Anket Aşı vurunmalı mıyım?
Toplam Katılımcı Sayısı: 229
Aşı vurunmalı mıyım?
Evet kesinlikle vurun.
%63,32 (145 Oy)
Hayır, biraz daha bekle.
%36,68 (84 Oy)
  • 15-06-2021, 03:38:54
    #10
    2-3 yıl içinde hayatımızda teknoloji o kadar hızlı gelişiyor bunun farkındasınız ama bilimin ne kadar ileri gittiğini kabul edemiyorsunuz. Dünya bu salgına maruz kalıyor. Devlet kurumları, özel kurumlar olsun bu aşıyı bulabilmek için 1,5 yıl boyunca çalıştı. Evet normalde bir aşı bu kadar kısa sürede çıkmaz ama normal bir zamanda değiliz. Bürokrasiyi bilirsiniz bi dosya günlerce/aylarca bi masada durabilir ama şimdi durmadı. 6 aydan fazladır 3. fazı yapıyor aşı şirketleri. Hadi bi tane aşı şirketi değil ki onlarca şirket aşıyı buldu. Sağlık ocağına gittiğinde direkt yuttuğunuz ilaçların sahiplerin yaptığı aşıya karşı çıkmak garip geliyor bana.
  • 15-06-2021, 03:40:15
    #11
    Merhaba,

    bu konuda bilimsel, politik, dini ve komplo teorisi içeren bir çok görüş var. Ben her zaman bir konu hakkında bilgi sahibi değilsem, o konuda uzman kişilerin görüşlerine güvenirim. Toplumda aşı olunmasını veya olunmamasını tavsiye eden, daha doğru kendi özelinde değerlendirme yapıp bu noktada bir tavsiye vermeyen fakat, bulundukları konum açısından toplum lideri olarak nitelendirilen ve bazı kesimleri etkileyen insanlar var. Bunlar arasında benimde fikrine çoğu kez güvendiğim ve bu konuda aşı olunmaması gerektiğini savunan insanlar da var ama bunlar doktor veya tıp alanında uzman değil. Aşı olmak istemeyenleri anlayarak saygı duymakla birlikte, bu konunun uzmanı olan bilim insanlarına güvenerek ve çeşitli komplo teorilerini göz ardı ederek aşı olunması gerektiğini savunanlardanım.
  • 15-06-2021, 03:41:38
    #12
    Hocam bu soruyu sordurmak zorunda bırakan medya için söylenecek çok şey var. 1,5 senede çıkmış aşı diyorlar da insanlar uzaya yerleşmek için 1,5 yılda ne gibi gelişim kaydetti bir bakarsak aşı için geç bile kaldık. Tabii zamanla yeni versiyonları çıkacaktır. Grip aşısını örnek gösteriyorlar genelde bu konuda, grip aşısının mesela tek versiyonu mu var hayır. Genel olarak alerjiniz yoksa olmak lazım. Bizim halkta biraz garip aşı nerde diye soruyor aşı geliyor olsam mı diye soruyor. Olanlara bakacak olursak kötü bir sonuç görülmüş değil. Yıllar sonra görülür diyorlar bu da komik, o zaman kanser olanlar (herkese acil şifalar) vatandaşlarda tedavi görmesin. Ne gerek var vücuttaki hücreler mücreler halleder kendi kendine çözülür.
  • 15-06-2021, 03:43:25
    #13
    jjoker1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne gibi mesela ?
    Şuan kesin birşey demek haddime değildir, güvenli gelmemekle birlikte ilerleyen zamanlarda ne olucak bilemiyoruz. Ben kesinlikle aşı olmak istemem.
  • 15-06-2021, 03:53:39
    #14
    MikailAvci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan kesin birşey demek haddime değildir, güvenli gelmemekle birlikte ilerleyen zamanlarda ne olucak bilemiyoruz. Ben kesinlikle aşı olmak istemem.
    Aşılar hakkında detaylı bir makale okumanızı öneririm.
    Ayrıca insan soyunu 1 aşı silecek veya uzun vadede silecek olması biraz ütopik.
    1 aşı alındığında defalarca kez test edilir. Ve her ğlkeye giren aşı içerisinden random numuneler alınır.
    Aşılar etkilerini uzun vadede yan etkilerini kısa sürede gösterir.
    İnsan vicudu uzun süreli tepki için cok koplikedir. Yan etkiler genelde 48 saate gözükürler. Max 72 saatir. Aşılar hakkında kısmi yan etkileri zaten belli.
    Yanlış anlamanızı istemem ama ciddi olarak araştırmaları düzgün kaynaklardan edinmenizi isterim. Biri bişey söylediğinde inanmayın araştırın ve araştırırken de googleye yazıp ilk çıkan siteye tıklamayın. Genelde akademik makaller paylaşıldığında altında okulun veya o akademinin resmi linki de olur yoksa itibar etmeyin. Ayrıca her araştırmacıyada inanmayın araştırmayı yapan ekibide araştırın geçmişine bakın.
    ☺️👍
    Hayırlı geceler dilerim.
  • 15-06-2021, 03:55:23
    #15
    2 Senaryo Var

    1- Virüs öldürüyor
    2- Aşı öldürüyor

    Kararı kendiniz vereceksiniz ben şahsen olmayı düşünmüyorum kimseyide etkilemek istemem bu konuda.
  • 15-06-2021, 03:57:12
    #16
    MikailAvci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan kesin birşey demek haddime değildir, güvenli gelmemekle birlikte ilerleyen zamanlarda ne olucak bilemiyoruz. Ben kesinlikle aşı olmak istemem.
    Ayrıca aşı olmayarak kendinizi değil bizi riske atıyorsunuz toplum olarak haklar vardır. Başkasının hakkını ihlal etmek sizin haklarınıza son verir.
    Lütfen bu yazdığımı özgürlük kısıtlaması olarak yorumlamayın. ☺️👍
  • 15-06-2021, 04:00:07
    #17
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 Senaryo Var

    1- Virüs öldürüyor
    2- Aşı öldürüyor

    Kararı kendiniz vereceksiniz ben şahsen olmayı düşünmüyorum kimseyide etkilemek istemem bu konuda.
    2. Senaryo biraz zor koskoca çinde nüfusun neredeyse tamamı zorla aşılandı ayda 1 ölüm haberi alınıyor.
    Aksi taktirde ütopik bir klonlama veya üreme metodu geliştirmediyseler. Aşı başarılı.
  • 15-06-2021, 04:01:23
    #18
    jjoker1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşılar hakkında detaylı bir makale okumanızı öneririm.
    Ayrıca insan soyunu 1 aşı silecek veya uzun vadede silecek olması biraz ütopik.
    1 aşı alındığında defalarca kez test edilir. Ve her ğlkeye giren aşı içerisinden random numuneler alınır.
    Aşılar etkilerini uzun vadede yan etkilerini kısa sürede gösterir.
    İnsan vicudu uzun süreli tepki için cok koplikedir. Yan etkiler genelde 48 saate gözükürler. Max 72 saatir. Aşılar hakkında kısmi yan etkileri zaten belli.
    Yanlış anlamanızı istemem ama ciddi olarak araştırmaları düzgün kaynaklardan edinmenizi isterim. Biri bişey söylediğinde inanmayın araştırın ve araştırırken de googleye yazıp ilk çıkan siteye tıklamayın. Genelde akademik makaller paylaşıldığında altında okulun veya o akademinin resmi linki de olur yoksa itibar etmeyin. Ayrıca her araştırmacıyada inanmayın araştırmayı yapan ekibide araştırın geçmişine bakın.
    ☺️👍
    Hayırlı geceler dilerim.
    Ben bilimden daha çok dünyada olan haberler " aşı olmayan buraya giremez, hapse atılsın, bakkal ahmetle küssün" gibi yanıltıcı ve zorlayıcı bir baskıya karşıyım. Benim özgürlüğümü bu şekilde hiç bir dünya devleti veya ülkem yasak edemez. Ben bu virüsten değil de cidden bu maskeden baskıdan hastalandım hocam artık eskisi gibi güzel nefes alamıyorum.