçların çekildiğine hiç şahit olmadım mesela.. Bu uygulamayı sıklaştırsalar, insanlar bir süre korkudan dikkat ederler, bir kaç zaman içinde de farkındalık ve bilinç oluşur, alışkanlık haline gelir.tolgi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle