• 21-07-2019, 21:05:51
    #19
    BesiktasliCocuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam maddiyatta sıkıntı tabii ki özel üniversitede. Yani ailemin de maddi durumu çok iyi değil, makale falan yazıp kendimi gecindireyim desem de özellikle çağ hukuk okursam muhtemelen çok az boş vaktim olacak. Şehir dışı deneyimlemek elbette ki çok güzel olur ama zaten bu sıralamaya Ankara İstanbul izmir Eskişehir gelmiyor, e bu şehirlerden sonra da Adana geliyor üniversite olarak. Çağ üniversitesi de diğer özel üniversitelere nazaran daha köklü ve gelişmiş gibi duruyor zaten.
    Kocaeli, Sakarya, Uludağ, Ege, Dokuz Eylül, Ondokuz Mayıs gibi universiteler de kötü değil. Onlar da aklında olsun derim.

    Bir de iş kaygısı da olacaktır. O yüzden psikoloji yerine rehberlik ve psikolojik danışmanlık okuma seçeneğini de aklında tut derim. Devlete atanma şansın da olur bir yandan.
  • 21-07-2019, 21:05:58
    #20
    Kardeşim kim ne diyor şu anda hiç bilmiyorum ama derhal beni dinle; ÇAĞ ÜNİVERSİTESİNDE HUKUK ASLA OKUMA! Geçen seneye kadar kuzenim orada okuyordu. Tam bursluydu ve yaşadığı sorunları buraya yazsam bitmek bilmez. Çağ'dan ve o saçma sapan tiki tayfadan kurtulmak için elinden geleni yaptı. Bir boka saygıları yok, konferans nedir bilmezler, aktivite nedir bilmezler! O kadar uğraş sonucu birbirinden kıymetli profesörler gelir konuşma yapmak için ama salonu dahi dolduramazlar çünkü hepsi sırf ''hukuk okudum'' demek için oradalar! Herkesi dahil etmiyorum bu sözlerime ama maalesef ki %90'ı bu kafada.

    Ayrıca normalde Hukuk Fakültelerinin çoğunda devam zorunluluğu yoktur ama Çağ'da garip bir şekilde böyle bir zorunluluk vardır. Her zaman derslere gitmek zorundasın. Hani rahat bir eğitim istiyorsan bunu es geç diye söylüyorum, anladın sen beni. Ben İzmir'deyim, burada bile Yaşar Üniversitesi vs. tüm Hukukçu arkadaşlarım sınavdan sınava okula gitmekte neredeyse. Önceki sene kuzenim Çağ'dan Adana'ya geçiş yaptı neyseki. Epey başarılı bir kızdı ve şu anda Çukurova'da ve şunu söyliyim; inanılmaz zorlanıyor. Evet, Çağ'da ilk sıralara oynuyordu ama şu anda Çukurova'da epey zorlanıyor ama BUNA RAĞMEN ÇOK MUTLU. Çünkü aradaki fark dünyalar kadar. Psikoloji konusunda net bir şey söyleyemem, okuyanlar ya da bilgi sahibi olanlar daha rahat bir şekilde sana yardımcı olurlar ama şunu çok rahat bir şekilde söyleyebilirim değerli dostum; ÇAĞ HUKUK PİŞMANLIKTIR.

    Eğer ki ben kimseyi takmam, insanlar umurumda dahi değil; zoru başarırım ve deli gibi çalışarak bir devlet üniversitesine geçiş yaparım diyorsan, tercih et tabi. Bunun dışında ise asla önermiyorum. Bu bahsettiğim kuzenim, en yakın arkadaşlarım kadar değerlidir. Sıfır abartı var bu yazdıklarımda, saygılar.
  • 21-07-2019, 21:10:00
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    robben678 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim kim ne diyor şu anda hiç bilmiyorum ama derhal beni dinle; ÇAĞ ÜNİVERSİTESİNDE HUKUK ASLA OKUMA! Geçen seneye kadar kuzenim orada okuyordu. Tam bursluydu ve yaşadığı sorunları buraya yazsam bitmek bilmez. Çağ'dan ve o saçma sapan tiki tayfadan kurtulmak için elinden geleni yaptı. Bir boka saygıları yok, konferans nedir bilmezler, aktivite nedir bilmezler! O kadar uğraş sonucu birbirinden kıymetli profesörler gelir konuşma yapmak için ama salonu dahi dolduramazlar çünkü hepsi sırf ''hukuk okudum'' demek için oradalar! Herkesi dahil etmiyorum bu sözlerime ama maalesef ki %90'ı bu kafada.

    Ayrıca normalde Hukuk Fakültelerinin çoğunda devam zorunluluğu yoktur ama Çağ'da garip bir şekilde böyle bir zorunluluk vardır. Her zaman derslere gitmek zorundasın. Hani rahat bir eğitim istiyorsan bunu es geç diye söylüyorum, anladın sen beni. Ben İzmir'deyim, burada bile Yaşar Üniversitesi vs. tüm Hukukçu arkadaşlarım sınavdan sınava okula gitmekte neredeyse. Önceki sene kuzenim Çağ'dan Adana'ya geçiş yaptı neyseki. Epey başarılı bir kızdı ve şu anda Çukurova'da ve şunu söyliyim; inanılmaz zorlanıyor. Evet, Çağ'da ilk sıralara oynuyordu ama şu anda Çukurova'da epey zorlanıyor ama BUNA RAĞMEN ÇOK MUTLU. Çünkü aradaki fark dünyalar kadar. Psikoloji konusunda net bir şey söyleyemem, okuyanlar ya da bilgi sahibi olanlar daha rahat bir şekilde sana yardımcı olurlar ama şunu çok rahat bir şekilde söyleyebilirim değerli dostum; ÇAĞ HUKUK PİŞMANLIKTIR.

    Eğer ki ben kimseyi takmam, insanlar umurumda dahi değil; zoru başarırım ve deli gibi çalışarak bir devlet üniversitesine geçiş yaparım diyorsan, tercih et tabi. Bunun dışında ise asla önermiyorum. Bu bahsettiğim kuzenim, en yakın arkadaşlarım kadar değerlidir. Sıfır abartı var bu yazdıklarımda, saygılar.
    Kardeşim konuya resmen noktayı koydun kilidi vurdun gittin, ben bu saatten sonra şey etseler yazmam çağ hukuku
  • 22-07-2019, 00:34:56
    #22
    zengin memur çevren varsa psikoloji zengin esnaf tüccar çevren varsa hukuk bunlar yoksa şimdiden iyi bir kpss kursu bak
  • 22-07-2019, 06:53:54
    #23
    Ben sizin yerinizde olsaydım 1 sene daha hazırlanırdım. Sonra da hukuk kazanır devlette okurdum. Devlet Üniversitesi>Özel Üniversite
  • 22-07-2019, 20:36:20
    #24
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bir psikolojik danışman olarak bazı soruları kendine sormanı tavsiye edebilirim. Hangisine daha çok yeteneğin olduğunu düşünüyorsun? Meslek seçerken senin için önemli olan kriter 'değer' kriteri mi? İki meslekte de işsiz kalmazsın. Psikologlar seans ücreti Adana için 300-500 civarı.. Hukukta ayda sabit gelen davalara girsen dahi bir şeyler kazanıyorsun. Yani para kriterini geçip hangisinde mutlu olacağını düşünüyorsan oraya yönelmelisin. Çok farklı zeka türleri.. İlgin ve yeteneğinin olduğu bir alanda mutsuz olmana imkan yok. İnsanlar başkalarının düşünceleri ile belirli mesleklere başladıktan sonra hep geriye dönmek istiyorlar. Kariyer basamağında da geriye dönüşler çok zor oluyor. Onun için senin için önemli olan şeyleri(çalışma koşulları, ilgin, maddi kazanç, yeteneğin) bir kağıda yazıp kararını kendin verirsen güzel olacaktır.

    Son olarak sürelere çok takılma. Zira üniversiteyi bitirmek hiçbir zaman yeterli değildir. Psikolog olursan 'bilişsel davranışçı terapi, cinsel terapi vb şekilde birçok ekstra sertifika alman gerekecek. Hukuk için güzel bir yerde staj ve deneyim kazanman gerekecek. Her şey sana bağlı..
  • 22-07-2019, 21:45:45
    #25
    Hukuk eskisi gibi popüler bir meslek değil artık hocam. Çok kişiyi tanıyorum hukuk okuyup boşta gezen(tatmin edici iş yapamayan), dava almak kolay değil. Birinin elinizden tutması şart hukukta. Tabi bu kişisel tercih meselesi olup psikoloji hem devlet olması açısından daha değerli gibi geliyor bana. Özel olması Allah göstermesin bir sıkıntı geçirirsiniz, okula devam edemezsiniz 55 bin ödemek zorunda kalırsınız.
  • 23-07-2019, 00:40:47
    #26
    Hukuk mu psikoloji mi sorusunu kendin cevapla, gerisini ondan sonra sor.
  • 23-07-2019, 00:51:47
    #27
    Eğer maddi kaygınız yoksa tabi ki hukuk.Neden derseniz hukuk okursanız özel avukat, kamu avukatı, hakim, savcı, kaymakam vs. bir çok mesleği icra edebilirsiniz. Psikoloji okursanız eğer şansınız yaver giderse sadece tek bir mesleği icra edebilirsiniz.