• 08-02-2021, 10:59:10
    #55
    Bu düzen giderek sorun oluşturmaya başladı hakkını aramak için avukat gerekiyor bu bir maliyet ne yazık ki. Öte yandan benim başvuruda bulunduğum birçok yer girerken tarihsiz istifa mektubu istemekte. Biraz işine gelirse mantığı ki bunu yapan da resmi bir kurumdu. Üzücü bir hal almaya başladı ne yazık ki
  • 08-02-2021, 11:02:36
    #56
    ISerkanizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İş sözleşmesi imzaladım evet yazıyor.

    Çok teşekkür ederim hocam
    Farklı bir görevde çalışmanız için size görev yeri ve görevinizi tebliğ etmesi gerekmekte, Eğer tebliğ ederse kabul etmeyin ve noterden işten çıkmaya zorladığınızdan dolayı görev değişikliğini kabul etmiyorum mevcut görevimde devam etmeyi istiyorum gibi bir ihtar çekmen yeterli olacaktır. (Avukat ile görüşürseniz resmi olarak yazışma dili uygulayacaktır) .

    4857 sayılı Kanunun 22. maddesinde, çalışma koşullarında esaslı değişiklik sebebiyle işçinin iş sözleşmesini haklı olarak feshedebileceği öngörülmemiştir.
    Fakat işçiye eski görevinde çalışma hakkı verilmemesi ve rızası olmamasına rağmen değiştirilen görevde çalışmaya zorlanması durumunda işçinin iş sözleşmesini haklı feshi söz konusu olabilecektir. Bu durum işçinin “çalışma şartlarının uygu*lanmaması” anlamına geldiğinden İş Kanunu 24/II-f bendinde belirtilen hal gereği işçi haklı fesih hakkını kullanabilecektir. Bu durumda işçinin ihbar tazminatı talep hakkı doğmazsa da, kıdem tazminatı ödenmelidir.
  • 08-02-2021, 11:04:39
    #57
    ISerkanizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan iskura mı gideyim hocam
    Evet hocam normal danışmanlara durumu anlatın onlar sizleri yönlendiriyor
  • 08-02-2021, 11:23:59
    #58
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Şimdi şöyle söyleyeyim yasak var diye işten çıkarma yapılamıyor mu? Hayır yapılıyor bunun bir bedeli var şirketler bunun ödemesini yaparak çıkarma sağlayabiliyor. Çok kısa zamanda yaşadık.

    Bunun dışında avukata gidemem diyor ne yapabilirim sorusunun cevabı ?

    Noter aracılığı ile mobing uygulandığında dair ihtar çekebilir sonra mahkemeye verebilirsiniz. Bunların hepsi birer maaliyet.

    Diyelim ki imzaladınız sonrasında da mahkemeye verebilirsiniz süresi var yanılmıyorsam 30 gün araştırabilirsiniz.

    Burada yapılacak en iyi seçenek. Siz ise mesai saatlerinin dahilinde gitmeye dev edin. Ne tür baskı olursa olsun imzalamak istemediğinizi bildirin.
    Görev yeri değişikliği ya da görev içeri değişikliği beyanını da imzalamayın kabul etmeyin.

    Size sunulan belgelerin fotokopisini alın. Not alın tarihlerini.

    Sonra yüz karartıcı suçtan ötürü çıkartırım diyorsa kendileri dava etmek zorunda kalır. Siz hiç bir tutar ödemeden davayı kazanırsınız.

    İçeride bulunan 1,5 yıllık hakedisinizi hesaplayın. Sigorta görüşlerinizi vs e devletten kontrol edin. Maaşınızi asgari ücret üzerinden almiyorsaniz ödenen primlerinize bakın.

    Sonuç olarak sakın kalıp hiç bir şey yapmazsanız sizin yararınıza olur.
  • 08-02-2021, 11:26:05
    #59
    geçmiş olsun hocam
  • 08-02-2021, 11:27:04
    #60
    Cnnsyr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi şöyle söyleyeyim yasak var diye işten çıkarma yapılamıyor mu? Hayır yapılıyor bunun bir bedeli var şirketler bunun ödemesini yaparak çıkarma sağlayabiliyor. Çok kısa zamanda yaşadık.

    Bunun dışında avukata gidemem diyor ne yapabilirim sorusunun cevabı ?

    Noter aracılığı ile mobing uygulandığında dair ihtar çekebilir sonra mahkemeye verebilirsiniz. Bunların hepsi birer maaliyet.

    Diyelim ki imzaladınız sonrasında da mahkemeye verebilirsiniz süresi var yanılmıyorsam 30 gün araştırabilirsiniz.

    Burada yapılacak en iyi seçenek. Siz ise mesai saatlerinin dahilinde gitmeye dev edin. Ne tür baskı olursa olsun imzalamak istemediğinizi bildirin.
    Görev yeri değişikliği ya da görev içeri değişikliği beyanını da imzalamayın kabul etmeyin.

    Size sunulan belgelerin fotokopisini alın. Not alın tarihlerini.

    Sonra yüz karartıcı suçtan ötürü çıkartırım diyorsa kendileri dava etmek zorunda kalır. Siz hiç bir tutar ödemeden davayı kazanırsınız.

    İçeride bulunan 1,5 yıllık hakedisinizi hesaplayın. Sigorta görüşlerinizi vs e devletten kontrol edin. Maaşınızi asgari ücret üzerinden almiyorsaniz ödenen primlerinize bakın.

    Sonuç olarak sakın kalıp hiç bir şey yapmazsanız sizin yararınıza olur.
    Teşekkürler, yarın iskura gidip hakkımı aramaya başlayacağım
    SeoPron adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    geçmiş olsun hocam
    Teşekkürler
  • 08-02-2021, 12:05:56
    #61
    İşten çıkartma yasak diyen arkadaşlar çok yanılıyorlar. Sizden habersiz çıkış yapıyorlar merak etmeyin. Yasak olmasına rağmen 9. ayda çıkış yapılmış habersiz neyin yasağından bahsediyorsunuz çıkış yaparken de sgk bildirgesinde istifa etti yazıyor bana işten çıkartma yasak demeyin sinirlerim tavan yapıyor. Yine aynı şekilde kardeşim 12. ayda çıkış yapıldı istifa diye sonra mahkeme mahkeme dolaş derdini anlat bilmem ne sen uğraşıyorsun. İşin yoksa delil topla bilmem ne yap illa kağıt imzalamanıza gerek yok. Her işe girerken sözleşme imzalamıyorsunuz tekstil gibi ufak ölçekli işletmelerde sözleşme söz konusu değildir. iş veren çıkartıyorum dediği zaman iş bitmiştir.
  • 08-02-2021, 12:12:03
    #62
    Yahu avukat diyorsun da çoğu avukat % olarak çalışır. Tazminatı temin edersiniz. Siz gidin durumu anlatın yardımcı olacak çooook avukat bulursunuz
  • 08-02-2021, 12:13:56
    #63
    ISerkanizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam başka şehir değil aynı şehirde başka işlere zorluyorlar. Ek olarak iftira atıp yüz kızartıcı suç vs diyip çıkarabilirler mi?
    hocam çıkış koduna istifa diye girmişlerdir büyük ihtimalle sgk dan bunu teyit edin. Ayrıca şuan adamlar sizin şikayet edeceğinizi bilmiyor şimdi istifa diyip sonra değiştiremezler. Birde pasif olmayın burada kurduğunuz cümleler bile sanki geri adım atacakmışsınız gibi. Siz kararlı olun hakkınızı almaya bakın.