Anket Aşı vurunmalı mıyım?
Toplam Katılımcı Sayısı: 229
Aşı vurunmalı mıyım?
Evet kesinlikle vurun.
%63,32 (145 Oy)
Hayır, biraz daha bekle.
%36,68 (84 Oy)
  • 15-06-2021, 04:36:51
    #28
    emmiyas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    her türlü aşı olun. bu hastalığı ağır geçirdim 15 gün hastanede yattım. şuan belli bir süre aşı olamayacağım ama süre belli değil.
    hastanede yanımda yatan kişi 2. kez koronaya yakalanmıştı ve 3 ay ara ile.

    aşı konusunda belirsizlikler olabilir. ama hastalığı geçiren kişilerin antikor seviyesi ne kadar sürüyor belli değil.
    siz aşının yan etikleri varmı diye dert ediyorsunuz. şuan koronanın vücutta ne gibi hasar bıraktığı belli değil.
    ama nefes darlığı tam olarak geçmedi ve çabuk yoruluyorum hala. tam 2 ay oldu hastalıktan bu yana.
    Aşı mantığı virüsün vücuda tanıtılmasıdır. Her tür aşı için bu sistem geçerlidir .
    Aşı virüs ile savaşması için bir güç vermez, iki tipte üretilir, birincisi ölü veya çoğalamayacak şekilde dna sı bozulmuş virüs ile. İkincisi virüsün dış proteğin tabakası kopyalanarak yani antijen taklitlemesi diyelim.
    Çocuklukta olduğumuz tüm aşılar istisnasız bu kurallara ve çalışma mantığına göre üretilir ve korur .
    örnek olarak, Teta virüs için bir tetanoz aşısı olduk diyelim, bunun vücudun hatırlama süresi sınırlı ve bir süre sonra tekrar olmak gerekmekte ( risk grupları metal işçileri buna dikkat ederler )
    Mantık bu , ve virüs vücuda daha önce girdi ve insan vücudu immün sistemi ile bununla başedip etkisiz hale getirdi ise, bu aşıdan kat kat üstün bir durumdur. ( yani vücut bu virüsü tanımış ve antikor üretimini planlayarak yapmıştır)
    Bazı virüsler insan vücudunda hayat boyu yaşayabilir varicella zoster gibi su çiçeği hastalığı olan bir insan 50 yaşında bu virüsün deri üzerinde özellikle eklem bölgelerinde kıl kökleri gibi kendine uygun yerleşim yerlerinde immün sistem düşmesi ve başka sebeplerden dolayı tekrar harekete geçer ve bu sefer de zona hastalığına neden olur.
    yani bir kere bulaşan bir virüs, aşı olundu diye vücut kesinlikle yeterli savunmayı yapacak diyemeyiz.
    Ama aşı mantığına göre, virüs bulaşan bir insanın aşı yaptırması çok saçmadır. Ne tipte aşı olursa olsun zaten vücuda girmiş olan virüsü, kopya virüs ile vücuda tanıtmak mantıklı değildir.
    Malesef farklı hayvan türlerinde etkili olan bu virüsler (corona) özellikle kedilerde görülme sıklığı çok yüksek ve asla insana geçmeyen türlerdir. Bu covid 19 türü gerçek bir istisna ve kaynağı hala net tespit edilememiştir. ( Dünya sağlık örgütü makalelerinde yarasa olayı ihtimalinin gerçeklilik payı zaten yazmakta )
    Sonuç olarak üzerinde yeterli bilgi olmayan bir virüs, ve bu virüsü insana tanıtan ve antikor geliştirmesini isteyen bir aşı var ortada.
    Yanlış anlaşılmasın !
    Virüs ile hiç tanışmamış bir vücut için, aşı virüs için savunmayı önceden hazırlama planını insana verebilir.
    Ama bu kadar kısa aralıklarda, virüsün 2. kes bulaşması demek, ki bu virüs daha önce bulaştı ise (insan bedeni ya savaşarak kazanır, yada kaybeder), zaten vücut o virüsü tanıyordur. Yani 2. kez bulaşma yanlış bir açıklamadır aslında.
    Vücut ya virüsü tanımış ve savaşmıştır yada kaybetmiştir.
    Bu vakaların ilk tanılarındaki antikor üretimleri ne oldu ? antikor üretilmediyse ve virüs yok edilebildiyse, aşı gerçek virüsün yaptıramadığı, antikor üretimini nasıl yaptıracak.
    Malesef ciddi anlamda bu viral durum hakkında, en ciddi araştırma yapanlarda bile hala onlarca soru işareti var.
    Tavsiyem öncelikle maddi durumunuza göre, güvenilir bir merkezde, antikor testi yaptırın. Ve covid-19 antikor (+) ise, aşının, vücudunuzda antikor + olduğu sürece en ufak bir artısı olmayacağını da bilin.
    Aşı bir tedavi değil, profilaksi yani önleyicidir.
  • 15-06-2021, 04:44:34
    #29
    Kei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle size katılıyorum hocam
    50 yılda binlerce çeşit grip aşısı üretildi. ☺️
    Ayrıca arkadaşın bahsetti hastalıkların hepsi cok farklı şeyler. Kasner denilen şey kontrolsüz hüçre coğalması. Aşı ile bir alakası olan birley değil.
    Elma ile karpuzı toplayıp armut çıkmasını beklemek gibi bişey bu.
    Her yıl yeni bir grip aşısı cıkıyor.
    Şuan bilinen coğu kanserin tedavisi var.
    Aşı üretimi her geçen yıl gelişen bir sağlık dalı.
    Ger geçirilen küresel salgın dünya için bir teçrübe ve deneyim oluyor.
    Bunları göz ardı ederek. Neden hala ilkelmişiz givi bakıyoruz.
    10 yıl önce 2 gb ram telefona oha diyorduk şuan 16 gb ram var telefonlarda cuğümüzün bilgisayarında daha hızlı işlemcileri var. Telefonların.
    Teknolojinin her 3 yılda bir katlanarak geliştiğini gözlemlemek cok zor olmasa gerek.
    Ayrıca grip virüsü hakkında yapılan araştırmaları iyice araştırın kç çeşit virüs kaç çeşit aşı var. Sayıları görünce gerçekten şok olacaksınız.
  • 15-06-2021, 05:22:35
    #30
    Bir zamanlar aşı gelmedi çıkmadı diye yaygara koparanlar bugün aşı karşıtı olarak görüyoruz.

    Mesele şu hocam aşıların iyi veya kötü olduğunu zamanla anlarsın bunun içinde birileri aşı olmak zorunda. Bilinçli olarak hiç bir devlet milletine virüs verip başını belaya sokmaz çünkü bunun sorunlarını daha sonra hastalara tedavi etmek için daha çok zarara girer.

    Şahsen ben olacağım ama çocuklarıma yapmayı düşünüyorum onlar daha bu tür virüsleri kaldırabilecek yaşta olduğunu dusunmuyorum ² ve 3 yasindalar.

    Tavsiyem kesinlikle olmalısın tüm dünya oluyorken bı akıllı üstün zekalı bizmiyiz ?
  • 15-06-2021, 05:35:55
    #31
    jjoker1221 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50 yılda binlerce çeşit grip aşısı üretildi. ☺️
    Ayrıca arkadaşın bahsetti hastalıkların hepsi cok farklı şeyler. Kasner denilen şey kontrolsüz hüçre coğalması. Aşı ile bir alakası olan birley değil.
    Elma ile karpuzı toplayıp armut çıkmasını beklemek gibi bişey bu.
    Her yıl yeni bir grip aşısı cıkıyor.
    Şuan bilinen coğu kanserin tedavisi var.
    Aşı üretimi her geçen yıl gelişen bir sağlık dalı.
    Ger geçirilen küresel salgın dünya için bir teçrübe ve deneyim oluyor.
    Bunları göz ardı ederek. Neden hala ilkelmişiz givi bakıyoruz.
    10 yıl önce 2 gb ram telefona oha diyorduk şuan 16 gb ram var telefonlarda cuğümüzün bilgisayarında daha hızlı işlemcileri var. Telefonların.
    Teknolojinin her 3 yılda bir katlanarak geliştiğini gözlemlemek cok zor olmasa gerek.
    Ayrıca grip virüsü hakkında yapılan araştırmaları iyice araştırın kç çeşit virüs kaç çeşit aşı var. Sayıları görünce gerçekten şok olacaksınız.
    Güzel ve açıklayıcı metniniz için size teşekkür ederim kaleminize sağlık
  • 15-06-2021, 06:19:28
    #32
    ClaudiusMedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşı mantığı virüsün vücuda tanıtılmasıdır. Her tür aşı için bu sistem geçerlidir .
    Aşı virüs ile savaşması için bir güç vermez, iki tipte üretilir, birincisi ölü veya çoğalamayacak şekilde dna sı bozulmuş virüs ile. İkincisi virüsün dış proteğin tabakası kopyalanarak yani antijen taklitlemesi diyelim.
    Çocuklukta olduğumuz tüm aşılar istisnasız bu kurallara ve çalışma mantığına göre üretilir ve korur .
    örnek olarak, Teta virüs için bir tetanoz aşısı olduk diyelim, bunun vücudun hatırlama süresi sınırlı ve bir süre sonra tekrar olmak gerekmekte ( risk grupları metal işçileri buna dikkat ederler )
    Mantık bu , ve virüs vücuda daha önce girdi ve insan vücudu immün sistemi ile bununla başedip etkisiz hale getirdi ise, bu aşıdan kat kat üstün bir durumdur. ( yani vücut bu virüsü tanımış ve antikor üretimini planlayarak yapmıştır)
    Bazı virüsler insan vücudunda hayat boyu yaşayabilir varicella zoster gibi su çiçeği hastalığı olan bir insan 50 yaşında bu virüsün deri üzerinde özellikle eklem bölgelerinde kıl kökleri gibi kendine uygun yerleşim yerlerinde immün sistem düşmesi ve başka sebeplerden dolayı tekrar harekete geçer ve bu sefer de zona hastalığına neden olur.
    yani bir kere bulaşan bir virüs, aşı olundu diye vücut kesinlikle yeterli savunmayı yapacak diyemeyiz.
    Ama aşı mantığına göre, virüs bulaşan bir insanın aşı yaptırması çok saçmadır. Ne tipte aşı olursa olsun zaten vücuda girmiş olan virüsü, kopya virüs ile vücuda tanıtmak mantıklı değildir.
    Malesef farklı hayvan türlerinde etkili olan bu virüsler (corona) özellikle kedilerde görülme sıklığı çok yüksek ve asla insana geçmeyen türlerdir. Bu covid 19 türü gerçek bir istisna ve kaynağı hala net tespit edilememiştir. ( Dünya sağlık örgütü makalelerinde yarasa olayı ihtimalinin gerçeklilik payı zaten yazmakta )
    Sonuç olarak üzerinde yeterli bilgi olmayan bir virüs, ve bu virüsü insana tanıtan ve antikor geliştirmesini isteyen bir aşı var ortada.
    Yanlış anlaşılmasın !
    Virüs ile hiç tanışmamış bir vücut için, aşı virüs için savunmayı önceden hazırlama planını insana verebilir.
    Ama bu kadar kısa aralıklarda, virüsün 2. kes bulaşması demek, ki bu virüs daha önce bulaştı ise (insan bedeni ya savaşarak kazanır, yada kaybeder), zaten vücut o virüsü tanıyordur. Yani 2. kez bulaşma yanlış bir açıklamadır aslında.
    Vücut ya virüsü tanımış ve savaşmıştır yada kaybetmiştir.
    Bu vakaların ilk tanılarındaki antikor üretimleri ne oldu ? antikor üretilmediyse ve virüs yok edilebildiyse, aşı gerçek virüsün yaptıramadığı, antikor üretimini nasıl yaptıracak.
    Malesef ciddi anlamda bu viral durum hakkında, en ciddi araştırma yapanlarda bile hala onlarca soru işareti var.
    Tavsiyem öncelikle maddi durumunuza göre, güvenilir bir merkezde, antikor testi yaptırın. Ve covid-19 antikor (+) ise, aşının, vücudunuzda antikor + olduğu sürece en ufak bir artısı olmayacağını da bilin.
    Aşı bir tedavi değil, profilaksi yani önleyicidir.
    hocam şimdi ne diyorsun sinovac mı biontech mi birde aşı yaptırmadan önce antikor testi dediğiniz şey virüs testi mi
  • 15-06-2021, 10:00:01
    #33
    Agentic Engineer
    Ben aşı oldum abiler , kısmi felç var bacaklarımda bir yan etkisini görmedim , Şunu da unutmamak lazım arkadaşlar bir şey ilk kez çıktığında tüm gözler onun üzerinde olduğu için içeriği incik cincik edilmiştir. Bu korkuları sadece bizler değil bütün dünyada ki insanlar yaşadı ilk çıkan işler kalitesi düşük olabilir şuan daha kaliteli ve daha göz önünde olduğunu düşünüyorum. Ne zaman korkmalısınız bence soru bu ? Bu covid denilen illet hayatımızın gündeminden çıktığında cok basit koşullarda aşı üretilebildiğinde evet içeriğinden korkun çünkü hepsini kontrol etmek imkansız. Şuan ki çıkanlar göz önünde o yüzden güveniyorum. Yani olun abi. Şakası bir yana aşıyı oldum. Ayıptır söylemesi osurdum ve telefonuma log düştü. Üzücü
  • 15-06-2021, 13:41:33
    #34
    Bilime inanıyorum. Yarın aşı randevum var. Aylardır bekliyordum. Aşı olacağım
  • 15-06-2021, 14:18:13
    #35
    Aşı olmayı düşünmüyorum.
    Zaten aşı olunsa da 6-7 ay ancak koruyuculuğu var.
    Sonsuz değil yani.
  • 15-06-2021, 14:49:49
    #36
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam şimdi ne diyorsun sinovac mı biontech mi birde aşı yaptırmadan önce antikor testi dediğiniz şey virüs testi mi
    Antikor testi, virüs bulaşmış ve vücut buna karşı savunma geliştirmiş mi? , bunu ortaya çıkarıyor. Yani antikor üreten bir insan neden aşı olsun.
    Eldeki datalar biontech yönünde , ama dediğim gibi ne teknoloji olursa olsun, bu kadar kısa sürede aşı üretimi ciddi başarı olsa da, ileriye yönelik en önemli şey elde yok ZAMAN !
    Hayati testlerin yapıldığı belirtiliyor, bu da virüsün etkilemesine göre, tabiki daha değerli, yani virüsle karşılaşmamış biri için aşı faydalı olarak gözükmekte.
    Fakat yıllarca diş macunu içinde beyazlatma ve temizleme için zehir kullanan bu maddenin kansere etkisi olduğu kanıtlanmış bir Dünya gerçeği de var.