• 04-08-2019, 00:02:57
    #28
    Hocam bizim apartman yeni yapıldı kentsel döünüşümden ondan yola çıkıyorum.1yıl oldu elektrik su üstümüze aldık iskan çıktı yakında kat ittifakindan daire tapusuna geçicez.Bu süreç çok sancılı 10 yıldan fazla olduysa çok değişik sıkıntılar olabilir o yüzden dikkatli hareket et derim.
  • 04-08-2019, 00:15:14
    #29
    Ferhat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle diyorlar ama almıyorlar hocam, şahsen ben yaşadım 5 yıl bekledik kavga gürültü derken 5 yıl sonra zor aldırabildik. Belediyeye para vermemek için mi artık ne için almıyorlar bilmiyorum da bana 2 aya iskan hazır demişti sözleşme bile yapmıştık 5 yıl sonra ben umudu kesmişken binadakiler tepesine çöke çöke geçen ay aldırmışlar iskanı.

    Yoksa binada eksik varmış, şu yokmuş gibi olaylar yaşamadık herşey tamdı, müteahhitin keyfini bekledik sadece 5 yıl boyunca.
    belediyeye çok fazla para çıkmıyor. 2016 yılında ben de inşaat yaptım, 6 ayda Ümraniye gibi bir yerde iskan aldım. Ümraniye belediyesi çok sıkı denetleyen bir belediyedir.
    biz iskan alırken 500 TL civarında cebimizden para çıktı.
    ruhsat alırken belediye bizden teminat paraları almıştı, iskan aşamasına gelince o paraları iade ediyor, o paralarla iskan almıştık. zaten cebimizden çıktığı için Yok bildiğimiz bir paraydı.

    iskan almak için zorlayan en büyük şey SGK ve proje uygunluktur. çok ufak şeylerle o kadar zorluyorlar ki insanı gerçekten biz şartları zorlamaSak iskanı almayı bırakabilirdik.

    en basiti 4000 TL para harcayıp binaya su deposu yaptırdım. belediyeden iskan belgesi almamıza rağmen, İski'den gelen vatandaş su deposuna giden boruların dışarıdan gitmesini istedi. halbuki biz temel'den boruları saklayarak gitmiştik. yaptığımız işin heba olmasına mı üzülelim, yoksa yeni baştan pis bir görüntüyle iş yapacağımıza mı üzülelim...
  • 04-08-2019, 03:09:32
    #30
    Slash adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alinmaz arsa tapuluysada alinmaz.
    İskanın ne işe yaradığını biliyor musun ? Özellikle istanbulda ?

    Anglo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İskanı olmamasına sebep olan ney?
    Yönetmeliğe uygun olmayabilir, depreme dayanıklı olmayabilir, imarlı arsa olmayabilir, yolda olabilir gibi daha bir sürü etmen var. Bunu biliyorsanız sonuca daha hızlı ulaşabilirsiniz. Ayrıca neden imar affından yararlanamıyorsunuz?
    İskan yeni yapıların temel sorunu oldu.Daha 2 yıllık kentsel dönüşümden yapılmış binaların iskanı yok.Kocaman plazaların iskanı yok ? Neden müthait yüzünden bilip bilmeden yazılıp çizilmiş.İskan alınabilmesi için %90 iş bitirim yazısı alınsa dahi müthait beyin belediyeye borcu varsa yine iskan verilmiyor.Bunlardan haberiniz yok.

    zeytin8899 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar nasipse bir ev alacaktım araştırırken fiyatı baya iyi bir daire denk geldi 1 katını 350 bin tl satılan apartmanda ara kat 238 bine pazarlık yaptım aramızda sözleşme imzaladık .

    Sonra içime kurt düştü ve sorular sordum iskanı olmadıgı söylendi.Ama oturanlarla konuştum herkes elektrik su kendi üstüne almış ve çok memnunlar.

    Dışardan arkadaşlara ve işten anlayanlara sordugumdan iskansız daire işine girme diye özellikle söylendi.

    Emlakcıya sordugumda yer sahipleriyle müteayit davalık olmuş ve müteayitte iskan almamış gibi bişiler dedi.

    bina 15 yıllık bu konuda ne düşünürsünüz?
    Kardeşim iskanı olmayan daire alınır.Kat mülkiyetli yazmaz kat irtifakı yazar tapunda.Buna dikkat et.Arsa tapusu olmasın.İskan niye bu zamana kadar aınmamış önce bunu komşulara sor.Ben kendim iskansız binada oturmaktayım.Peki neden ? Müthait beyin belediyeye borcu var, bu borcu ödemiyor ayrıca projede panonun yerine farklı çizdirmişler.Belediye 1cm kaysa dahi kabul etmiyor ve yeniden proje istiyor.EEE haliyle müthait buna yanaşmıyor.%90 iş bitirim belgesi alıp suyumuzu ayırdık fakat elektrik ayrılmıyor.Neden çünkü kurum para istiyor.Hemde öyle böyle değil.Neymiş iskan olmadığı için bileğim kadar kablo 500m ilerideki trafodan binaya çekilecekmiş.Bunların tamamını bina olarak karşılamamız lazım mış. Peki iskan çıksaydı ne olacaktı diye sorunca direk abonelik alacaksınız gibi saçma sapan cevaplar veriyor elektrik idaresindeki memurlar.Açıkdan ben bu işi hallederim şu kadarı gözden çıkarın diyenler bile var.

    istanbulda iskan işi ranta dönüşmüş durumda.Belediye iskanı vermemek donuna kadar soymak için bir ton eksik çıkarıyor.Yapıyorsun yönetmelik değişti diyip yaptığını bozdurup farklı şeyler yaptırıyorlar.

    500,600 dairelik sitelerde iskan yok.Müthait ya kaçmış yada param bitti başınızın çaresine bakın diyor çoğu yerde.Çoğu müthait mahkemelik.Tabi bunları bilmeyen arkadaşlar bol keseden sallamış burda...

    NOT: KAT İRTİFAKI VARSA VE KENTSEL DÖNÜŞÜMDEN YAPILDIYSA EV KREDİ ÇIKAR.ARSA TAPUSU OLAN EVLERE KREDİ ÇIKMAZ...
  • 04-08-2019, 03:22:07
    #31
    ertunc23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İskanın ne işe yaradığını biliyor musun ? Özellikle istanbulda ?



    İskan yeni yapıların temel sorunu oldu.Daha 2 yıllık kentsel dönüşümden yapılmış binaların iskanı yok.Kocaman plazaların iskanı yok ? Neden müthait yüzünden bilip bilmeden yazılıp çizilmiş.İskan alınabilmesi için %90 iş bitirim yazısı alınsa dahi müthait beyin belediyeye borcu varsa yine iskan verilmiyor.Bunlardan haberiniz yok.



    Kardeşim iskanı olmayan daire alınır.Kat mülkiyetli yazmaz kat irtifakı yazar tapunda.Buna dikkat et.Arsa tapusu olmasın.İskan niye bu zamana kadar aınmamış önce bunu komşulara sor.Ben kendim iskansız binada oturmaktayım.Peki neden ? Müthait beyin belediyeye borcu var, bu borcu ödemiyor ayrıca projede panonun yerine farklı çizdirmişler.Belediye 1cm kaysa dahi kabul etmiyor ve yeniden proje istiyor.EEE haliyle müthait buna yanaşmıyor.%90 iş bitirim belgesi alıp suyumuzu ayırdık fakat elektrik ayrılmıyor.Neden çünkü kurum para istiyor.Hemde öyle böyle değil.Neymiş iskan olmadığı için bileğim kadar kablo 500m ilerideki trafodan binaya çekilecekmiş.Bunların tamamını bina olarak karşılamamız lazım mış. Peki iskan çıksaydı ne olacaktı diye sorunca direk abonelik alacaksınız gibi saçma sapan cevaplar veriyor elektrik idaresindeki memurlar.Açıkdan ben bu işi hallederim şu kadarı gözden çıkarın diyenler bile var.

    istanbulda iskan işi ranta dönüşmüş durumda.Belediye iskanı vermemek donuna kadar soymak için bir ton eksik çıkarıyor.Yapıyorsun yönetmelik değişti diyip yaptığını bozdurup farklı şeyler yaptırıyorlar.

    500,600 dairelik sitelerde iskan yok.Müthait ya kaçmış yada param bitti başınızın çaresine bakın diyor çoğu yerde.Çoğu müthait mahkemelik.Tabi bunları bilmeyen arkadaşlar bol keseden sallamış burda...
    40a yakın imar affı projesi yaptım, tapularını aldırttım. En kötü yapı kayıt alıp binalarını tescillediler. Yapı kayıt alan taşınmazlarda iskan alabilmek söz konusu. Bireysel abonelikler yapılabilir. Yazılıp çizilmiş nasıl bir kelime bu mesajıma karşılık. Burada imar affından neden yararlanılmadığını sormuşum. İnsanlara yardımcı olmaya çalışıyorum fakat siz gelip bu mesajımı bile baltalıyorsunuz. Bi de alay eder gibi bunlardan haberiniz var mı diyposunuz Tesüf ederim. Cevap vermezseniz sevinirim.
  • 04-08-2019, 03:42:34
    #32
    Yaklaşık 4 yıl oldu arsa tapulu daire alalı. Herhangi bir sorun yok. Satarken baya zor oluyor krediye uygun olmadığı için.
  • 04-08-2019, 07:28:27
    #33
    ertunc23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İskanın ne işe yaradığını biliyor musun ? Özellikle istanbulda ?



    İskan yeni yapıların temel sorunu oldu.Daha 2 yıllık kentsel dönüşümden yapılmış binaların iskanı yok.Kocaman plazaların iskanı yok ? Neden müthait yüzünden bilip bilmeden yazılıp çizilmiş.İskan alınabilmesi için %90 iş bitirim yazısı alınsa dahi müthait beyin belediyeye borcu varsa yine iskan verilmiyor.Bunlardan haberiniz yok.



    Kardeşim iskanı olmayan daire alınır.Kat mülkiyetli yazmaz kat irtifakı yazar tapunda.Buna dikkat et.Arsa tapusu olmasın.İskan niye bu zamana kadar aınmamış önce bunu komşulara sor.Ben kendim iskansız binada oturmaktayım.Peki neden ? Müthait beyin belediyeye borcu var, bu borcu ödemiyor ayrıca projede panonun yerine farklı çizdirmişler.Belediye 1cm kaysa dahi kabul etmiyor ve yeniden proje istiyor.EEE haliyle müthait buna yanaşmıyor.%90 iş bitirim belgesi alıp suyumuzu ayırdık fakat elektrik ayrılmıyor.Neden çünkü kurum para istiyor.Hemde öyle böyle değil.Neymiş iskan olmadığı için bileğim kadar kablo 500m ilerideki trafodan binaya çekilecekmiş.Bunların tamamını bina olarak karşılamamız lazım mış. Peki iskan çıksaydı ne olacaktı diye sorunca direk abonelik alacaksınız gibi saçma sapan cevaplar veriyor elektrik idaresindeki memurlar.Açıkdan ben bu işi hallederim şu kadarı gözden çıkarın diyenler bile var.

    istanbulda iskan işi ranta dönüşmüş durumda.Belediye iskanı vermemek donuna kadar soymak için bir ton eksik çıkarıyor.Yapıyorsun yönetmelik değişti diyip yaptığını bozdurup farklı şeyler yaptırıyorlar.

    500,600 dairelik sitelerde iskan yok.Müthait ya kaçmış yada param bitti başınızın çaresine bakın diyor çoğu yerde.Çoğu müthait mahkemelik.Tabi bunları bilmeyen arkadaşlar bol keseden sallamış burda...

    NOT: KAT İRTİFAKI VARSA VE KENTSEL DÖNÜŞÜMDEN YAPILDIYSA EV KREDİ ÇIKAR.ARSA TAPUSU OLAN EVLERE KREDİ ÇIKMAZ...
    Kat irtifaklı daireye her türlü krediçıkıyor kenstsel dönüşüm falan şartı yok. 6 yıllık emlakçıyım, inşaat da yaptım.. 5 yıldan büyük ise %100 iş bitimi alınmışsa artır her zaman kredi çıkar.

    Sizin sorununuza gelince binadaki elektirik panosuna belediye karışmıyor nereye koyarsan koy. O elektirik idaresinin işi. Kablolar yeniden çekilmesine gerek yok, yeni proje çizilip belediyeye ve elektirik idaresine onaylatılması lazım. yada da ...... başka bir yolu var. Çok önem veriyorsanuz ve istanbul anadalu yakasında ise size yardımcı olabilirim, Avrupa yakasında ise yolunu gösteririm.

    İskan demek, Oturum izmin alınmış Kat mülkiyetine geçilme aşamasına gelmiş. Resmi olarak inşaat ile alakalı hiç bir sorunu kalmamış bina demektir. Devlet mütehaiddler iskan almıyor diye şartları ağırlaştırıyor. Önce su aboneliklerini şantiye olarak verdi, yetmedi elektirik için de aynısını yaptı. Çözemezse doğalgaz da vermez belki. Yine çözemezse en önemlisi iskanı olmayan binaya kredi çıkmaz diye bir yasa çıkarır herkes iskanını alır diye düşünüyorum ama o zaman da o piyasadaki müteahidlerin %60'ı batar. Ekonomiye büyük darbe olur.
  • 04-08-2019, 11:15:57
    #34
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kat irtifaklı daireye her türlü krediçıkıyor kenstsel dönüşüm falan şartı yok. 6 yıllık emlakçıyım, inşaat da yaptım.. 5 yıldan büyük ise %100 iş bitimi alınmışsa artır her zaman kredi çıkar.

    Sizin sorununuza gelince binadaki elektirik panosuna belediye karışmıyor nereye koyarsan koy. O elektirik idaresinin işi. Kablolar yeniden çekilmesine gerek yok, yeni proje çizilip belediyeye ve elektirik idaresine onaylatılması lazım. yada da ...... başka bir yolu var. Çok önem veriyorsanuz ve istanbul anadalu yakasında ise size yardımcı olabilirim, Avrupa yakasında ise yolunu gösteririm.

    İskan demek, Oturum izmin alınmış Kat mülkiyetine geçilme aşamasına gelmiş. Resmi olarak inşaat ile alakalı hiç bir sorunu kalmamış bina demektir. Devlet mütehaiddler iskan almıyor diye şartları ağırlaştırıyor. Önce su aboneliklerini şantiye olarak verdi, yetmedi elektirik için de aynısını yaptı. Çözemezse doğalgaz da vermez belki. Yine çözemezse en önemlisi iskanı olmayan binaya kredi çıkmaz diye bir yasa çıkarır herkes iskanını alır diye düşünüyorum ama o zaman da o piyasadaki müteahidlerin %60'ı batar. Ekonomiye büyük darbe olur.
    Hocam en son belediyeden öğrendiğim %80 iskan bitmiş.Elektrik ve tesisat vizesi alınamamış.Binanın dış cephesinde bir köşesinde projede fransız balkon gösterilmiş ama yapılmamış.Ek olarak elektrik panasonun yeri farklı gösterilmiş projede.

    En son müthait belediyeden bir yazı aldı bu sayede İSKİ den suyumuzu ayırdık.Tesisat ayrıldı.CLK Boğaziçi başvuru yapıldı para verildi hatta bir elektrikçi buldular Kazı yapılıp binanın elektrik hattı değişecekti.KW yükseltimi yapılacakdı ama 6 ay oldu elektrik için gelen olmadı.

    İskan için ne yapabilirim sizce ? Avrupa yakasında evim.

    SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 04-08-2019, 18:14:02
    #35
    zeytin8899 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar nasipse bir ev alacaktım araştırırken fiyatı baya iyi bir daire denk geldi 1 katını 350 bin tl satılan apartmanda ara kat 238 bine pazarlık yaptım aramızda sözleşme imzaladık .

    Sonra içime kurt düştü ve sorular sordum iskanı olmadıgı söylendi.Ama oturanlarla konuştum herkes elektrik su kendi üstüne almış ve çok memnunlar.

    Dışardan arkadaşlara ve işten anlayanlara sordugumdan iskansız daire işine girme diye özellikle söylendi.

    Emlakcıya sordugumda yer sahipleriyle müteayit davalık olmuş ve müteayitte iskan almamış gibi bişiler dedi.

    bina 15 yıllık bu konuda ne düşünürsünüz?
    Bana güven hocam hiçbir sıkıntı olmaz bizim evde iskansiz müteahhit ile bina davalik. Müteahhit almaya çalışıyor yönetici gicikligina işi yokuşa sürüyor. Bizim elektrik su herşey üstümüze hiçbir problem yaşamadık bugüne kadar.
  • 04-08-2019, 20:31:53
    #36
    Valla ailem bütün herşeyi sattı ihtiyaç kredi çekerek 465 bin tl ye iskansız(arsa tapulu) ev aldı. Bal gibide alınır hiçbirşey olmaz. Ama biz ömürlük oturacağımız için aldık. Eğer yatırım veya ilerde sıkışırsam satarım diye düşünüyorsanız almayın. Çünkü bu evlere kredi çıkmıyor haliyle fiyatları uygun oluyor uygun olsa dahi satışı olmuyor çünkü kimse nakit parayı hemen çıkartıp veremiyor.