Arkadaşlar nasipse bir ev alacaktım araştırırken fiyatı baya iyi bir daire denk geldi 1 katını 350 bin tl satılan apartmanda ara kat 238 bine pazarlık yaptım aramızda sözleşme imzaladık .
Sonra içime kurt düştü ve sorular sordum iskanı olmadıgı söylendi.Ama oturanlarla konuştum herkes elektrik su kendi üstüne almış ve çok memnunlar.
Dışardan arkadaşlara ve işten anlayanlara sordugumdan iskansız daire işine girme diye özellikle söylendi.
Emlakcıya sordugumda yer sahipleriyle müteayit davalık olmuş ve müteayitte iskan almamış gibi bişiler dedi.
bina 15 yıllık bu konuda ne düşünürsünüz?
İskanı olmayan ev alınır mı?
38
●2.379
- 03-08-2019, 22:19:47
- 03-08-2019, 22:22:43Aynen sanırsam iskan olmayınca arsa tapulu oluyor. Kat ittifakı kurulmuş oluyor.Slash adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2019, 22:27:47Alabilirsin fakat iskan almak için başvurmalısınız bina olarak toplu halde sadece sen başvuramazsın yani iskan içinde ayrı bir para vermeniz gerek
Genelde bankalar bu tür evlere kredi vermiyor( ziraat hariç
)
- 03-08-2019, 22:28:42Bende 15 senedir iskan alınmamış ev oldugu için bugun sabsh gidip sozleşmeyi iptal ettim.Anglo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-08-2019, 22:29:35Üyeliği durduruldu15 yıllık ev iyi araştır derim
İskan olayı bı apartman yaparsın bitince belediye gider gelir denetler bı eksiği vardır ve iskan vermezler yangın merdiveni gibi
Büyük ihtimalle mutait gitmiştir artık ilgilenmez 15 yıllık bina ile apartmanda oturanlar ne eksikse onu yaptiecak aralarında para toplayıp tekrar başvuracak
Sonuç olarak 5 yıldan sonra ev kaçak ev gözükür ve belediye gelip yukarsa bı hak iddia edemessin ama İstanbul'da birçok apartman öyledir bence günde sen bilirisn - 03-08-2019, 22:30:15Dava sebebini sürecini ve iskanın neden alınmadığını tam olarak bilmediğim için net konuşmak istemem fakat iskan eskisi kadar zor değil önceden iskanı alınmamış binaların bütün borçları iskan almak istediğinizde sizin karşınıza çıkıyordu fakat şuan binadaki hak sahipleri birleşip iskan almak istediğinde ufak harçlarla çözülüyor tabi bahsettiğiniz gibi bina mahkemelikse sonuçlanması gerekir. Sizin açınızdan tek sıkıntısı satmayı düşündüğünüzde şuan sizin aklınıza nasıl iskan takılıyorsa alacak olan vatandaşında takılacaktır. Belediyeye gidip bahsettiğiniz binanın ada parseli ile neden iskan alınmadığını öğrenin eğer binanın yapımında büyütme veya başka bir sorun varsa sıkıntı olabilir fakat sadece müteahhit ile mal sahibi arasındaki basit uyuşmazlıksa çok sorun olacağını sanmam ama 15 yıl önce yapılan bir binanında davadan dolayı beklemeside ayrı bir kafa karışıklığı.
)