Sizce ne yapmalıyım ?
13
●213
- 25-06-2020, 21:21:27Merhabalar meslek lisesi öğrencisiyim ve bilişim bölümü okuyorum ve bu bölümden devam etmek istiyorum malum 2 gün sonra üniversite sınavı var açıkçası ayt de hiç başarılı değilim tyt de orta duzeydeyim sizce bu sene 2 senelik bir yere yerleşip DGS ye mi hazirlanmam mantıklı yoksa 1 sene daha mezuna kalıp tekrar 4 senelik için çalışmam mı çok kararsız kaldım yardımcı olur musunuz ?
- 25-06-2020, 21:24:37Bende aynı durumdaydım 1 milyon 114 bininci olup istanbul arel üniversitesi %50 burslu bilgisayar programcılığı kazandım 2.sınıfa geçtim şimdide bitince DGS düşünüyorum. Ben şahsen mezuna kalsam okuldan soğurum düşüncesiyle direkt başlamak istedim ama eğer sen soğumam düzenli şekilde çalışırım diyorsan bu seneyi pas geçip seneye 4 yıllığı kazanabilirsin.
- 25-06-2020, 21:24:37Bu sene mezuna kalırsanız seneye çok daha kötü bir ortam olacak çünkü bu yıl mezuna kalan sayısı günden güne çoğalıyor , tercih yapmayacak kendini deneyecek olan da öyle. Girin bi deneyin kendinize güveniyorsanız DGS ile devam edersiniz.
- 25-06-2020, 21:25:44Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.İki senelik bir üniversiteye gidersen DGS ile geçiş yaptığında üniversitesine göre değişiklik göstermekle beraber en iyi ihtimal 1 sene kazancın olur. Genelde sıfırdan başlatıyorlar. Muaf olma işi hikaye. 1. sınıfın 1. döneminden 10 ders varsa 4 muaf oluyor. 1. sınıfın 2. döneminden yine 10 ders varsa 3 muaf oluyor. Yarım dönem anca sayıyorlar. Zaten DGS ile yerleşen arkadaşların kurul sürecinde 4 hafta derse giremiyor. 4 hafta sonra neresinden tutsan sıkıntı adapte olamıyor. Sınıftakiler bi değişik bakıyor
Bence direk 4 yıllık bir üniversite seçimi yapın. - 25-06-2020, 21:26:52Çok zorlu bir dönemdesin genç adam malesef ülkemizin şartları bir sınavı hayatının kalanını belirleyen düzeyde ben 30 yaşındayım 7 yıl boyunca üniversite okudum bu dediğim kulağına küpe olsun üni bölüm vs önemli değil çok duymuşsundur ama kendine ne katacağın önemlidir 2 yıllıkta olsa 4 yıllıkta olsa o okulu boş boş gidip gelerek okumaktansa hiç gitme. Benim tavsiyem daha 18 yaşındasın sırf üni için 2 yılını meslek yüksek okulunda heba etmek sonra 4 e tamamlasan dahi 3. sınıfta herkesin kaynaştığı bir ortamda yabancılık çekmek yerine 1 sene daha sıkı çalışıp direk 4 yıllığa git. Ben 5. girişimde kazandım ve iyikide üniye mezun olmam gereken yaşta gitmişim diyorum
- 25-06-2020, 21:27:45Hocam açıkçası ayt yi tekrar girsemde yapamam diye korkuyorum çünkü temel denilen bir şey yok aileye de 2 yıllık diyince olumlu yönde bakmıyorlar ben de DGS için cabalamayi düşünüyorumberkaycavdar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 25-06-2020, 21:30:46Çevremden kimse devlet üniversitesini tavsiye etmiyor aklında bulunsun. İmkanın varsa vakıf üniversitelerini tercih et derim. Tabi araştır yinede. DGS'ye gelince konular zaten basit asıl önemli olan süre. Sınavda soruları kısa sürede çözmenin tek yoluda bol bol soru çözmekten geçiyor.AlperOzmen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
