• 25-06-2020, 21:35:24
    #10
    massetza adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İki senelik bir üniversiteye gidersen DGS ile geçiş yaptığında üniversitesine göre değişiklik göstermekle beraber en iyi ihtimal 1 sene kazancın olur. Genelde sıfırdan başlatıyorlar. Muaf olma işi hikaye. 1. sınıfın 1. döneminden 10 ders varsa 4 muaf oluyor. 1. sınıfın 2. döneminden yine 10 ders varsa 3 muaf oluyor. Yarım dönem anca sayıyorlar. Zaten DGS ile yerleşen arkadaşların kurul sürecinde 4 hafta derse giremiyor. 4 hafta sonra neresinden tutsan sıkıntı adapte olamıyor. Sınıftakiler bi değişik bakıyor

    Bence direk 4 yıllık bir üniversite seçimi yapın.
    Teşekkürler hocam yorumunuz için gerçekten kafam çok karışık 2 tarafında + si - var tekrar girersemde ayt yi basaramamaktan korkuyorum
    seric33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok zorlu bir dönemdesin genç adam malesef ülkemizin şartları bir sınavı hayatının kalanını belirleyen düzeyde ben 30 yaşındayım 7 yıl boyunca üniversite okudum bu dediğim kulağına küpe olsun üni bölüm vs önemli değil çok duymuşsundur ama kendine ne katacağın önemlidir 2 yıllıkta olsa 4 yıllıkta olsa o okulu boş boş gidip gelerek okumaktansa hiç gitme. Benim tavsiyem daha 18 yaşındasın sırf üni için 2 yılını meslek yüksek okulunda heba etmek sonra 4 e tamamlasan dahi 3. sınıfta herkesin kaynaştığı bir ortamda yabancılık çekmek yerine 1 sene daha sıkı çalışıp direk 4 yıllığa git. Ben 5. girişimde kazandım ve iyikide üniye mezun olmam gereken yaşta gitmişim diyorum
    Teşekkürler hocam yorumunuz için aile akrabalar vb 3-4 kere sinava girmeme pek olumlu bakicaklarini sanmıyorum dediğiniz gibi DGS seçip kazansam bile birde ortam sıkıntısı olucak 🤦🏻*♂️
  • 25-06-2020, 21:35:59
    #11
    Bilgisayar mühendisliği bölümleri ( İstanbul, İzmir, Ankara ) genelde İngilizce ders veren bölümler. Bilgisayar programcılığı ise Türkçe ders işleyen bölümler. DGS ile geçiş yapacaksan programcılıkta aldığın dersleri İngilizce olarak tekrar almayı, 4 yıl daha okumayı göze almanız lazım.
    1 Yıl kazanayım diye düşünüyorsanız 2 yıl fazla okuyabilirsiniz. Eğer bir yıl daha çalışınca ( İstanbul, İzmir, Ankara ) 'da Bilgisayar mühendisliği kazanabilecekseniz hazırlanın. Eğer Balıkesir, Burdur, Çorum gibi yerlerde Bilgisayar mühendisliği kazanacaksanız DGS ile tamamlamanız daha iyi olur.
  • 25-06-2020, 21:37:07
    #12
    berkaycavdar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çevremden kimse devlet üniversitesini tavsiye etmiyor aklında bulunsun. İmkanın varsa vakıf üniversitelerini tercih et derim. Tabi araştır yinede. DGS'ye gelince konular zaten basit asıl önemli olan süre. Sınavda soruları kısa sürede çözmenin tek yoluda bol bol soru çözmekten geçiyor.
    Benim çevremde de nedense devlet üniversitelerini herkes tavsiye ediyor 🤷*♂️
    Bir de hocam DGS daha çok tyt gibi değil mi yanlış bilmiyorum
  • 25-06-2020, 21:39:45
    #13
    AlperOzmen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim çevremde de nedense devlet üniversitelerini herkes tavsiye ediyor 🤷*♂️
    Bir de hocam DGS daha çok tyt gibi değil mi yanlış bilmiyorum
    İnternetten konulara bakabilirsin 3 yıl oldu sınava girmeyeli unuttum çoğu şeyi ama bende TYT konuları diye hatırlıyorum.
  • 25-06-2020, 21:40:11
    #14
    Mehmetmasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgisayar mühendisliği bölümleri ( İstanbul, İzmir, Ankara ) genelde İngilizce ders veren bölümler. Bilgisayar programcılığı ise Türkçe ders işleyen bölümler. DGS ile geçiş yapacaksan programcılıkta aldığın dersleri İngilizce olarak tekrar almayı, 4 yıl daha okumayı göze almanız lazım.
    1 Yıl kazanayım diye düşünüyorsanız 2 yıl fazla okuyabilirsiniz. Eğer bir yıl daha çalışınca ( İstanbul, İzmir, Ankara ) 'da Bilgisayar mühendisliği kazanabilecekseniz hazırlanın. Eğer Balıkesir, Burdur, Çorum gibi yerlerde Bilgisayar mühendisliği kazanacaksanız DGS ile tamamlamanız daha iyi olur.
    Teşekürler hocam yorumunuz için tekrar girerek çok yüksek puanlı yerleri tutturabilecegimi sanmiyorum ama diğer illeri mutlaka tuttururum dediginiz gibi o da pek bı işe yaramaz gibi



    Goodestmedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu sene mezuna kalırsanız seneye çok daha kötü bir ortam olacak çünkü bu yıl mezuna kalan sayısı günden güne çoğalıyor , tercih yapmayacak kendini deneyecek olan da öyle. Girin bi deneyin kendinize güveniyorsanız DGS ile devam edersiniz.
    Evet hocam bir de o yönü var bu sene çok kişi mezuna kalıcak. maalesef 2 tarafında çok + lari - leri var