• 17-06-2018, 14:34:12
    #10
    sokakta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, süreç şu şekilde işliyor: Tecil durumunuz bitip askerlik şubesine gidip işlemlerini yaptırmazsanız bakaya değil yoklama kaçağı durumuna düşmüş oluyorsunuz, bu süreçte bilgileriniz GBT'ye düşüyor, GBT'ye düştükten sonra eğer polis-jandarma kontrolüne takılırsanız, ilk iki seferde sadece size durumunuz tebliğ edilip serbest bırakılıyorsunuz, üçüncü defa yakalanırsanız askerlik şubesine götürülüp durumunuz size tekrar tebliğ edilip serbest bırakılıyorsunuz ama hakkınızda mahkeme davası açılıyor ve mahkeme sonucunda para cezası ve hapis cezası veriliyor, eğer bu noktada dördüncü defa yakalanırsanız önce hapse oradan da, cezanız bittikten sonra, birliğinize götürülüyorsunuz. Yani bu dönemde 3 defa yakalanmadığınız sürece sıkıntı yaşamazsınız. Benim size önerim, eğer askere gitme niyetiniz varsa, teciliniz bitince şubeye gidip yoklamanızı yaptırın o sürede biraz vakit kazanırsınız, yani en azından bir sonraki celbe kadar vaktiniz olur, eğer işleriniz o süreye kadar bitmezse bitene kadar şubeye gitmezsiniz, bu sefer de bakaya durumuna düşmüş olursunuz, o zaman da eğer 2 defa yakalanmadığınız sürece yine bir problem yaşamazsınız. Böyle böyle bi 1 sene zaman kazanırsınız.
    Hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, bu işlerden hiç anlamayan biri olarak sayenizde bir çok soru işaretim giderilmiş oldu.

    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim dediğim tecil hakkınız değil ama, celp dönem hakkınız. Askere gidecek gibi başvuru yapıp son celp dönemini seçersiniz.
    Olur size 2 yıl daha tecil. E-devletten başvurursanız zaten elle seçersiniz.
    Anladım hocam teşekkürler.
  • 17-06-2018, 14:42:48
    #11
    Gidecek olur ve tecil hakkınız bittiyse, sonraki celp dönemi ile 2 yıla kadar daha celp dönemi için beklemeyi düşünürseniz öneri;

    e-devlet üzerinden başvuru yaparak celp dönemini de son dönem olarak kendiniz seçip, çıktılarınızı alıyorsunuz.
    sonra aile hekimine gidiyorsunuz, muayene oldu elverişlidir yazıyor geçiyor (hastalığınız yoksa)
    bu şekilde şubede sıra alıp belgeleri verin çok çok daha hızlı olur ve askeriyenin doktorunda da ayrıca sıra bekleyip, çıkıp yukarı tekrar işlemleri tamamlamayla uğraşmazsınız.
  • 17-06-2018, 15:20:24
    #12
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gidecek olur ve tecil hakkınız bittiyse, sonraki celp dönemi ile 2 yıla kadar daha celp dönemi için beklemeyi düşünürseniz öneri;

    e-devlet üzerinden başvuru yaparak celp dönemini de son dönem olarak kendiniz seçip, çıktılarınızı alıyorsunuz.
    sonra aile hekimine gidiyorsunuz, muayene oldu elverişlidir yazıyor geçiyor (hastalığınız yoksa)
    bu şekilde şubede sıra alıp belgeleri verin çok çok daha hızlı olur ve askeriyenin doktorunda da ayrıca sıra bekleyip, çıkıp yukarı tekrar işlemleri tamamlamayla uğraşmazsınız.
    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim hocam