• 22-04-2018, 03:48:41
    #10
    ben de 5 gün önce bıraktım. bundan önce günde 2 paket bitiyordu. 5 gün önceki gece son sigaramı içerken artık ciğerlerin iflas ettğini, kalp ritminin bozulduğunu hissettim. arada uzun mesafe yürüğünce falan hemen nefes nefese kalıyordum ayrıca. Sabah uyandığımda içmeyecem artık dedim ve içmedim. O gün bütün kahvelerimi sigarasız içtim. Biraz zor oldu ama yanımda sürekli su ve kuru yemiş taşıdım. (ilk 3 gün)

    farklarını şimdiden gördüm. sabahları koşuya çıkıyorum. işime daha iyi odaklandığımı gördüm. her yarım saatte işimin başımdan kalkmak zorunda kalmıyorum. içeceklerin yemeklerin tadı ayrı bir güzel gelmeye başladı. kapalı alanlarda da artık kahvemi içebiliyorum rahat rahat. ellerin, ağzın vs. pis kokmuyor. vs. vs. vs.


    Tavsiyelerim;
    -günün ortasında bırakacam deyip bırakmayın o iş olmaz. size tavsiyem sabah uyandığınızda artık içmeyecem diyeceksiniz.
    -bol su için. yanınızda kuru yemiş taşıyın.
    -sürekli yaptığınız alışkanlıklardan vazgeçin. mesela gidin kahve için ama kesinlikle sigaraya bile bakmayın. kendinize hakim olun.
    -kendinizi zor durumda hissederseniz çay falan için.
    -eğer imkanınız varsa spor salonuna başlayın. basketbola futbola gidin. ordaki adamların kondisyonlarını görünce sigaraya lanet okyacaksınız. olmadı en azından sabah veya akşam koşuya çıkın.


    gerçekten sigarasız yaşamak çok daha iyi ve kaliteli. Nefsinize hakim olun hocam. Sadece içmeyecem deyin kendinize. umarım bırakırsınız.
  • 22-04-2018, 03:51:43
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    cwlerde adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Azaltarak bırakma ya da elektronik ile azalatma vs. ile bu iş olmaz. Bıraktım diyorsun ve bırakıyorsun, eğer bıraktım dediğinde bırakamıyorsan bağlı olduğun aile hekimi ya da sigara bırakma hattının yönlendireceği yer ile görüş bu konu ile ilgili ilaç desteği al. Eğer sende istiyor ve düzenli kullanırsan bırakırsın. ilk 10 günü biraz sancılı bir süreç olur ama o süreyi atlatırsan bu iş biter.

    Bu ilk bırakma aşamasında sigara içilen ortam, arkadaş çevresine pek girme ki görüp tekrar duyguların depreşmesin
    Eğer bırakırsam bir süre selam bile vermem herhalde.Sigarayı bırakıcam diyorum bırakamassın ehehe saçma sapan konuşuyolar.Onlarında suçu yok sigara söyletiyo bunları
    ATASEVEN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversiteden babamın yanına gelince bıraktım
    Evde bir tek kardeşim sigara içmiyor.Herkes sigara içiyor o işte olmaz.
    muhammettas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam istikrarlı olmaya çalışın.İlk 10 günü atlattıktan sonra emin olun rahatlıyorsunuz. Ben garantiye almak için sürekli fındık fıstıkla çubuk krakerle oyalandım 15 gün boyunca Kendinizi biraz sıkarsanız inşallah bırakırsınız
    Bende bu konuya katılıyorum ama tutamıyorum işte yada tutmak istemiyor bir tarafım herhalde.



    coder7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben de 5 gün önce bıraktım. bundan önce günde 2 paket bitiyordu. 5 gün önceki gece son sigaramı içerken artık ciğerlerin iflas ettğini, kalp ritminin bozulduğunu hissettim. arada uzun mesafe yürüğünce falan hemen nefes nefese kalıyordum ayrıca. Sabah uyandığımda içmeyecem artık dedim ve içmedim. O gün bütün kahvelerimi sigarasız içtim. Biraz zor oldu ama yanımda sürekli su ve kuru yemiş taşıdım. (ilk 3 gün)

    farklarını şimdiden gördüm. sabahları koşuya çıkıyorum. işime daha iyi odaklandığımı gördüm. her yarım saatte işimin başımdan kalkmak zorunda kalmıyorum. içeceklerin yemeklerin tadı ayrı bir güzel gelmeye başladı. kapalı alanlarda da artık kahvemi içebiliyorum rahat rahat. ellerin, ağzın vs. pis kokmuyor. vs. vs. vs.


    Tavsiyelerim;
    -günün ortasında bırakacam deyip bırakmayın o iş olmaz. size tavsiyem sabah uyandığınızda artık içmeyecem diyeceksiniz.
    -bol su için. yanınızda kuru yemiş taşıyın.
    -sürekli yaptığınız alışkanlıklardan vazgeçin. mesela gidin kahve için ama kesinlikle sigaraya bile bakmayın. kendinize hakim olun.
    -kendinizi zor durumda hissederseniz çay falan için.
    -eğer imkanınız varsa spor salonuna başlayın. basketbola futbola gidin. ordaki adamların kondisyonlarını görünce sigaraya lanet okyacaksınız. olmadı en azından sabah veya akşam koşuya çıkın.


    gerçekten sigarasız yaşamak çok daha iyi ve kaliteli. Nefsinize hakim olun hocam. Sadece içmeyecem deyin kendinize. umarım bırakırsınız.
    Teşekkürler.Bende her denememde gün içinde değilde sabah uyandığımda bırakmayı deniyorum ama uyku sersemliği yüzündenmidir bilemedim hiç tutamadım kendimi.
  • 22-04-2018, 03:56:49
    #12
    bir anda kestim. yavaş yavaş birakilmaz.
  • 22-04-2018, 04:19:09
    #13
    ben de defalarca denedim. sayısını hatırlamıyorum. her şekilde denedim. tiksinene kadar içme, hiç içmeme, şeker sakız nikotin bandı gibi şeylerin yanısıra kaç sene önce 600 lira verip iqs diye bişey duydum ona gittim, (bırakamayınca paranın büyük kısmını geri aldım ) , yine seneler önce 300 lira verip mora rezonans mı neydi bi program uygulandı ama yok yok yok olmuyor...
    en son elektronik sigara aldım. ona da 350 lira para verdim. sanırım 2 sene önceydi. (vay be varımı yoğumu harcamışım ) ama gene bırakamadım. yalnız kullanması için verdiğim yeğenim bıraktı valla belki bir senedir içmiyor.
    aramızdaki fark şuydu; o hiç sigara içmedi. canı istedikçe elektroniğe abandı. elinden düşürmedi ilk zamanlar. pofur pofur onu çekti. ben hem sigara içtim, hem elektronik içtim. güya azaltarak bırakacaktım.
    ona bunu nasıl başardığını sorduğumda, kendimi sigarayı bırakıyorum gibi bir tribe sokup germedim, canım çok isterse bi tane içerim olur biter ama içmeyeceğim, sabredeceğim, şu ilk günleri atlattıktan sonra kendime sürekli zarar vermek yerine (maddi ve sağlık açısından) öyle bi arkadaş ortamı falan olursa tek tük içerim diye düşündüm ama artık arkadaş ortamında bile canım istemiyor dedi. ben de buna şahit oldum, pierre loti'de harika bir manzara eşliğinde kahve içiyoduk, hadi bi tane de ben yakayım dedi ve yaktı. ama bitiremedi yarım söndürdü.


    ben de bırakmak istiyorum ama aynen dediğiniz gibi bırakmayı düşünmek bile geriyor beni. ve arkadaşın dediği gibi sürekli tarih belirliyorum ama o tarih geldiğinde dayanamayıp tarihi değiştiriyorum. en fazla üç gün durabildim ama uyuşturucu müptelası gibiydim. zırıl zırıl ağladım. evde sürekli sorun çıkarttım. kırdım döktüm. çıldırdım sanki. ne pis bir illetmiş anlamadım Allah hepimizi kurtarsın.


    Şimdi yine ramazan'da bırakıcam diyorum ama defalarca deneyip başaramayınca kendine güven duygusu yerle bir oluyor. inanamıyorum başarabileceğime.
    aslında başka konularda inanılmaz azimli biriyim ama bu sigara konusunda yok arkadaş...


    son olarak, yine elektronik sigarayla, ama bu sefer inşallah hiç sigara içmeden denemeyi düşünüyorum çünkü önümde başarmış bir örnek var. ama dediğiniz gibi bu sefer de "ya ağzımda patlarsa" korkusu oluştu televizyonda birkaç defa görünce. elime almaya korkuyorum. bu korkuyu nasıl atlatabilirim bilmiyorum. acaba patlar mı gerçekten? kalitelisini almıştım. kalitesiz, ucuz olanlar patlıyor diyorlarlar ama bilemiyorum... bu konuda içimi rahatlatacak bilginiz varsa yazarsanız inşallah hem ben rahatlamış olurum, hem de bizim gibi korkusu olanlar varsa belki onlara da yardımcı olmuş olursunuz. herkese sigarasız, bol oksijenli, bol enerjili günler olsun
    bu konuda baya doluyum. sonuna kadar okuma nezaketi ve sabrı gösteren arkadaşlara teşekkür ederim


    EnfSoftware adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Denedim 1 gün sonra bıraktım.Gerildim ben içerken ağzımda patlar diye tribe girmiştim
  • 22-04-2018, 04:25:38
    #14
    SEO & PR 5421044962
    Hiç başlamadım ki bırakayım
  • 22-04-2018, 04:28:55
    #15
    Üyeliği durduruldu
    ben de 2 paket içiyorum. nasipse işten haziran gibi ayrılacağım, ayrıldıktan 1 hafta sonra bırakmayı hedefledim. Yaradan’ın izni ile.
  • 22-04-2018, 05:16:30
    #16
    Sizin sigarayı değil belki de sigaranın sizi bırakması gerek.
  • 22-04-2018, 05:46:35
    #17
    1 akşam çayımı demledim ve son sigaramı içtim ve dedim ki;

    Ben bir daha bu sigarayı içersem ALLAH bana hiç bir kapıda ekmek buldurmasın odur budur sigara nargile vs içmiyorum 9 sene oldu.


    1 senedir şekersiz çay içiyorum şekeri de bıraktım


    Sıra yemekte yemeğide azaltmaya başladım
  • 22-04-2018, 06:44:35
    #18
    Üyeliği durduruldu
    günde 2 paket içmek nedr yahu? ben 2 günde 1 paket sigara içiyorum. Ve bundan şikayetciyim.
    Daha önceden kick box , spor yaparken bırakmıştım baya uzun bir süre içmedim. Daha sonra 1 tane içeyim dedim stres anında. tekrar başladım. sporu bıraktım.
    Spra başlayınca sigarayı, sigaraya başlayınca sporu bırakıyorum. bi dengeyi oturtamadım..