agg1401 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çok doğru söylediniz aslında. İnsanlar, sanki biraz bilgisiz gibi diye düşünüyorum. Gerçi insanlarımız engelli bireylere yardım ediyorlar sağ olsunlar.
maalesef toplumca, yakınlarımızda ya da kendi başımızda olmayan bir problemi ya durumu yok saymakla ilgili bir sorunumuz var ama kötü niyetten de değil de, biraz bilgisizlikten ve düşüncesizlikten kaynaklı. Kilolu zayıfın halinden, bedensel engelli, zihinsel engellinin halinden, genç yaşlıların sorunlarından, yaşlılar gençlerin ihtiyaçlarından yeterince haberdar değil. Herkes kendi sorununu ve ihtiyaçlarını görüyor, biliyor, gerisine zihnini yormuyor. Bu eleştiriyi yaparken kendimi de asla hariç tutmuyorum. Zaman zaman oturup üstünde düşündüğümde, benim de ülkeden, şehirden, yaşadığım yerden ve çevremden beklentilerimin kendi aile tipime ve hayatıma uyumlu beklentiler olduğunu, başkasının benden neler bekliyor olabileceğini pek düşünmediğimi farkediyorum. Ara sıra farkındalığım oluşunca, daha dikkatli olup genel tavrımı ve duruşumu ona göre düzeltmeye çalışıyorum ama biraz kültürümüz kaynaklı yerleşmiş bir yapımız var. Aşması zor. Yardımsever ancak düşüncesiz bir milletiz. Yeni nesilleri farklı yetiştirerek bir kaç on yıl içinde çok daha iyi bir düzen kurmak mümkün.