zeytin8899 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
İskanı olmayan 10 yaşından büyük yapılarda muhtemelen kaçak kat veya kaçak alan vardır. Bu illa binanın tepesinde olacak değil, mesela sığına ve bodrumlar (eskiden vardı..) daireye çevrilmiştir. Bu gibi durumlar büyük sıkıntıdır. Yani sizin arsada payınıza 30 metre kare düşüyorsa; bina kentsele gideceği zaman bu kaçak alanlardakiler de sizin ortağınız oluyor. Bir bakmışsınız payınız %30 azalmış..
İskansız daire alınır; peki hangi durumlarda?
- Bina 10 yaşından gençse
- Eften püften sebeplerle iskan alınamamışsa (örn: asansör boşluğundaki havalandırma..)
- Gayrimenkul 'ün değeri normallerinden %20-25 daha ucuzsa..