• 17-06-2020, 12:06:08
    #10
    fenomenH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi paran ile rezil olmak işte tamda böyle oluyor. Kısa işsizlik ödeneği çalışanın prim ödemelerinden kesilen işsizlik fonundan kaynaklanıyor.

    Yani çalışan normal şartlarda işsiz kaldığında yanlış hatırlamıyor isem, son 3 yılda 600 gün çalışan işten çıkarıldığını 6 ay işsizlik maaşı alıyor idi. Bu işsizlik ödeneğini haketmesi gereken en düşük kademe rakamlar üste doğru 8 ay ve 10 ay diye biliyorum.

    Pandemi süresinde bu 450 prim gününe düşürülerek 3 ay işsizlik maaş haklarında çalışana verilerek adı kısa işsizlik ödeneği kondu.

    Diyelim ki pandemi döneminde 450 prim günü olan biri için işveren kısa işsizlik ödeneğine başvuru yaptı. İşsizlik maaşı alabilmek için işveren işçiyi işten çıkarması gerekiyordu. Bu yasa ile işveren sgk ya ben personelleri 3 aylığına izin verecem dedi. Sgk da şartlara sahip olan personele 6 aylık yerine 3 ay işsizlik fonundan ödeme yaptı.

    Pandemi öncesi zaten gündeme gelen işsizlik fonunun hazineye bağlanması ve bu fonda toplanan paralar hakkında epeyce konuşulmuştu. Toplanan para aslında senin benim için sgk primlerimizden kesilen fon bedelidir.

    Bu şu demek oluyor; hak kazanan ve kısa çalışma ödeneği alanlar aslında fona yatırılan kendi haklarıdır. Bazı işverenler kısa çalışma ödeneği ile izin verdiği personeli 1 hafta çalıştırıyor.

    Aramızda bu konu hakkında daha iyi bilgiye sahip olacak arkadaşlar var ise açıklık getirebilir. Devletin yaptığı 1000 lira ödemeleri ise bu fondan faydalanamayanlara verilmektedir.

    Hem kısa çalışma ödeneği den faydalanıp kısa süreli işten çıkarılıyor ancak işimizi kaybetmemek adına kendi hakkımız ile işverene çalışmaya devam ediyoruz.

    Çok dahice değil mi?
    Rahatsız olduğum konu şurası hocam. 1 sene 4 ay civarı tazminatım, yıllık iznim var içeride. Yaklaşık 9 bin tlye yakın para ediyor bu ihbarıda katarsak. 3 kişiden 2 si ücretsiz izinde 1 tanesi normal maaşını almaya devam ediyor. Maaşını alan arkadaşta 3 kişi olmadan üretim yapamıyor. Yani maaş alan arkadaşta bizim gibi evde. Bu şer......lere diyorumki onun ne ayrıcalığı var ? Madem öyle çıkışımı ver ben başka iş bulayım beni mağdur ediyorsun diyorum yasak var olmasada senden memmunuz niye çıkartalım diyolar. İstifa edebilirsin gibi laf ebeliği yapıyolar. Yani kısaca bu şekilde haksızlıklar mevcut. Tam katil olunacak bir durum. Dün akşam bir avukata danıştım bugün dönüş yapacak oldu. İnşallah kanunda haklı bir tarafım vardırda şu şer......lere haddini bildirebilirim.
  • 17-06-2020, 12:28:50
    #11
    Bu durumda eğer maddi imkanın var ise biraz dayanmanı tavsiye ederim kardeşim 1.5 yıl güzel zaman bende aynı durumdayım ama sabır ediyorum. Keskin sirke küpüne zarardır. Hırs ile kalkıp zararla oturma.

    Allah yardımcın olsun.

    blackforecast adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rahatsız olduğum konu şurası hocam. 1 sene 4 ay civarı tazminatım, yıllık iznim var içeride. Yaklaşık 9 bin tlye yakın para ediyor bu ihbarıda katarsak. 3 kişiden 2 si ücretsiz izinde 1 tanesi normal maaşını almaya devam ediyor. Maaşını alan arkadaşta 3 kişi olmadan üretim yapamıyor. Yani maaş alan arkadaşta bizim gibi evde. Bu şer......lere diyorumki onun nefes ayrıcalığı var ? Madem öyle çıkışımı ver ben başka iş bulayım beni mağdur ediyorsun diyorum yasak var olmasada senden memmunuz niye çıkartalım diyolar. İstifa edebilirsin gibi laf ebeliği yapıyolar. Yani kısaca bu şekilde haksızlıklar mevcut. Tam katil olunacak bir durum. Dün akşam bir avukata danıştım bugün dönüş yapacak oldu. İnşallah kanunda haklı bir tarafım vardırda şu şer......lere haddini bildirebilirim.
  • 17-06-2020, 14:25:25
    #12
    fenomenH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi paran ile rezil olmak işte tamda böyle oluyor. Kısa işsizlik ödeneği çalışanın prim ödemelerinden kesilen işsizlik fonundan kaynaklanıyor.

    Yani çalışan normal şartlarda işsiz kaldığında yanlış hatırlamıyor isem, son 3 yılda 600 gün çalışan işten çıkarıldığını 6 ay işsizlik maaşı alıyor idi. Bu işsizlik ödeneğini haketmesi gereken en düşük kademe rakamlar üste doğru 8 ay ve 10 ay diye biliyorum.

    Pandemi süresinde bu 450 prim gününe düşürülerek 3 ay işsizlik maaş haklarında çalışana verilerek adı kısa işsizlik ödeneği kondu.

    Diyelim ki pandemi döneminde 450 prim günü olan biri için işveren kısa işsizlik ödeneğine başvuru yaptı. İşsizlik maaşı alabilmek için işveren işçiyi işten çıkarması gerekiyordu. Bu yasa ile işveren sgk ya ben personelleri 3 aylığına izin verecem dedi. Sgk da şartlara sahip olan personele 6 aylık yerine 3 ay işsizlik fonundan ödeme yaptı.

    Pandemi öncesi zaten gündeme gelen işsizlik fonunun hazineye bağlanması ve bu fonda toplanan paralar hakkında epeyce konuşulmuştu. Toplanan para aslında senin benim için sgk primlerimizden kesilen fon bedelidir.

    Bu şu demek oluyor; hak kazanan ve kısa çalışma ödeneği alanlar aslında fona yatırılan kendi haklarıdır. Bazı işverenler kısa çalışma ödeneği ile izin verdiği personeli 1 hafta çalıştırıyor.

    Aramızda bu konu hakkında daha iyi bilgiye sahip olacak arkadaşlar var ise açıklık getirebilir. Devletin yaptığı 1000 lira ödemeleri ise bu fondan faydalanamayanlara verilmektedir.

    Hem kısa çalışma ödeneği den faydalanıp kısa süreli işten çıkarılıyor ancak işimizi kaybetmemek adına kendi hakkımız ile işverene çalışmaya devam ediyoruz.

    Çok dahice değil mi?
    hocam emın mısın bak ben zaten çıakrtsalardı 10 ay ıssızlık maası alabılıyordum sımdı onu yakmıs mı oluyolar
  • 17-06-2020, 19:35:20
    #13
    Eğer 3 ay boyunca kısa çalışma ödeneği aldı isen işverenin seni işten çıkarması durumumda 10 ay değil 7 ay alabilirsin. Konu hakkında daha detaylı bilgiyi sgk dan almanı tavsiye ederim. Bilgisine güvendiğim bir mali müşavirden aldığım bilgidir. Eksikleri olabilir.

    moncen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam emın mısın bak ben zaten çıakrtsalardı 10 ay ıssızlık maası alabılıyordum sımdı onu yakmıs mı oluyolar
  • 17-06-2020, 19:58:58
    #14
    fenomenH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer 3 ay boyunca kısa çalışma ödeneği aldı isen işverenin seni işten çıkarması durumumda 10 ay değil 7 ay alabilirsin. Konu hakkında daha detaylı bilgiyi sgk dan almanı tavsiye ederim. Bilgisine güvendiğim bir mali müşavirden aldığım bilgidir. Eksikleri olabilir.
    inşallah oyle değıldır ne anladık ozaman o ısden