• 22-06-2021, 16:58:32
    #10
    Twitter Hesap Sağlayıcısı
    s_akarisik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşten çıkış yaparken imzaladığın kağıtlarda bir çıkış sebebi belirtilmelidir. Bu istifa olarak görünüyorsa ve sen bunu imzaladıysan işsizlik maaşı alma hakkın ne yazık ki olmaz.
    hiçbirşeye imza atmadım hocam.
  • 22-06-2021, 16:59:54
    #11
    çıkış kodu önemli o kod ile işsizlik maaşı alınır mı diye aratırsan alırsın cevabını
    • Moselia
    Moselia bunu beÄŸendi.
    1 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
  • 22-06-2021, 16:59:58
    #12
    Merhaba, istifa ettiyseniz alamazsınız.
  • 22-06-2021, 17:00:02
    #13
    burakfakiroglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hiçbirşeye imza atmadım hocam.
    O şekilde çıkış yapıldıysa istifa olarak görünmesi imkansız bir durum istifa olarak görünmesi için istifa dilekçesini el ile yazman gerekli işsizlik maaşı başvurusunda bulunabilirsin.
  • 22-06-2021, 17:00:11
    #14
    bytoprak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle anlattığınıza göre işten çıkarılıyorsunuz ama kendi rızanız ile çıkış yaptığınızı söylüyorsunuz bunu çözmeniz lazım. İşsizlik hakediş olayına gelince eğer daha önce işsizlik maaşı almışsanız muhtemelen bir hakediş olur ( yine de işkura sormanız lazım ) eğer ilk defa alacaksanız son çalışılan yerde 600 günü doldurulması gerekiyor.
    Bende Bir yıl geçti kco alarak çalışıyorum bu kco bittikten sonra asgari ücret vermicek zaten vermiyordu çıkmak istesem bende mi alamicam
  • 22-06-2021, 17:00:42
    #15
    burakfakiroglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    herhangi bir şeye imza vs atmadım hocam.

    Hocam son 1.5 yıldır iş yerleri iflas/tasfiye açıklamadığı sürece çalışanları işten çıkaramıyorlar. Ben şahsen yorulduğum için bir fabrikamı tasfiye ile kapattım tüm çalışanlarım işsizlik maaşını aldı. Bunun davası yıllarca sürdüğü için böyle kansızlıklar dönüyor maalesef. Siz hakkınızı arasanız, aralarında 3 kişi şahit yazar iş yerine gelmedi derler yine sizin bir şey imzalamanıza gerek kalmadan işten çıkarırlar.
  • 22-06-2021, 17:01:00
    #16
    Twitter Hesap Sağlayıcısı
    s_akarisik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O şekilde çıkış yapıldıysa istifa olarak görünmesi imkansız bir durum istifa olarak görünmesi için istifa dilekçesini el ile yazman gerekli işsizlik maaşı başvurusunda bulunabilirsin.
    hiçbir şekilde imza atmadım hocam yemin ederim.
  • 22-06-2021, 17:03:31
    #17
    burakfakiroglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hiçbirşeye imza atmadım hocam.
    Hocam o zaman nasıl çıkış yapıldığını öğrenin. İmza atmamış isen zaten kıdem tazminatı hakedişin var vermezler ise işe iade davası yani mahkeme süreci başlıyor demektir. tabi bu durum normal süreç şimdi işten çıkarma yasağı olmasından dolayı işçi çıkarılamıyor ama 29 nolu koddan çıkış yapıldıysa sıkıntı. Kodu öğrenmen laızm.

    Ayrıca işsizlik ödeneği şartları :

    İşsizlik Ödeneğinden Yararlanma Koşulları
    • Kendi istek ve kusuru dışında iÅŸsiz kalmak,
    • Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün hizmet akdine tabi olmak,
    • Hizmet akdinin feshinden önceki son üç yıl içinde en az 600 gün süre ile iÅŸsizlik sigortası primi ödemiÅŸ olmak,
    • Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içinde en yakın İŞKUR birimine ÅŸahsen ya da elektronik ortamda baÅŸvurmak,
    Kaynak

    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende Bir yıl geçti kco alarak çalışıyorum bu kco bittikten sonra asgari ücret vermicek zaten vermiyordu çıkmak istesem bende mi alamicam
    hocam arkadaşın durumu ile senin durumun farklı olduğundan senin durum hakkında maalesef pek bilgim yok.
  • 22-06-2021, 17:07:08
    #18
    burakfakiroglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hiçbir şekilde imza atmadım hocam yemin ederim.
    Hiçbir şeye imza atmadan sgk çıkışı gösterebileceklerini pek fazla zannetmiyorum. İlk olarak e devlet üzerinden hizmet dökümünden giriş çıkış tarihlerini kontrol et tarih görünmüyor ise ilgili iş yerine giderek özlük dosyanı ve çıkış evraklarını talep etmelisin. Herhangi bir işlem yapılmadıysa seni işe devamsızlık olarak gösterme imkanları doğar.