Bilgisayar mühendisliği bölümleri ( İstanbul, İzmir, Ankara ) genelde İngilizce ders veren bölümler. Bilgisayar programcılığı ise Türkçe ders işleyen bölümler. DGS ile geçiş yapacaksan programcılıkta aldığın dersleri İngilizce olarak tekrar almayı, 4 yıl daha okumayı göze almanız lazım.
1 Yıl kazanayım diye düşünüyorsanız 2 yıl fazla okuyabilirsiniz. Eğer bir yıl daha çalışınca ( İstanbul, İzmir, Ankara ) 'da Bilgisayar mühendisliği kazanabilecekseniz hazırlanın. Eğer Balıkesir, Burdur, Çorum gibi yerlerde Bilgisayar mühendisliği kazanacaksanız DGS ile tamamlamanız daha iyi olur.