ben de defalarca denedim. sayısını hatırlamıyorum. her şekilde denedim. tiksinene kadar içme, hiç içmeme, şeker sakız nikotin bandı gibi şeylerin yanısıra kaç sene önce 600 lira verip iqs diye bişey duydum ona gittim, (bırakamayınca paranın büyük kısmını geri aldım

) , yine seneler önce 300 lira verip mora rezonans mı neydi bi program uygulandı ama yok yok yok olmuyor...
en son elektronik sigara aldım. ona da 350 lira para verdim. sanırım 2 sene önceydi. (vay be varımı yoğumu harcamışım

) ama gene bırakamadım. yalnız kullanması için verdiğim yeğenim bıraktı valla

belki bir senedir içmiyor.
aramızdaki fark şuydu; o hiç sigara içmedi. canı istedikçe elektroniğe abandı. elinden düşürmedi ilk zamanlar. pofur pofur onu çekti. ben hem sigara içtim, hem elektronik içtim. güya azaltarak bırakacaktım.
ona bunu nasıl başardığını sorduğumda, kendimi sigarayı bırakıyorum gibi bir tribe sokup germedim, canım çok isterse bi tane içerim olur biter ama içmeyeceğim, sabredeceğim, şu ilk günleri atlattıktan sonra kendime sürekli zarar vermek yerine (maddi ve sağlık açısından) öyle bi arkadaş ortamı falan olursa tek tük içerim diye düşündüm ama artık arkadaş ortamında bile canım istemiyor dedi. ben de buna şahit oldum, pierre loti'de harika bir manzara eşliğinde kahve içiyoduk, hadi bi tane de ben yakayım dedi ve yaktı. ama bitiremedi

yarım söndürdü.
ben de bırakmak istiyorum ama aynen dediğiniz gibi bırakmayı düşünmek bile geriyor beni. ve arkadaşın dediği gibi sürekli tarih belirliyorum ama o tarih geldiğinde dayanamayıp tarihi değiştiriyorum. en fazla üç gün durabildim ama uyuşturucu müptelası gibiydim. zırıl zırıl ağladım. evde sürekli sorun çıkarttım. kırdım döktüm. çıldırdım sanki. ne pis bir illetmiş anlamadım

Allah hepimizi kurtarsın.
Şimdi yine ramazan'da bırakıcam diyorum ama defalarca deneyip başaramayınca kendine güven duygusu yerle bir oluyor. inanamıyorum başarabileceğime.
aslında başka konularda inanılmaz azimli biriyim ama bu sigara konusunda yok arkadaş...
son olarak, yine elektronik sigarayla, ama bu sefer inşallah hiç sigara içmeden denemeyi düşünüyorum çünkü önümde başarmış bir örnek var. ama dediğiniz gibi bu sefer de "ya ağzımda patlarsa" korkusu oluştu televizyonda birkaç defa görünce. elime almaya korkuyorum. bu korkuyu nasıl atlatabilirim bilmiyorum. acaba patlar mı gerçekten? kalitelisini almıştım. kalitesiz, ucuz olanlar patlıyor diyorlarlar ama bilemiyorum... bu konuda içimi rahatlatacak bilginiz varsa yazarsanız inşallah hem ben rahatlamış olurum, hem de bizim gibi korkusu olanlar varsa belki onlara da yardımcı olmuş olursunuz. herkese sigarasız, bol oksijenli, bol enerjili günler olsun
bu konuda baya doluyum. sonuna kadar okuma nezaketi ve sabrı gösteren arkadaşlara teşekkür ederim
Denedim 1 gün sonra bıraktım.Gerildim ben içerken ağzımda patlar diye tribe girmiştim