• 13-01-2018, 10:41:26
    #1
    Şu an uzatmalı olarak 2011 yılında girdiğim Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Tv Sinema bölümü okumaktayım, burada bir televizyonda yaklaşık 4 yıldır çalışıyorum, öncesindede sürekli çalıştığımdan ve okulun bana bir şey katmadığından maddi ve manevi olarak beni tatmin eden bu işlerde çalışıyorum. Şu an mecburiyetten son sınıfa kadar gelmiş bulunmaktayım. Bu yüzden artık maaşı vs. tatmin etsede özel sektörde çalışmaktan kurtulmak planlarım olduğu için KPSS’ye başlayacağım. Henüz geç olmadığını düşünüyorum.

    Öncelikle bölümüm gereği alım yok, Anadolu Ajansı RTÜk ve TRT’den başka şansı olmayan bölümüme Matematik, felsefe, ve fizik öğretmeni gibi alaylılar tercih yapıp torpil ile yerleştiği için alanımda atanma şansım 90 bile alsam mümkün gözükmüyor, aksini iddia eden varsa tabiki beni teşvik edebilir fikirlere bu konuda açığım…

    Son sınıf öğrencisi olduğum için şu durumda hem ÖNLİSANS hem de LİSANS KPSS’ye girebiliyorum diye düşünüyorum, bu doğru mu? Eğer öyle ise DÜZ lise mezunuyum, Düz memurluklar için ÖNLiSANS KPSS girerek herhangi bir memurluğu göze almış bulunuyorum. Bunun için okulu uzatmalı mıyım? Dediğim gibi okulun bir önemi yok TV sektöründe yıllardır tecrübe ettim ve teknik, grafik konularında oldukça yetiştirdim kendimi, ama özel sektör istemiyorum. Kamuda yetkin eleman istemiyor….

    Şimdi bu yıl bir iki dersi bırakarak lisans mezunu olmasam yinede sadece şansımı denemek ve sınav tarihi önlisanstan önce olduğu için lisans Kpss’ye girebilirmiyim girmem durumunda puanımı 2 yıl kullanabileceğime göre düz memurluk gelmezse ve olası iyi puan almam durumunda seneye alanımdan tercih yapmayı deneyebilir miyim?

    İkinci senaryo yanlış bilmiyorsam önlisansa hala girebiliyorum, bu yıl yine iyi puan almam senaryosunda düz memurluklar için 85 üstü bir puanla memleketim olan Erzurum’da birşeyler olur mu acaba bu konuda ki fikirlerinize çok ihtiyacım var.
  • 13-01-2018, 11:27:41
    #2
    Önlisans KPSS ye girebilmen için önlisans mezunu olman gerekir. Ayrıca bu sene tek KPSS ye girebilirsin. Ya lisans ya ortaöğretim. Ortaöğretimden girmek istiyorsan okulu KPSS ye girmeden bitirmemen gerekir. Ortaöğretim KPSS ye girdikten sonra okulu bitirebilirsin sorun olmaz puanın iki yıl geçerli olacaktır.
    Tavsiyem lisansı bitirip lisans düzeyinde sınava girmendir.
  • 13-01-2018, 11:42:06
    #3
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önlisans KPSS ye girebilmen için önlisans mezunu olman gerekir. Ayrıca bu sene tek KPSS ye girebilirsin. Ya lisans ya ortaöğretim. Ortaöğretimden girmek istiyorsan okulu KPSS ye girmeden bitirmemen gerekir. Ortaöğretim KPSS ye girdikten sonra okulu bitirebilirsin sorun olmaz puanın iki yıl geçerli olacaktır.
    Tavsiyem lisansı bitirip lisans düzeyinde sınava girmendir.
    merhaba sadece tek sınava girebileceğimi bilmiyordum bunun mantıklı açıklaması var mı ? birde evet şu an ozaman önceliğim bu yıl önlisansa gireceğim. lisansa nasıl olsa artık her sene girebilirim. önlisans sınavı ve lisans sınavları kaç yıdla bir yapılıyor ?
  • 13-01-2018, 11:46:41
    #4
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhaba sadece tek sınava girebileceğimi bilmiyordum bunun mantıklı açıklaması var mı ? birde evet şu an ozaman önceliğim bu yıl önlisansa gireceğim. lisansa nasıl olsa artık her sene girebilirim. önlisans sınavı ve lisans sınavları kaç yıdla bir yapılıyor ?
    Önlisans mezunu musun? Yazmamışsın. Önlisans mezunu olmadan giremezsin önlisans KPSS ye.
  • 13-01-2018, 12:29:51
    #5
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önlisans mezunu musun? Yazmamışsın. Önlisans mezunu olmadan giremezsin önlisans KPSS ye.
    ben lise mezunuyum faküle okuyorum son sınıfım yani 4 ay sonra mezun olma ihtimalim var ama bilerek olmayacağım. ön lisans 2 yılık mezunu falan değilim
  • 13-01-2018, 12:30:50
    #6
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben lise mezunuyum faküle okuyorum son sınıfım yani 4 ay sonra mezun olma ihtimalim var ama bilerek olmayacağım. ön lisans 2 yılık mezunu falan değilim
    O zaman önlisanstan KPSS ye giremezsin ki. Ya lise ya lisans.
  • 13-01-2018, 12:34:09
    #7
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O zaman önlisanstan KPSS ye giremezsin ki. Ya lise ya lisans.
    önlisanstan kpss ye girmek diye tasvir ettiğim lise kpss zaten önlisans kpss ile lise kpss arasında farkı mı var yani ortaöğretim kpss ve önlisans kpss ayrı mı
  • 13-01-2018, 14:05:12
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Ben olsam mezun olurdum.
  • 13-01-2018, 14:20:28
    #9
    ferhatkocabal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben olsam mezun olurdum.
    mezun olup ne yapacağım ? daha zor bi kpss ile karşılaşacağım ve a grubundan trt ye falan girme şansım yok değil imkansız direkt trtden sorumlu bakan imzası olrsa torpilden sayılır başka türlü çok zor