Bedelli askerlik ve tazminat
17
●466
- 21-08-2019, 08:35:403 yıldır bir şirkette çalışıyorum kasımda bedelli olarak askere gideceğim dün muhasebecimiz dedi ki eğer istersen askerliği bahane edip tazminatını alıp çıkış yapabilirsin. Kadınlar evlenirken, erkekler askere giderken bu haktan yararlanabiliyormuş. Ama bazı arkadaşlar bedelli askerlik o sınıfa girmiyor diyor bilgisi olan varsa aydınlatabilir mi?
- 21-08-2019, 08:38:55Bu tamamen şirketin insiyatifinde olan bir konu. Normalde devlet dedi ki: "Bedelli askerliğe gidecek olana ücretsiz izin vermek zorundasınız. Bunun için işten çıkarırsanız da tazminat vereceksiniz". Sen 1 aylığına gidiyorsun. Sana o konuyu söyleyen arkadaş 18 aylık uzun dönem askerlik için söylemiş. Bir şirket 3 hafta sensiz yapabilir ama 18 ay IT veya dijitalini yöneten adam askerde olursa, tıkanır işler. Hali hazırda işin varken ülkedeki ekonomik durum ortada iken, bu şekilde adamlara masraf çıkartıp işini kaybetmeye değer mi sence?Huskar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 21-08-2019, 08:48:11Alabiliyorsun tazminatını hocam ben aldım daha yeni. Normalde tazminatını alırsan iş yeri seni geri almaz ama benim şirketim hem tazminatımı verip hem de tekrar işe alarak kıyak geçti
Hakkını almamazlık yapma izinli gösterme askerdeyken kendini
- 21-08-2019, 08:51:42Son çıkan yasaya göre izinli sayılıyorsun 1 ay ama insan kaynakları ile konuşman gerekli bazı şirketler seni işten çıkartıp tazminatını veriyor gelince yine işe alıyor
- 21-08-2019, 09:12:01Hocam tazminat hakkınız %100 bulunmaktadır. Bende bedelli yaptım ve askere giderken tazminatımı aldım.İşten çıkmak istiyorsanız tazminat hakkınız doğuyor, eğer askerlik dönüşü işe devam etmek isterseniz aranızda anlaşarak ücretsiz izin alıyorsunuz. Eğer çalıştığınız yer tazminat konusunda sorun çıkaracak olursa iş kur ile iletişime geçerek tazminatınızı alabilirsiniz.
Hakkını almamazlık yapma izinli gösterme askerdeyken kendini