Selamlar, süreç şu şekilde işliyor: Tecil durumunuz bitip askerlik şubesine gidip işlemlerini yaptırmazsanız bakaya değil yoklama kaçağı durumuna düşmüş oluyorsunuz, bu süreçte bilgileriniz GBT'ye düşüyor, GBT'ye düştükten sonra eğer polis-jandarma kontrolüne takılırsanız, ilk iki seferde sadece size durumunuz tebliğ edilip serbest bırakılıyorsunuz, üçüncü defa yakalanırsanız askerlik şubesine götürülüp durumunuz size tekrar tebliğ edilip serbest bırakılıyorsunuz ama hakkınızda mahkeme davası açılıyor ve mahkeme sonucunda para cezası ve hapis cezası veriliyor, eğer bu noktada dördüncü defa yakalanırsanız önce hapse oradan da, cezanız bittikten sonra, birliğinize götürülüyorsunuz. Yani bu dönemde 3 defa yakalanmadığınız sürece sıkıntı yaşamazsınız. Benim size önerim, eğer askere gitme niyetiniz varsa, teciliniz bitince şubeye gidip yoklamanızı yaptırın o sürede biraz vakit kazanırsınız, yani en azından bir sonraki celbe kadar vaktiniz olur, eğer işleriniz o süreye kadar bitmezse bitene kadar şubeye gitmezsiniz, bu sefer de bakaya durumuna düşmüş olursunuz, o zaman da eğer 2 defa yakalanmadığınız sürece yine bir problem yaşamazsınız. Böyle böyle bi 1 sene zaman kazanırsınız.