• 08-02-2021, 12:40:19
    #64
    Burada çok kişi var aklı başında ama bu işten çıkarılma vb konularda neden çaylak gibi davranıyorlar böyle öneriler sunuyorlar ilginç. İş hayatı tecrübeleri çok az sanırım.
    Eğer işyeri kanuna aykırı iş yapıyorsa ve kanıt sunabileceğin evrak, şahitlerin varsa ancak böyle durumda avukata gidip sonuç alabilirsin.
    Çünkü avukatın yardım edebileceği tek şey hukuk konuları. Etik konularda birşey yapamaz.
    1,5 senelik iş yerinde eğer sürgün filan diyorlarsa sende sürgüne gönderildiğin yerin hakkını vermeden savsaklayarak çalışırsın, o zaman ya oturup konuşurlar ya çıkarırlar.
    2 yoldan birisi oturup anlaşmak diğeri de bu.
    Zorla istifa et diyerek senin duygularını yoklamışlar.
    Dikkat edeceğin şey tutanak tutturmamak işe geç kalmamak. Mazeretsiz ve haber vermeden geç kalmaların çoğaldığı an rahatça çıkartabilirler.
    Tutup tekme tokat dövme ya da hakaret etmedikleri sürece bu tarz işverenle karşı karşıya isen yapabileceğin şey işini yavaşlatmak.
    İşveren dünkü çocuk değil, onlar da yasa hukuk vb şeyleri biliyorlar.
    Böyle durumda hemen avukata gitmen bir fayda sağlamaz.
    Yasal kanıtın veya 3 şahidin varsa hiç durma avukata git manevi tazminat bile alırsın ama kanıtın yoksa ancak buradakilere benzer öğüt alırsın.
  • 08-02-2021, 13:34:27
    #65
    29. madde ve işçiden kaynaklı sebepler haricinde şuan işveren tarafından çıkışınız verilemez. Fakat işveren sizi nakdi ücret desteği kapsamında süresiz izne gönderebilir ve bu süre zarfında 1.431,00₺ devlet tarafından ücretsiz izin parası alırsınız.
    İşveren sizi çıkarmak istediğinde; 1.5 yıllık çalışan olduğunuzu varsayarak söylüyorum; 6 haftalık ihbar tazminatınızı, 1.5 yıllık kıdem tazminatınızı ve varsa yıllık izin-ek ödemelerinizi vermek durumundadır. Yeni yasa düzenlemesi ile birlikte arabuluculuğa gitmeden iş mahkemesine başvuruda bulunamıyorsunuz. 2 defa arabuluculuk görüşmesi yapılır ve görüşme neticesinde taraflar anlaşamazsa eğer dava yolu açılır.
  • 08-02-2021, 13:59:25
    #66
    wyrus27 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    29. madde ve işçiden kaynaklı sebepler haricinde şuan işveren tarafından çıkışınız verilemez. Fakat işveren sizi nakdi ücret desteği kapsamında süresiz izne gönderebilir ve bu süre zarfında 1.431,00₺ devlet tarafından ücretsiz izin parası alırsınız.
    İşveren sizi çıkarmak istediğinde; 1.5 yıllık çalışan olduğunuzu varsayarak söylüyorum; 6 haftalık ihbar tazminatınızı, 1.5 yıllık kıdem tazminatınızı ve varsa yıllık izin-ek ödemelerinizi vermek durumundadır. Yeni yasa düzenlemesi ile birlikte arabuluculuğa gitmeden iş mahkemesine başvuruda bulunamıyorsunuz. 2 defa arabuluculuk görüşmesi yapılır ve görüşme neticesinde taraflar anlaşamazsa eğer dava yolu açılır.
    Şimdi mesaj attılar üçe kadar istifa imzalamazsaniz evinize tebligat yollayacağım diye
  • 08-02-2021, 14:31:11
    #67
    ISerkanizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi mesaj attılar üçe kadar istifa imzalamazsaniz evinize tebligat yollayacağım diye
    Hangi ildesiniz acil yazar mısınız? İstanbul'da iseniz sizi bir avukata yönlendireyim. Değilseniz bulunduğunuz ildeki isci mahkemelerine bakan bir avukat ile görüşün.
    Genelde işçi mahkemelerine bakan avukatlar bu tarz durumlarda ücret almıyorlar. Dava kesin kazanilacak bir dava. ( herhangi bir belgeye imza atmayın, bu yaşadığınız duruma tanık olacak iş arkadaşınız varsa çok daha iyi )
    Elde edilen hak edisin %15 - %20sini talep ediyorlar. Dava boyunca herhangi bir ödeme yapmıyorsunuz.
    Aynısı annemin başına geldi, haksiz yere isten çıkarıldı, kod 29 verildi. Hakkimiz 8 bin tl idi. Talep ettik vermediler, dava açtık , suan bilir kisi 17.500₺ alacağımız olduğuna kaanat getirdi. Dava lehimize işliyor. Karara çıkacak diye düşünüyoruz.
  • 08-02-2021, 14:32:25
    #68
    Battusay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi ildesiniz acil yazar mısınız? İstanbul'da iseniz sizi bir avukata yönlendireyim. Değilseniz bulunduğunuz ildeki isci mahkemelerine bakan bir avukat ile görüşün.
    Genelde işçi mahkemelerine bakan avukatlar bu tarz durumlarda ücret almıyorlar. Dava kesin kazanilacak bir dava. ( herhangi bir belgeye imza atmayın, bu yaşadığınız duruma tanık olacak iş arkadaşınız varsa çok daha iyi )
    Elde edilen hak edisin %15 - %20sini talep ediyorlar. Dava boyunca herhangi bir ödeme yapmıyorsunuz.
    Aynısı annemin başına geldi, haksiz yere isten çıkarıldı, kod 29 verildi. Hakkimiz 8 bin tl idi. Talep ettik vermediler, dava açtık , suan bilir kisi 17.500₺ alacağımız olduğuna kaanat getirdi. Dava lehimize işliyor. Karara çıkacak diye düşünüyoruz.
    İzmirdeyim şuan teşekkür ederim düşünceniz için bir avukat arkadaşla görüşmeye gidiyorum
  • 08-02-2021, 14:33:37
    #69
    Kardeşim Rabbim yardımsın olsun. Sakın moralini bozma. Rabbim çözülemez dert vermez. Umarım ferağa kavuşursun en kısa zamanda.
  • 08-02-2021, 14:35:05
    #70
    mavimsibey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim Rabbim yardımsın olsun. Sakın moralini bozma. Rabbim çözülemez dert vermez. Umarım ferağa kavuşursun en kısa zamanda.
    Teşekkür ederim hocam amin 🙏
  • 08-02-2021, 14:36:00
    #71
    ISerkanizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İzmirdeyim şuan teşekkür ederim düşünceniz için bir avukat arkadaşla görüşmeye gidiyorum
    Bu konulari çok araştırdım, tecrübeme güvenebilirsiniz. Kesinlikle dava yoluna gitmekten çekinmeyin, dava uzun sürer diye problem etmeyin. Sizin mahkemeye gitmenize gerek kalmadan, avukat hallediyor. Ki her celse maksimum 15 dakika sürüyor. İşçi mahkemeleri genelde işçinin yanında, bu gibi işten çıkarma, ücret alacağı durumların kanıtlama yükümlülüğü işverende. Örnek vereyim, Maaşınızı elden alıyorsanız, 6 ay maaş almadım demeniz durumunda eğer işveren tarafından banka dekontu, maaş aldığınıza dair bir imzalı belge vs. yoksa hiç yere size 6 aylık maaşı ödemek durumunda kalır.

    Edit: İşten çıkarıldım iş yerine gitmemeyim diye birşey kesinlikle yapmayın, 3 gün devamsızlık yapma durumunda işveren haklı olarak işten çıkarma hakkına sahip. Ya noterden bugün ihtar çekin yada işe devam edin. Avukat daha iyi yönlendirecektir.
  • 08-02-2021, 14:39:56
    #72
    Üyeliği durduruldu
    Avukat tanıdığınız yoksa sgk alo hattını ara.
    Sana gerekli şekilde yönlendirirler.
    Geçmiş olsun