• 21-08-2019, 10:32:49
    #10
    Son çıkan bedelli askerlikte ücretsiz izin maddesi olduğu için tazminat verilmez. Veren varsa kendi insiyatifindedir ancak vermek zorunda diyenler yanlış bilgi
  • 21-08-2019, 10:41:54
    #11
    facerazzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son çıkan bedelli askerlikte ücretsiz izin maddesi olduğu için tazminat verilmez. Veren varsa kendi insiyatifindedir ancak vermek zorunda diyenler yanlış bilgi
    hocam siz yanlış biliyorsunuz tazminatını almak isteyen alıp gider.1 yıllık çalışan olsa bile. Tazminatını almak istemeyip yerim garanti olsun döndüğümde işimi kaybetmeyeyim derseniz ücretsiz izine çıkarsınız. Çünkü bir önceki mesajımda dediğim gibi tazminatını alıp gideni işveren çok ihtiyacı olmazsa işe geri almaz kısasa kısas gibi. Yaşadım, çoğu kişiden tecrübe ettim oradan biliyorum. Bu arada bu söylediklerim bedelli askerlik için uzun dönem askerlikte ne olur bilemem.
  • 21-08-2019, 10:45:27
    #12
    webcadde adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam siz yanlış biliyorsunuz tazminatını almak isteyen alıp gider.1 yıllık çalışan olsa bile. Tazminatını almak istemeyip yerim garanti olsun döndüğümde işimi kaybetmeyeyim derseniz ücretsiz izine çıkarsınız. Çünkü bir önceki mesajımda dediğim gibi tazminatını alıp gideni işveren çok ihtiyacı olmazsa işe geri almaz kısasa kısas gibi. Yaşadım, çoğu kişiden tecrübe ettim oradan biliyorum. Bu arada bu söylediklerim bedelli askerlik için uzun dönem askerlikte ne olur bilemem.
    katılıyorum olaylar aynen böyle gelişiyor.
  • 21-08-2019, 10:46:00
    #13
    webcadde adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam siz yanlış biliyorsunuz tazminatını almak isteyen alıp gider.1 yıllık çalışan olsa bile. Tazminatını almak istemeyip yerim garanti olsun döndüğümde işimi kaybetmeyeyim derseniz ücretsiz izine çıkarsınız. Çünkü bir önceki mesajımda dediğim gibi tazminatını alıp gideni işveren çok ihtiyacı olmazsa işe geri almaz kısasa kısas gibi. Yaşadım, çoğu kişiden tecrübe ettim oradan biliyorum. Bu arada bu söylediklerim bedelli askerlik için uzun dönem askerlikte ne olur bilemem.
    Bende yaşadım iş yeri İK ücretsiz izin maddesinden dolayı tazminat verilmiyor dedi. Avukatlara sordum onlarda aynı şeyi söyledi. İnternettende araştırdım hep aynı şey çıktı önüme.
  • 21-08-2019, 10:56:22
    #14
    facerazzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende yaşadım iş yeri İK ücretsiz izin maddesinden dolayı tazminat verilmiyor dedi. Avukatlara sordum onlarda aynı şeyi söyledi. İnternettende araştırdım hep aynı şey çıktı önüme.
    hocam ama şunu kaçırıyorsunuz siz zaten öyle ya da böyle ben askerlik hizmetimi yerime getireceğim diye şirkete işten ayrılma talebinde bulunsanız zaten tazminatınızı verip sizi çıkarmak zorundalar yasal hakkınız bu. Düşünün ki 10 yıllık çalışansınız askerlik için çıkıyorsunuz ve bir daha işe dönmeyeceksiniz tazminatınız yanar mı Ya da düşünün 1 sene gideceksiniz askere 1 yıl ücretsiz izin verirler mi size.

    Muvazzaf askerlik nedeni ile iş akdini feshedenler tazminat alabilir diye kanun maddesi var.
  • 21-08-2019, 11:15:57
    #15
    webcadde adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam ama şunu kaçırıyorsunuz siz zaten öyle ya da böyle ben askerlik hizmetimi yerime getireceğim diye şirkete işten ayrılma talebinde bulunsanız zaten tazminatınızı verip sizi çıkarmak zorundalar yasal hakkınız bu. Düşünün ki 10 yıllık çalışansınız askerlik için çıkıyorsunuz ve bir daha işe dönmeyeceksiniz tazminatınız yanar mı Ya da düşünün 1 sene gideceksiniz askere 1 yıl ücretsiz izin verirler mi size.

    Muvazzaf askerlik nedeni ile iş akdini feshedenler tazminat alabilir diye kanun maddesi var.
    bu okey ama fark 3 haftalık bedelliye gitmek
  • 21-08-2019, 11:28:52
    #16
    Şöyle bir yazı var okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca daha önceki çıkan bedelli yasalarında işverenler kıdem tazminatını ödedi. Bu sefer durum şu açıdan farklı hükumet bilerek bu işin ucunu açık bıraktı bedelli başvurusu o kadar çok oldu ki işveren ile de papaz olmak istemiyor. Tazminatını alamayıp mahkeme yoluna giden var mı ve ya sonuçlanan var mı araştırmak lazım tabi.
  • 21-08-2019, 16:36:51
    #17
    çalıştığın yıl, firma güvenilirliliği ve aldığın maaşı göz önünde bulundur.

    Örneğin 3 yıllık tazminatla 4 yıllık tazminat arasında fark var. Sen bugün tazminatını alırsın da yarın işe başladığında yok şu kadar süre biriktir yok şunu yap bunu yap gibi şeyler çıkacak karşına. Bunun işyerindeki kıdemininde hesabı var. Ayrıca işyeri seni çıkartmış gibi gösterse bunun İŞKUR işsizlik maaşı var. gibi gibi.

    Hepsini hesaplayarak tazminat talebinde bulun.
  • 21-08-2019, 23:23:56
    #18
    arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim. Lakin hala alabilirsin diyen de var alamazsın diyen de. Net bilgiyi kimden alabilirim peki (şirket haricinde)? Ben zaten işten ayrılacağım adamın beni çıkaracağı da yok. Eğer böyle bir hak varsa tazminatımı alıp da çıkarım 3 sene çalışmışım o para yanmamış olur.