• 11-06-2018, 11:06:01
    #1
    Merhaba, çalıştığım yerden istifa edeceğim. İlk giriş tarihim 08.02.2018 LTD. ŞTİ. iken. 27.04.2018 'de A.Ş. oldu çalıştığım yer ve sgk çıkış-giriş yapıldı. İnternette okuduklarıma göre 6 aydan az çalışmaya 15 gün ihbar süresi var. Ancak ilk 2 ay içerisinde ihbar süresi olmaksızın ayrılabilirsiniz gibi şeyler okudum. Şimdi bende çıkış-giriş yapıldı ve o süreçte 2 ay dolmadı. İhbar süresi olmadan ayrılma imkanım var mıdır?

    Birde istifa nasıl edeyim arkadaşlar, stres oldum.
  • 11-06-2018, 11:24:06
    #2
    MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, çalıştığım yerden istifa edeceğim. İlk giriş tarihim 08.02.2018 LTD. ŞTİ. iken. 27.04.2018 'de A.Ş. oldu çalıştığım yer ve sgk çıkış-giriş yapıldı. İnternette okuduklarıma göre 6 aydan az çalışmaya 15 gün ihbar süresi var. Ancak ilk 2 ay içerisinde ihbar süresi olmaksızın ayrılabilirsiniz gibi şeyler okudum. Şimdi bende çıkış-giriş yapıldı ve o süreçte 2 ay dolmadı. İhbar süresi olmadan ayrılma imkanım var mıdır?

    Birde istifa nasıl edeyim arkadaşlar, stres oldum.
    6 aya kadar 14 gündür.
    2 ay süreden kasıt iş sözleşmelerinde bulunan deneme süreleridir. Deneme süresi maksimum 2 aya kadar olabiliyor. İş sözleşmenizde 2 ay deneme süresi varsa iki tarafta dilediği zaman iş sözleşmesini tazminatsız sonlandırabilir. Ama deneme süresi yoksa iki tarafta sözleşmeyi sonlandırmak istediği zaman bu sürelere uymak zorundadır. Uymayan taraf bu süreler x günlük ücret kadar tazminat öder.
    İşten ayrılmak için haklı sebebiniz varsa durum değişir.
    Nevi değişikliği sebebiyle giriş çıkış yapıldı ise ve ilk işe başlaman üzerinden 2 ay geçti ise tazminatsız ayrılamazsın. Ben ayrılacağım deyip 2 hafta daha çalışmaya devam etmen gerekir ücretini alarak.
  • 11-06-2018, 11:27:28
    #3
    Hocam süresini falan bilmiyorumda ihbar tazminatini öderseniz ayni gun isi bırakabilirsiniz. Ha ben niye odeyeyim derseniz süre zarflarını bilen arkadaslardan öğrenelim. Avukat arkadaslar vardir elbet forumda
  • 11-06-2018, 14:40:14
    #4
    denizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam süresini falan bilmiyorumda ihbar tazminatini öderseniz ayni gun isi bırakabilirsiniz. Ha ben niye odeyeyim derseniz süre zarflarını bilen arkadaslardan öğrenelim. Avukat arkadaslar vardir elbet forumda
    Ödemem gereken net tutar ise şuan içeride birikmiş alacağım net tutarın yarısını karşılıyor yanlış hesaplamadıysam.

    Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    6 aya kadar 14 gündür.
    2 ay süreden kasıt iş sözleşmelerinde bulunan deneme süreleridir. Deneme süresi maksimum 2 aya kadar olabiliyor. İş sözleşmenizde 2 ay deneme süresi varsa iki tarafta dilediği zaman iş sözleşmesini tazminatsız sonlandırabilir. Ama deneme süresi yoksa iki tarafta sözleşmeyi sonlandırmak istediği zaman bu sürelere uymak zorundadır. Uymayan taraf bu süreler x günlük ücret kadar tazminat öder.
    İşten ayrılmak için haklı sebebiniz varsa durum değişir.
    Nevi değişikliği sebebiyle giriş çıkış yapıldı ise ve ilk işe başlaman üzerinden 2 ay geçti ise tazminatsız ayrılamazsın. Ben ayrılacağım deyip 2 hafta daha çalışmaya devam etmen gerekir ücretini alarak.
    Nevi değişikliği ile yapıldı çıkış-giriş. O halde ihbar sürem halen geçerli. Bu iş arama izni günlük sadece 2 saat mi acaba? Bilgisi olan arkadaşlar var mı?



    Yorum atan, bilgi vermeye çalışan herkese teşekkür ederim bu arada.
  • 11-06-2018, 14:52:25
    #5
    MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ödemem gereken net tutar ise şuan içeride birikmiş alacağım net tutarın yarısını karşılıyor yanlış hesaplamadıysam.

    Nevi değişikliği ile yapıldı çıkış-giriş. O halde ihbar sürem halen geçerli. Bu iş arama izni günlük sadece 2 saat mi acaba? Bilgisi olan arkadaşlar var mı?

    Yorum atan, bilgi vermeye çalışan herkese teşekkür ederim bu arada.
    İhbar süren geçerli. 14 gün ihbar süren var. Sözleşmeyi fesh etmek isteyen taraf 14 gün önceden bildirmeli.
    Günlük 2 saat, ancak dilersen, işleri de aksatmayacaksa talepte bulunup bunu toplu olarak kullanabiliyorsun.
    14 Gün x 2 saat = 28 saat
    28 saat / 7,5 saat = 3,73 yani 4 gün olarak kullanabilirsin.
  • 11-06-2018, 14:55:27
    #6
    Firma değişiktiği için bildiğim kadarı ile ihbar süresine gerek yok. Alo 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik'den daha net bilgi alabilirsiniz.
  • 11-06-2018, 14:56:22
    #7
    Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İhbar süren geçerli. 14 gün ihbar süren var. Sözleşmeyi fesh etmek isteyen taraf 14 gün önceden bildirmeli.
    Günlük 2 saat, ancak dilersen, işleri de aksatmayacaksa talepte bulunup bunu toplu olarak kullanabiliyorsun.
    14 Gün x 2 saat = 28 saat
    28 saat / 7,5 saat = 3,73 yani 4 gün olarak kullanabilirsin.
    Anladım hocam. İhbar süresi içerisine resmi tatillerde dahil midir peki? Bugün dilekçemi versem bu 14 günün içerisine önümdeki bayram tatilide dahil edilir mi?

    Çok çok teşekkür ediyorum aydınlattığınız için.



    Padre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Firma değişiktiği için bildiğim kadarı ile ihbar süresine gerek yok. Alo 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik'den daha net bilgi alabilirsiniz.
    Nevi değişikliği ile ltd. den a.ş.'ye geçiş yapıldı. Aslında farklı firmaya geçiş yaptırmadılar yine kendi şirketleri.
  • 11-06-2018, 18:03:41
    #8
    MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım hocam. İhbar süresi içerisine resmi tatillerde dahil midir peki? Bugün dilekçemi versem bu 14 günün içerisine önümdeki bayram tatilide dahil edilir mi?

    Çok çok teşekkür ediyorum aydınlattığınız için.

    Nevi değişikliği ile ltd. den a.ş.'ye geçiş yapıldı. Aslında farklı firmaya geçiş yaptırmadılar yine kendi şirketleri.
    Hocam bildiğim kadarı ile o konu biraz muallakta. Yanlız dahil edilmemesi ve sürenin sonuna tatil günlerinin ilave edilmesi bence doğru olanıdır. Çünkü 14 gün sürenin 7 günü resmi tatil günleri ise bu kişi bu 14 günü kullanamaz ki. 7 günde de belki çalışan iş bulamaz işveren adam bulamaz. Yeri geliyor 9 gün bayram tatili oluyor.
  • 12-06-2018, 08:54:26
    #9
    Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bildiğim kadarı ile o konu biraz muallakta. Yanlız dahil edilmemesi ve sürenin sonuna tatil günlerinin ilave edilmesi bence doğru olanıdır. Çünkü 14 gün sürenin 7 günü resmi tatil günleri ise bu kişi bu 14 günü kullanamaz ki. 7 günde de belki çalışan iş bulamaz işveren adam bulamaz. Yeri geliyor 9 gün bayram tatili oluyor.
    Doğru hocam o konuda haklısınız. Bugün dilekçemi verip, işveren ile orta yolu bulacağım inşallah. Hayırlısı olsun. Yardımlarınız için teşekkür ederim.