• 05-01-2020, 23:39:12
    #10
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hmmmmm hesaba girişse iyidir. Aylık4-5 bin gelir olsa aylık 1000 tl ödenecek şekilde kredi çok rahat çıkar o zaman.
    (kredinin en az 2 katı gelir olma şartı falan vardı da)
    Aynen öyle hocam,kredi verilecek hesaba aylık gelen ortalamaya göre kredi notunuz artıyor, ing bank ile qnb bu konuda oldukça cömert.
  • 05-01-2020, 23:39:25
    #11
    MaliMusavir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Banka gelir beyannamesi ve gecici vergi beyannamesi ister oradaki kar üzerinden karar verir. Şahıs firması olduğu için findeks puanında dikkate alınır. Özetle gelirden Giderleri düstukten sonrasına bakar.

    düzenlendi.
  • 05-01-2020, 23:41:04
    #12
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi 1. yorum mu yoksa 2. yorum mu acaba.... Durun az düşüneyim.



    3. yorum olarak şöyle soralım, vergisi önemli değil. Gelir vergisi olarak çıksın...
    Hesabıma 4 bin tl giriş oldu ve faturasını kestik. Banka 4 bin gelir mi kabul eder yoksa 1. yorum gibi giderler düşünce elde kalan kısmı mı dikkate alır?
    (ki bağkur ve muhasebe gider olur mu bilmiyorum.)
    üstad bankadan bankaya değişiyor aslında bazı bankalar gelir vergisi beyannamesinde cirona bakıyor(4 bin tl giderler sayılmaz) bazı bankalar da hem cirona bakıyor hemde kar zarar durumuna işin gerçeğide işletmenin dışardan alacağı para hareketleri vs. siz cironuzu yüksek tutarsanız banka kredi verir karınız olursa daha sıcak bakar. para akışınız o bankadan olursa yemede yanında yat
  • 05-01-2020, 23:42:43
    #13
    Vergiseldestek1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Meslektasimiz cevabı vermiş zaten. Bu arada başarılı bir nick değişimi olmus cihat beşik 👍👍🙂 hayırlı olsun
    Peki 4 bin tl gelir var. Home ofis - ve gider olarak kıytırık elektrik faturası ve atıyorum yazıcı kağıdı vs. gösterdik.
    Düşsün 3,800 civarına. Bu kısmın vergisini de ödedik diyelim geçici ya da kalıcı.
    Sonuç olarak 3800 yine gelir görünür bu durumda. Şahıs olunca acaba 1 aylık geliri kabul eder mi yoksa 2-3 ay açık kalma zorunluluğu falan mı ister bunlar...
  • 05-01-2020, 23:52:37
    #14
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki 4 bin tl gelir var. Home ofis - ve gider olarak kıytırık elektrik faturası ve atıyorum yazıcı kağıdı vs. gösterdik.
    Düşsün 3,800 civarına. Bu kısmın vergisini de ödedik diyelim geçici ya da kalıcı.
    Sonuç olarak 3800 yine gelir görünür bu durumda. Şahıs olunca acaba 1 aylık geliri kabul eder mi yoksa 2-3 ay açık kalma zorunluluğu falan mı ister bunlar...
    şahıs Şirketi iseniz şirketlerde 3 er aylık dönemler halinde geçici vergi beyannamesi verilir ve mizan dediğimiz gelir gider tablosu oluşturulur şirket olduğunuz için mizan,gelir tablosu vs oluşturulacak banka bunları sizden isteyecek 1 aylık faaliyeti olan bi şirket için yine bankanın insifiyetine kalır durumunuz. tabi mizanda demirbaş şirket sermayesi vs vs bunlar banka için etkenler.
  • 05-01-2020, 23:55:26
    #15
    SpeedBoy111 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şahıs Şirketi iseniz şirketlerde 3 er aylık dönemler halinde geçici vergi beyannamesi verilir ve mizan dediğimiz gelir gider tablosu oluşturulur şirket olduğunuz için mizan,gelir tablosu vs oluşturulacak banka bunları sizden isteyecek 1 aylık faaliyeti olan bi şirket için yine bankanın insifiyetine kalır durumunuz. tabi mizanda demirbaş şirket sermayesi vs vs bunlar banka için etkenler.
    Peki SGK lı olunca durum yine aynı mıdır? Atıyorum aylık 5 bin maaş görünse de tutup son 3 ay istemek vs. gibi durumlar hep insiyatif mi?
  • 05-01-2020, 23:56:35
    #16
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki SGK lı olunca durum yine aynı mıdır? Atıyorum aylık 5 bin maaş görünse de tutup son 3 ay istemek vs. gibi durumlar hep insiyatif mi?
    çalışan olduğunuzda da sizden 3 aylık bordronuzu isterler.
  • 05-01-2020, 23:57:46
    #17
    SpeedBoy111 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çalışan olduğunuzda da sizden 3 aylık bordronuzu isterler.
    Valla adamlara para kazandıracağız, zorluk çıkarıp duruyorlar.
    O zaman bağkur ve şahıs ile uğraşmak yerine sabit maaşlı vs. görünmek çok daha iyi gibi duruyor.
  • 11-01-2020, 18:45:56
    #18
    İlk önce gelir vergisi mükellefiyeti açtırmanız gerekir. Ardından yıl sonunda gelir verginiz hesaplanır Mart ayında burada gelirden giderleriniz düşülür ve karınız ortaya çıkar