• 16-06-2020, 13:56:49
    #1
    Kısaca içinde bulunduğum durumu anlatayım arkadaşlar. 1 sene 4 aydır falan bir fabrikada çalışıyorum. Nisan ve Mayıs ayında ücretsiz izin dediler kabul ettik. Bu arada fabrika küçük çaplı 3 kişi üretim yapıyoruz. 3 kişiden 1 tanesi normal maaşını almaya devam etti bu süreçte. Geçici olduğunu sanarak ücretsiz izini 2 miz kabul ettik hatta 3-4 günlük çalışma oldu bu süreçte günlük ücretli çalışmaya gittik. Süreci işten çıkartma yasağı bitene kadar devam ettirmeye kararlılar. Çıkış istedim veremiyoz dediler. İstifa edip çıksam kıdem tazminatı falan onlara kalacak. Ücretsiz izin parası deseniz zaten 1000 tl. Ne gibi haklarım var bilen birisi varmı? Teşekkürler cevaplar için şimdiden.
  • 16-06-2020, 14:01:33
    #2
    Ücretsiz izin mi? Olur mu öyle şey devletin kısa işsizlik ödeneği almalısınız 1700 küsür olması lazım. Noter yolu ile ihtar çekebilirsiniz. Yaptığınız masraflar dahil kıdem dahil hepsini alma hakkınız var. İşi bilen bir iş avukatı ile görüşmenizi tavsiye ederim.
  • 16-06-2020, 14:07:05
    #3
    Merhabalar,
    İK Uzmanı olarak cevap vermek isterim; Pandemi döneminde otorite tarafından işten çıkış yasağı ilan edildi, istifa veya 25/2(Ahlak kurallarına aykırı davranışlar) dışında işveren tarafından sonlandırma yapılamıyor.
    Bu sebepten dolayı işverene çalışanlarını ücretsiz izne çıkarma hakkı doğdu, çalışanların mağduriyet yaşamaması için KÇÖ veya NUD gibi destekler ilan edildi.
    Çoğu fabrika ya da şirket kısmi olarak çalışmaya döndü ve yine şirket taktirinde istedikleri personelleri(sağlık risk durumları öncelikle olacak şekilde) değerlendirerek işe geri çağırabilir veya ücretsiz izin prosedürünü devam ettirebiliyorlar.
    Bu noktada şirketinizin İK'na durumunuzu izah ederek öncelik talep edebilirsiniz, sizlere tavsiyem karşıdaki uzmanla çok zıtlaşmadan durumunuzu izah etmeniz olacaktır.
  • 16-06-2020, 14:17:04
    #4
    ozcaank adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    İK Uzmanı olarak cevap vermek isterim; Pandemi döneminde otorite tarafından işten çıkış yasağı ilan edildi, istifa veya 25/2(Ahlak kurallarına aykırı davranışlar) dışında işveren tarafından sonlandırma yapılamıyor.
    Bu sebepten dolayı işverene çalışanlarını ücretsiz izne çıkarma hakkı doğdu, çalışanların mağduriyet yaşamaması için KÇÖ veya NUD gibi destekler ilan edildi.
    Çoğu fabrika ya da şirket kısmi olarak çalışmaya döndü ve yine şirket taktirinde istedikleri personelleri(sağlık risk durumları öncelikle olacak şekilde) değerlendirerek işe geri çağırabilir veya ücretsiz izin prosedürünü devam ettirebiliyorlar.
    Bu noktada şirketinizin İK'na durumunuzu izah ederek öncelik talep edebilirsiniz, sizlere tavsiyem karşıdaki uzmanla çok zıtlaşmadan durumunuzu izah etmeniz olacaktır.
    hocam sirketin sacma sapan bi stratejisi var. italyan sirketi. zaten dun sorumlumuz gozuken sirket yetkiliyse epey bi tartistim. calisma oldugunda gitmeyebilirmiyim fabrikaya? ayda 1 hafta falan oluyo maksimum onun sigortasini ve ucretini yatiriyolar. gitmeme hakkim varsa bende bunu koz olarak kullanacagim
  • 16-06-2020, 14:20:39
    #5
    fenomenH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ücretsiz izin mi? Olur mu öyle şey devletin kısa işsizlik ödeneği almalısınız 1700 küsür olması lazım. Noter yolu ile ihtar çekebilirsiniz. Yaptığınız masraflar dahil kıdem dahil hepsini alma hakkınız var. İşi bilen bir iş avukatı ile görüşmenizi tavsiye ederim.
    1580 hocam ben alıyorum haftanın 7 gunu çalışıyorum adamlar uzerını tamamlıyalım demıyolar zaten 1500 çalıştırıyolardı.

    not ıs verenım mauhalefet
  • 16-06-2020, 14:25:46
    #6
    ozcaank adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    İK Uzmanı olarak cevap vermek isterim; Pandemi döneminde otorite tarafından işten çıkış yasağı ilan edildi, istifa veya 25/2(Ahlak kurallarına aykırı davranışlar) dışında işveren tarafından sonlandırma yapılamıyor.
    Bu sebepten dolayı işverene çalışanlarını ücretsiz izne çıkarma hakkı doğdu, çalışanların mağduriyet yaşamaması için KÇÖ veya NUD gibi destekler ilan edildi.
    Çoğu fabrika ya da şirket kısmi olarak çalışmaya döndü ve yine şirket taktirinde istedikleri personelleri(sağlık risk durumları öncelikle olacak şekilde) değerlendirerek işe geri çağırabilir veya ücretsiz izin prosedürünü devam ettirebiliyorlar.
    Bu noktada şirketinizin İK'na durumunuzu izah ederek öncelik talep edebilirsiniz, sizlere tavsiyem karşıdaki uzmanla çok zıtlaşmadan durumunuzu izah etmeniz olacaktır.
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1580 hocam ben alıyorum haftanın 7 gunu çalışıyorum adamlar uzerını tamamlıyalım demıyolar zaten 1500 çalıştırıyolardı.

    not ıs verenım mauhalefet
    bizim fabrika normalde zaten ayda maksimum 10 gun calisma yapan biyer. ucretsiz izine cikartma hakkini bulunca bizene havasina girdiler kisaca. devletin cikardigi kanunda ustune cabasi oldu.
  • 16-06-2020, 14:31:02
    #7
    blackforecast adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam sirketin sacma sapan bi stratejisi var. italyan sirketi. zaten dun sorumlumuz gozuken sirket yetkiliyse epey bi tartistim. calisma oldugunda gitmeyebilirmiyim fabrikaya? ayda 1 hafta falan oluyo maksimum onun sigortasini ve ucretini yatiriyolar. gitmeme hakkim varsa bende bunu koz olarak kullanacagim
    E-Nabız'da ilan edilen kronik rahatsızlıklardan herhangi birine sahip değilseniz ya da çalışmanıza engel bir durum yok ise işveren işe çağırdığında işe başlamak durumundasınız, benim uyguladığım yol bu noktada; iş çağrısına uymadığınızda tarafınıza işe çağırma yazısı tebliğ edecek, uymamanız halinde ise savunma talep edecektir. Geçersiz bir sebepten ötürü işe devamsızlığınızın devamı halinde ise 29 kodu ile iş akdi feshi yapabilecektir. İşe gelmediğiniz günlerde işveren tarafından değil işkur tarafından bir ödeme alırsınız çalıştığınız günlerin tutarını ise şirketiniz tamamlar. Ücretsiz izinde olduğunuz günlerde sigorta ödemesi şirket tarafından sağlanmaz.
  • 16-06-2020, 14:35:23
    #8
    ozcaank adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E-Nabız'da ilan edilen kronik rahatsızlıklardan herhangi birine sahip değilseniz ya da çalışmanıza engel bir durum yok ise işveren işe çağırdığında işe başlamak durumundasınız, benim uyguladığım yol bu noktada; iş çağrısına uymadığınızda tarafınıza işe çağırma yazısı tebliğ edecek, uymamanız halinde ise savunma talep edecektir. Geçerli bir sebepten ötürü işe devamsızlığınızın devamı halinde ise 29 kodu ile iş akdi feshi yapabilecektir. İşe gelmediğiniz günlerde işveren tarafından değil işkur tarafından bir ödeme alırsınız çalıştığınız günlerin tutarını ise şirketiniz tamamlar. Ücretsiz izinde olduğunuz günlerde sigorta ödemesi şirket tarafından sağlanmaz.
    tesekkurler cevap icin.
  • 17-06-2020, 11:33:00
    #9
    Kendi paran ile rezil olmak işte tamda böyle oluyor. Kısa işsizlik ödeneği çalışanın prim ödemelerinden kesilen işsizlik fonundan kaynaklanıyor.

    Yani çalışan normal şartlarda işsiz kaldığında yanlış hatırlamıyor isem, son 3 yılda 600 gün çalışan işten çıkarıldığını 6 ay işsizlik maaşı alıyor idi. Bu işsizlik ödeneğini haketmesi gereken en düşük kademe rakamlar üste doğru 8 ay ve 10 ay diye biliyorum.

    Pandemi süresinde bu 450 prim gününe düşürülerek 3 ay işsizlik maaş haklarında çalışana verilerek adı kısa işsizlik ödeneği kondu.

    Diyelim ki pandemi döneminde 450 prim günü olan biri için işveren kısa işsizlik ödeneğine başvuru yaptı. İşsizlik maaşı alabilmek için işveren işçiyi işten çıkarması gerekiyordu. Bu yasa ile işveren sgk ya ben personelleri 3 aylığına izin verecem dedi. Sgk da şartlara sahip olan personele 6 aylık yerine 3 ay işsizlik fonundan ödeme yaptı.

    Pandemi öncesi zaten gündeme gelen işsizlik fonunun hazineye bağlanması ve bu fonda toplanan paralar hakkında epeyce konuşulmuştu. Toplanan para aslında senin benim için sgk primlerimizden kesilen fon bedelidir.

    Bu şu demek oluyor; hak kazanan ve kısa çalışma ödeneği alanlar aslında fona yatırılan kendi haklarıdır. Bazı işverenler kısa çalışma ödeneği ile izin verdiği personeli 1 hafta çalıştırıyor.

    Aramızda bu konu hakkında daha iyi bilgiye sahip olacak arkadaşlar var ise açıklık getirebilir. Devletin yaptığı 1000 lira ödemeleri ise bu fondan faydalanamayanlara verilmektedir.

    Hem kısa çalışma ödeneği den faydalanıp kısa süreli işten çıkarılıyor ancak işimizi kaybetmemek adına kendi hakkımız ile işverene çalışmaya devam ediyoruz.

    Çok dahice değil mi?

    blackforecast adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısaca içinde bulunduğum durumu anlatayım arkadaşlar. 1 sene 4 aydır falan bir fabrikada çalışıyorum. Nisan ve Mayıs ayında ücretsiz izin dediler kabul ettik. Bu arada fabrika küçük çaplı 3 kişi üretim yapıyoruz. 3 kişiden 1 tanesi normal maaşını almaya devam etti bu süreçte. Geçici olduğunu sanarak ücretsiz izini 2 miz kabul ettik hatta 3-4 günlük çalışma oldu bu süreçte günlük ücretli çalışmaya gittik. Süreci işten çıkartma yasağı bitene kadar devam ettirmeye kararlılar. Çıkış istedim veremiyoz dediler. İstifa edip çıksam kıdem tazminatı falan onlara kalacak. Ücretsiz izin parası deseniz zaten 1000 tl. Ne gibi haklarım var bilen birisi varmı? Teşekkürler cevaplar için şimdiden.
    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1580 hocam ben alıyorum haftanın 7 gunu çalışıyorum adamlar uzerını tamamlıyalım demıyolar zaten 1500 çalıştırıyolardı.

    not ıs verenım mauhalefet
    blackforecast adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bizim fabrika normalde zaten ayda maksimum 10 gun calisma yapan biyer. ucretsiz izine cikartma hakkini bulunca bizene havasina girdiler kisaca. devletin cikardigi kanunda ustune cabasi oldu.