Merhaba, çalıştığım yerden istifa edeceğim. İlk giriş tarihim 08.02.2018 LTD. ŞTİ. iken. 27.04.2018 'de A.Ş. oldu çalıştığım yer ve sgk çıkış-giriş yapıldı. İnternette okuduklarıma göre 6 aydan az çalışmaya 15 gün ihbar süresi var. Ancak ilk 2 ay içerisinde ihbar süresi olmaksızın ayrılabilirsiniz gibi şeyler okudum. Şimdi bende çıkış-giriş yapıldı ve o süreçte 2 ay dolmadı. İhbar süresi olmadan ayrılma imkanım var mıdır?
Birde istifa nasıl edeyim arkadaşlar, stres oldum.
6 aya kadar 14 gündür.
2 ay süreden kasıt iş sözleşmelerinde bulunan deneme süreleridir. Deneme süresi maksimum 2 aya kadar olabiliyor. İş sözleşmenizde 2 ay deneme süresi varsa iki tarafta dilediği zaman iş sözleşmesini tazminatsız sonlandırabilir. Ama deneme süresi yoksa iki tarafta sözleşmeyi sonlandırmak istediği zaman bu sürelere uymak zorundadır. Uymayan taraf bu süreler x günlük ücret kadar tazminat öder.
İşten ayrılmak için haklı sebebiniz varsa durum değişir.
Nevi değişikliği sebebiyle giriş çıkış yapıldı ise ve ilk işe başlaman üzerinden 2 ay geçti ise tazminatsız ayrılamazsın. Ben ayrılacağım deyip 2 hafta daha çalışmaya devam etmen gerekir ücretini alarak.