• 21-07-2019, 20:47:39
    #10
    BesiktasliCocuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam özelde olması ve toplamda 6 yıl sürecek olması kafamı karıştırıyor. Zaten 21'e geldim tıp gibi neredeyse 6 sene okuyacagim
    Hocam henüz çok gençsiniz merak etmeyin. 30'unuzda bile başlasanız emeklilikte yaşa takılacaksınız mesela. 6 seneyi yük olarak değil sizin için bir fırsatmış gibi düşünün. O sürede içerisinde alanında yetkin biri olursanız kalan yaşamınızda çok güzel bir hayat sürebilirsiniz.
  • 21-07-2019, 20:48:09
    #11
    BesiktasliCocuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam özelde olması ve toplamda 6 yıl sürecek olması kafamı karıştırıyor. Zaten 21'e geldim tıp gibi neredeyse 6 sene okuyacagim
    Lise arkadasim bu sene tip fak.girdi yas 27.Iyi dusun ama asla gec degildir.
  • 21-07-2019, 20:48:51
    #12
    BesiktasliCocuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kendim de yanıt alamıyorum bu soruya ya yani ikisinin de benim için artısı ve eksisi var.
    burdaki insanlara sana kendi bakış açılarına göre önerilerde bulunacak ama karar sende bitiyor çünkü neyi sevdiğini neyi sevmediğini bilen sensin sana tek tavsiyem sevdiğin şeyi yap pişman olmassın
  • 21-07-2019, 20:51:23
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Bu konu hakkında fazla konuşmak istemiyorum, Akademik eğitim veren hocaların %90'nı proföser olduktan sonra bir yerleri kalkıyor,ne kendilerini eğitebiliyor ne öğrencileri yönlendiyorlar . bu yüzden verimli bir eğitim alamıyoruz üniversitelerde.Gönül isterdiki yurtdışında adam gibi bir mühendis öğrencisi olup vatana millete bir katkımız olsun konu saptı kardeşim kusura bakma içimde kalmış bence sen hangisini seviyorsan onu yap para her türlü kazanılır.
  • 21-07-2019, 20:51:50
    #14
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    BesiktasliCocuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kendim de yanıt alamıyorum bu soruya ya yani ikisinin de benim için artısı ve eksisi var.
    İşte demek istediğim de buydu. Aynı şeyi bize soruyorsun aynı sonuç çıkacak Ben birini seçeceğim, başka biri kendince diğerini seçecek. Artılar, eksiler konuşulacak ama nihai kararı sen vericeksin sonuçta. Bak yaşa bakma ilk önce. Ben 24 yaşında lise mezunuyum senin elinde bir şans var şuan ve mezun olunca 27 olucam diyorsun önce bugününe bak, bırak mezun olunca düşünürsün 27 yaşını Şuan elime fırsat geçse değil 6 yıl, 10 yıl hukuk okurum da avukat olmak için. Yada çok sevdiğim gıda mühendisliğini bitirmeyi.. Ne insanlar var 50'sinde 70'inde üniversiteye başlayıp, bitiren Dediğim gibi nihai karar senin, acele etme zamandan bol bişey yok
  • 21-07-2019, 20:52:36
    #15
    Dert dinleyerek para kazanmayı dert cekerek para kaznnmaya tercih ederim
  • 21-07-2019, 20:55:19
    #16
    yaş olayına pek takılma. zaten mezarda emeklilik sistemi sayesinde hayatın çalışmakla geçecek. o zamana kadar okumak içinde bolca vaktin olacak.

    bizim ünide 62 yaşında hukuk fakültesinden mezun olan bir abimiz vardı. isteyen her yaşta okur.
  • 21-07-2019, 20:56:59
    #17
    İkisi çok farklı meslekler. Öncelikle kişiliğin neye uygun onu bilmen gerekiyor.

    Eğer maddi olanaklar yoksa özelde okumak hep risk. Kafanda ya okul uzarsa da para vermek zorunda kalırsam diye düşüneceksin. Bu düşünceyle de üniversitenin ve hayatın sosyal yönünü keşfedemeyecek, istediğin gibi gezip tozamayacaksın.

    Bir de Adana'da ikamet ediyor ve sürekli orada yaşadıysan neden tekrar Adana'da okumak istiyorsun? Üniversiteyi bence farklı ilde okumak lazım. Sorumluluk almayı daha iyi becerirsin.

    Yaş da 21 olmuş. Bölümü sevmezsem bırakır tekrar hazırlanırım dersen yıl kaybın artacak. Elbette sevmediğin bir meslek olursa bırakman gerekir ama 18-19 yaşında üniversiteye başlayan birine göre eksin olacağı için yazıyorum.

    Ben de 22 yaşında baslamistim üniversiteye. Öğretmenlik bitirdim, sonra hukuk hayalim oldugu için açıktan adalet okudum, DGS ile özel geliyordu okumadım. En sonunda da mühendislik tamamlama yaptım. 3 üniversite bitirmiş oldum. Bu tecrübeler ışığında da gozlemlediklerimi az çok aktarmaya çalıştım. Yine sorun olursa yardımcı olmaya çalışırım.
  • 21-07-2019, 21:02:20
    #18
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    kartalkale adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İkisi çok farklı meslekler. Öncelikle kişiliğin neye uygun onu bilmen gerekiyor.

    Eğer maddi olanaklar yoksa özelde okumak hep risk. Kafanda ya okul uzarsa da para vermek zorunda kalırsam diye düşüneceksin. Bu düşünceyle de üniversitenin ve hayatın sosyal yönünü keşfedemeyecek, istediğin gibi gezip tozamayacaksın.

    Bir de Adana'da ikamet ediyor ve sürekli orada yaşadıysan neden tekrar Adana'da okumak istiyorsun? Üniversiteyi bence farklı ilde okumak lazım. Sorumluluk almayı daha iyi becerirsin.

    Yaş da 21 olmuş. Bölümü sevmezsem bırakır tekrar hazırlanırım dersen yıl kaybın artacak. Elbette sevmediğin bir meslek olursa bırakman gerekir ama 18-19 yaşında üniversiteye başlayan birine göre eksin olacağı için yazıyorum.

    Ben de 22 yaşında baslamistim üniversiteye. Öğretmenlik bitirdim, sonra hukuk hayalim oldugu için açıktan adalet okudum, DGS ile özel geliyordu okumadım. En sonunda da mühendislik tamamlama yaptım. 3 üniversite bitirmiş oldum. Bu tecrübeler ışığında da gozlemlediklerimi az çok aktarmaya çalıştım. Yine sorun olursa yardımcı olmaya çalışırım.
    Hocam maddiyatta sıkıntı tabii ki özel üniversitede. Yani ailemin de maddi durumu çok iyi değil, makale falan yazıp kendimi gecindireyim desem de özellikle çağ hukuk okursam muhtemelen çok az boş vaktim olacak. Şehir dışı deneyimlemek elbette ki çok güzel olur ama zaten bu sıralamaya Ankara İstanbul izmir Eskişehir gelmiyor, e bu şehirlerden sonra da Adana geliyor üniversite olarak. Çağ üniversitesi de diğer özel üniversitelere nazaran daha köklü ve gelişmiş gibi duruyor zaten.