facerazzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bende yaşadım iş yeri İK ücretsiz izin maddesinden dolayı tazminat verilmiyor dedi. Avukatlara sordum onlarda aynı şeyi söyledi. İnternettende araştırdım hep aynı şey çıktı önüme.
hocam ama şunu kaçırıyorsunuz siz zaten öyle ya da böyle ben askerlik hizmetimi yerime getireceğim diye şirkete işten ayrılma talebinde bulunsanız zaten tazminatınızı verip sizi çıkarmak zorundalar yasal hakkınız bu. Düşünün ki 10 yıllık çalışansınız askerlik için çıkıyorsunuz ve bir daha işe dönmeyeceksiniz tazminatınız yanar mı Ya da düşünün 1 sene gideceksiniz askere 1 yıl ücretsiz izin verirler mi size.

Muvazzaf askerlik nedeni ile iş akdini feshedenler tazminat alabilir diye kanun maddesi var.