• 17-06-2018, 13:05:54
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    Benim 30 haziranda askerlik tecil sürem doluyor. 5 Ağustos ta da KPSS sınavı var. Bu yüzden o tarihe kadar askere gitmek istemiyorum. Ayrıca öğretmenlik mülakatına girdim ve atanma durumum da var. Şimdi bakaya kalırsam öğretmen olarak atanırsam sıkıntı yaşar mıyım ve askerlik için başvurmadığım için ne gibi bir ceza alırım?
  • 17-06-2018, 13:12:37
    #2
    Merhaba, tecil süreniz bitiyor o süre içerisinde. Askere gönderilme süreci var dönemleri sizin başvurunuz eylüle kadar devam eder. Eylülde başvuru yapınca Kasım olası askerlik celp döneminde gönderilirsiniz. En erken tarihiniz bu olur. Aklınızda soru varsa yine askeri şubeyi arayarak T.C kimlik bilgilerinizle görüşme sağlayabilirsiniz. İçiniz rahat olsun askere alımlarda en yakın dönem ağustostaydı. Ağustos dönemi gidenler için mayıs ayı başvuru sondu. Yani sizin için en erken dönem kasım ayıdır.
  • 17-06-2018, 13:13:38
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Selamalr hocam öncelikler iyi bayramlar eğer tecil ettirme şansınız yoksa askerlik şubesinde ön muayenede 1 sene daha tecil ettirme seçenekleriniz oluyor sağlık eğitim aileye bakma gibi onlardan yararlanabilirsiniz. Ek olarak 30 hazirandan sonra her geç kaldığınız gün yoklama kaçağı oluyorsunuz çok önemli bir durum değil tabi ama DK gidersiniz.
  • 17-06-2018, 13:21:10
    #4
    ugurksbck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, tecil süreniz bitiyor o süre içerisinde. Askere gönderilme süreci var dönemleri sizin başvurunuz eylüle kadar devam eder. Eylülde başvuru yapınca Kasım olası askerlik celp döneminde gönderilirsiniz. En erken tarihiniz bu olur. Aklınızda soru varsa yine askeri şubeyi arayarak T.C kimlik bilgilerinizle görüşme sağlayabilirsiniz. İçiniz rahat olsun askere alımlarda en yakın dönem ağustostaydı. Ağustos dönemi gidenler için mayıs ayı başvuru sondu. Yani sizin için en erken dönem kasım ayıdır.
    MuratLoq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamalr hocam öncelikler iyi bayramlar eğer tecil ettirme şansınız yoksa askerlik şubesinde ön muayenede 1 sene daha tecil ettirme seçenekleriniz oluyor sağlık eğitim aileye bakma gibi onlardan yararlanabilirsiniz. Ek olarak 30 hazirandan sonra her geç kaldığınız gün yoklama kaçağı oluyorsunuz çok önemli bir durum değil tabi ama DK gidersiniz.
    Cevaplar için teşekkür ederim. Anladığım kadarı ile askerlik yönünden çok bir sıkıntı yaşamam.
  • 17-06-2018, 13:56:47
    #5
    ByTayfun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevaplar için teşekkür ederim. Anladığım kadarı ile askerlik yönünden çok bir sıkıntı yaşamam.
    Yinede askerlik şubesiyle görüşerek daha detaylı bilgi almanızı tavsiye ederim hocam ne olur ne olmaz
  • 17-06-2018, 14:04:31
    #6
    Lisans mezunu olunca askere gidiyorum der ve ay sonu son celp dönemini seçerseniz, askere gideceğim ama şu zaman demiş olursunuz. 2 yıl da size yeter sanırım.
    Sonraki dönemde erkene almak veya yeniden tecil gibi durumları sonra düşünürsünüz duruma göre.
  • 17-06-2018, 14:07:00
    #7
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lisans mezunu olunca askere gidiyorum der ve ay sonu son celp dönemini seçerseniz, askere gideceğim ama şu zaman demiş olursunuz. 2 yıl da size yeter sanırım.
    Sonraki dönemde erkene almak veya yeniden tecil gibi durumları sonra düşünürsünüz duruma göre.
    Hocam zaten 2 yıllık sürenin sonuna geldim, önümüzdeki ay gidip başvuru yaparım
  • 17-06-2018, 14:15:14
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Selamlar, süreç şu şekilde işliyor: Tecil durumunuz bitip askerlik şubesine gidip işlemlerini yaptırmazsanız bakaya değil yoklama kaçağı durumuna düşmüş oluyorsunuz, bu süreçte bilgileriniz GBT'ye düşüyor, GBT'ye düştükten sonra eğer polis-jandarma kontrolüne takılırsanız, ilk iki seferde sadece size durumunuz tebliğ edilip serbest bırakılıyorsunuz, üçüncü defa yakalanırsanız askerlik şubesine götürülüp durumunuz size tekrar tebliğ edilip serbest bırakılıyorsunuz ama hakkınızda mahkeme davası açılıyor ve mahkeme sonucunda para cezası ve hapis cezası veriliyor, eğer bu noktada dördüncü defa yakalanırsanız önce hapse oradan da, cezanız bittikten sonra, birliğinize götürülüyorsunuz. Yani bu dönemde 3 defa yakalanmadığınız sürece sıkıntı yaşamazsınız. Benim size önerim, eğer askere gitme niyetiniz varsa, teciliniz bitince şubeye gidip yoklamanızı yaptırın o sürede biraz vakit kazanırsınız, yani en azından bir sonraki celbe kadar vaktiniz olur, eğer işleriniz o süreye kadar bitmezse bitene kadar şubeye gitmezsiniz, bu sefer de bakaya durumuna düşmüş olursunuz, o zaman da eğer 2 defa yakalanmadığınız sürece yine bir problem yaşamazsınız. Böyle böyle bi 1 sene zaman kazanırsınız.
  • 17-06-2018, 14:18:47
    #9
    ByTayfun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten 2 yıllık sürenin sonuna geldim, önümüzdeki ay gidip başvuru yaparım
    Benim dediğim tecil hakkınız değil ama, celp dönem hakkınız. Askere gidecek gibi başvuru yapıp son celp dönemini seçersiniz.
    Olur size 2 yıl daha tecil. E-devletten başvurursanız zaten elle seçersiniz.