Merhaba, çalıştığım yerden istifa edeceğim. İlk giriş tarihim 08.02.2018 LTD. ŞTİ. iken. 27.04.2018 'de A.Ş. oldu çalıştığım yer ve sgk çıkış-giriş yapıldı. İnternette okuduklarıma göre 6 aydan az çalışmaya 15 gün ihbar süresi var. Ancak ilk 2 ay içerisinde ihbar süresi olmaksızın ayrılabilirsiniz gibi şeyler okudum. Şimdi bende çıkış-giriş yapıldı ve o süreçte 2 ay dolmadı. İhbar süresi olmadan ayrılma imkanım var mıdır?
Birde istifa nasıl edeyim arkadaşlar, stres oldum.
İstifa İhbar Süresi Hakkında
8
●334
- 11-06-2018, 11:24:066 aya kadar 14 gündür.MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
2 ay süreden kasıt iş sözleşmelerinde bulunan deneme süreleridir. Deneme süresi maksimum 2 aya kadar olabiliyor. İş sözleşmenizde 2 ay deneme süresi varsa iki tarafta dilediği zaman iş sözleşmesini tazminatsız sonlandırabilir. Ama deneme süresi yoksa iki tarafta sözleşmeyi sonlandırmak istediği zaman bu sürelere uymak zorundadır. Uymayan taraf bu süreler x günlük ücret kadar tazminat öder.
İşten ayrılmak için haklı sebebiniz varsa durum değişir.
Nevi değişikliği sebebiyle giriş çıkış yapıldı ise ve ilk işe başlaman üzerinden 2 ay geçti ise tazminatsız ayrılamazsın. Ben ayrılacağım deyip 2 hafta daha çalışmaya devam etmen gerekir ücretini alarak. - 11-06-2018, 14:40:14Ödemem gereken net tutar ise şuan içeride birikmiş alacağım net tutarın yarısını karşılıyor yanlış hesaplamadıysam.denizli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Nevi değişikliği ile yapıldı çıkış-giriş. O halde ihbar sürem halen geçerli. Bu iş arama izni günlük sadece 2 saat mi acaba? Bilgisi olan arkadaşlar var mı?Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yorum atan, bilgi vermeye çalışan herkese teşekkür ederim bu arada. - 11-06-2018, 14:52:25İhbar süren geçerli. 14 gün ihbar süren var. Sözleşmeyi fesh etmek isteyen taraf 14 gün önceden bildirmeli.MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Günlük 2 saat, ancak dilersen, işleri de aksatmayacaksa talepte bulunup bunu toplu olarak kullanabiliyorsun.
14 Gün x 2 saat = 28 saat
28 saat / 7,5 saat = 3,73 yani 4 gün olarak kullanabilirsin. - 11-06-2018, 14:56:22Anladım hocam. İhbar süresi içerisine resmi tatillerde dahil midir peki? Bugün dilekçemi versem bu 14 günün içerisine önümdeki bayram tatilide dahil edilir mi?Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çok çok teşekkür ediyorum aydınlattığınız için.
Nevi değişikliği ile ltd. den a.ş.'ye geçiş yapıldı. Aslında farklı firmaya geçiş yaptırmadılar yine kendi şirketleri.Padre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 11-06-2018, 18:03:41Hocam bildiğim kadarı ile o konu biraz muallakta. Yanlız dahil edilmemesi ve sürenin sonuna tatil günlerinin ilave edilmesi bence doğru olanıdır. Çünkü 14 gün sürenin 7 günü resmi tatil günleri ise bu kişi bu 14 günü kullanamaz ki. 7 günde de belki çalışan iş bulamaz işveren adam bulamaz. Yeri geliyor 9 gün bayram tatili oluyor.MahmutCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-06-2018, 08:54:26Doğru hocam o konuda haklısınız. Bugün dilekçemi verip, işveren ile orta yolu bulacağım inşallah. Hayırlısı olsun. Yardımlarınız için teşekkür ederim.Mahmut.EFE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
