Şu an uzatmalı olarak 2011 yılında girdiğim Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Tv Sinema bölümü okumaktayım, burada bir televizyonda yaklaşık 4 yıldır çalışıyorum, öncesindede sürekli çalıştığımdan ve okulun bana bir şey katmadığından maddi ve manevi olarak beni tatmin eden bu işlerde çalışıyorum. Şu an mecburiyetten son sınıfa kadar gelmiş bulunmaktayım. Bu yüzden artık maaşı vs. tatmin etsede özel sektörde çalışmaktan kurtulmak planlarım olduğu için KPSSye başlayacağım. Henüz geç olmadığını düşünüyorum.
Öncelikle bölümüm gereği alım yok, Anadolu Ajansı RTÜk ve TRTden başka şansı olmayan bölümüme Matematik, felsefe, ve fizik öğretmeni gibi alaylılar tercih yapıp torpil ile yerleştiği için alanımda atanma şansım 90 bile alsam mümkün gözükmüyor, aksini iddia eden varsa tabiki beni teşvik edebilir fikirlere bu konuda açığım
Son sınıf öğrencisi olduğum için şu durumda hem ÖNLİSANS hem de LİSANS KPSSye girebiliyorum diye düşünüyorum, bu doğru mu? Eğer öyle ise DÜZ lise mezunuyum, Düz memurluklar için ÖNLiSANS KPSS girerek herhangi bir memurluğu göze almış bulunuyorum. Bunun için okulu uzatmalı mıyım? Dediğim gibi okulun bir önemi yok TV sektöründe yıllardır tecrübe ettim ve teknik, grafik konularında oldukça yetiştirdim kendimi, ama özel sektör istemiyorum. Kamuda yetkin eleman istemiyor
.
Şimdi bu yıl bir iki dersi bırakarak lisans mezunu olmasam yinede sadece şansımı denemek ve sınav tarihi önlisanstan önce olduğu için lisans Kpssye girebilirmiyim girmem durumunda puanımı 2 yıl kullanabileceğime göre düz memurluk gelmezse ve olası iyi puan almam durumunda seneye alanımdan tercih yapmayı deneyebilir miyim?
İkinci senaryo yanlış bilmiyorsam önlisansa hala girebiliyorum, bu yıl yine iyi puan almam senaryosunda düz memurluklar için 85 üstü bir puanla memleketim olan Erzurumda birşeyler olur mu acaba bu konuda ki fikirlerinize çok ihtiyacım var.
Kpss hakkinda aklimda deli sorular
13
●339
- 13-01-2018, 10:41:26
- 13-01-2018, 11:27:41Önlisans KPSS ye girebilmen için önlisans mezunu olman gerekir. Ayrıca bu sene tek KPSS ye girebilirsin. Ya lisans ya ortaöğretim. Ortaöğretimden girmek istiyorsan okulu KPSS ye girmeden bitirmemen gerekir. Ortaöğretim KPSS ye girdikten sonra okulu bitirebilirsin sorun olmaz puanın iki yıl geçerli olacaktır.
Tavsiyem lisansı bitirip lisans düzeyinde sınava girmendir. - 13-01-2018, 11:42:06merhaba sadece tek sınava girebileceğimi bilmiyordum bunun mantıklı açıklaması var mı ? birde evet şu an ozaman önceliğim bu yıl önlisansa gireceğim. lisansa nasıl olsa artık her sene girebilirim. önlisans sınavı ve lisans sınavları kaç yıdla bir yapılıyor ?xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-01-2018, 11:46:41Önlisans mezunu musun? Yazmamışsın. Önlisans mezunu olmadan giremezsin önlisans KPSS ye.xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-01-2018, 12:29:51ben lise mezunuyum faküle okuyorum son sınıfım yani 4 ay sonra mezun olma ihtimalim var ama bilerek olmayacağım. ön lisans 2 yılık mezunu falan değilimxxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-01-2018, 12:30:50O zaman önlisanstan KPSS ye giremezsin ki. Ya lise ya lisans.xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-01-2018, 12:34:09önlisanstan kpss ye girmek diye tasvir ettiğim lise kpss zaten önlisans kpss ile lise kpss arasında farkı mı var yani ortaöğretim kpss ve önlisans kpss ayrı mıxxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-01-2018, 14:20:28mezun olup ne yapacağım ? daha zor bi kpss ile karşılaşacağım ve a grubundan trt ye falan girme şansım yok değil imkansız direkt trtden sorumlu bakan imzası olrsa torpilden sayılır başka türlü çok zorferhatkocabal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle