• 13-01-2018, 15:29:04
    #10
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    önlisanstan kpss ye girmek diye tasvir ettiğim lise kpss zaten önlisans kpss ile lise kpss arasında farkı mı var yani ortaöğretim kpss ve önlisans kpss ayrı mı
    Önlisans KPSS farklı lise KPSS farklı, lisans KPSS farklı. Sen ya liseden ya lisanstan gireceksin. Lisansta çift yıl tek yıl KPSS olayo da var. Onları da araştırmalısın.
  • 14-01-2018, 11:37:27
    #11
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önlisans KPSS farklı lise KPSS farklı, lisans KPSS farklı. Sen ya liseden ya lisanstan gireceksin. Lisansta çift yıl tek yıl KPSS olayo da var. Onları da araştırmalısın.
    evet bayağı araştırdım ikisindende sadece birine girebiliyorum hem lisans kpss b hemde lise kpss ye giremiyorum
    Lise yada Lisans Kpss B’ye girerken sadece birinden birini tercih edebiliyoruz. Tabiki lise kpss zorluk açısından Lisans KPSS B’ye göre daha kolaydır… Siz son sınıf lisans öğrencisi olsaydınız hangisine girerdiniz neden?

    Lise kpss’den mi yoksa lisans kpss b’den mi daha fazla kadro olur. Merkezi yada açıktan alım hangisinde avantajlı olur ?

    Lise kpss’ye girdikten sonra hemen mezuniyet projemi vererek mezun olsam benim için sorun olur mu yada üniversite mezunu açıktan alım ilanlarına başvururken lise kpss puanım olması avantajmıdır?
  • 14-01-2018, 13:12:43
    #12
    önlisans olarak giremezsin şu anda sınava anca gidip okulundan önlisans diploması alman gerek vardı böyle bişe 4 yıllık ünversitede 2 sene okuyup önlisans diploması alarak okulu bırakanlar bölümle alakalı filan olabilir okuduğunuz bölümün 2 yıllığı var mı? varsa deneyin şansınızı üniversiteye ben 2 yıllık diploması istiyorum filan diyin böyle bişeye denk gelmiştim ama diplomayı alınca 3. sınıftan okula devam edemiyorsunuz
  • 14-01-2018, 14:22:28
    #13
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet bayağı araştırdım ikisindende sadece birine girebiliyorum hem lisans kpss b hemde lise kpss ye giremiyorum
    Lise yada Lisans Kpss B’ye girerken sadece birinden birini tercih edebiliyoruz. Tabiki lise kpss zorluk açısından Lisans KPSS B’ye göre daha kolaydır… Siz son sınıf lisans öğrencisi olsaydınız hangisine girerdiniz neden?

    Lise kpss’den mi yoksa lisans kpss b’den mi daha fazla kadro olur. Merkezi yada açıktan alım hangisinde avantajlı olur ?

    Lise kpss’ye girdikten sonra hemen mezuniyet projemi vererek mezun olsam benim için sorun olur mu yada üniversite mezunu açıktan alım ilanlarına başvururken lise kpss puanım olması avantajmıdır?
    Kadro, lisans b grubunda daha çok olur, ortaöğretim (lise)'e hep daha az açıyorlar kadro. Sınavı daha kolay olduğu için de iyi bir yer için 90 civarı alman gerekir. Yüksek puan alan çok oluyor. B grubunda 83-88 arasıyla ilk seferde olmasa da ikinci üçüncüde yerleşme şansın olur. Puan 2 yıl geçerli, 4 defa tercih hakkın olacak. B grubu lisans kpss 2 yılda bir yapılıyor. Çift yıllarda. A grubu lisans ise her yıl ama alan sınavları var çok daha zor, genel kültür genel yetenek dışında alan dersleri oluyor.
    Açıktan alım torpil yoksa umutlanma, merkezi de dediğim gibi 85 civarı aldığın zaman atanabilirsin. 90 al garanti olur. Tabi söylemesi kolay.
  • 14-01-2018, 22:23:59
    #14
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet bayağı araştırdım ikisindende sadece birine girebiliyorum hem lisans kpss b hemde lise kpss ye giremiyorum
    Lise yada Lisans Kpss B’ye girerken sadece birinden birini tercih edebiliyoruz. Tabiki lise kpss zorluk açısından Lisans KPSS B’ye göre daha kolaydır… Siz son sınıf lisans öğrencisi olsaydınız hangisine girerdiniz neden?


    Lise kpss’den mi yoksa lisans kpss b’den mi daha fazla kadro olur. Merkezi yada açıktan alım hangisinde avantajlı olur ?

    Lise kpss’ye girdikten sonra hemen mezuniyet projemi vererek mezun olsam benim için sorun olur mu yada üniversite mezunu açıktan alım ilanlarına başvururken lise kpss puanım olması avantajmıdır?
    Lise KPSS puanı ile ilerde mezun olsan dahi lisans alımlarına başvuramazsınız.
    Lise KPSS tabii ki daha kolay ancak maaş ve iş kalite standartları lisans kadrolarda daha daha iyi. Lisans KPSS senin için çok zor olacak. Ancak lise KPSS ile meslek lisesi mezunu olmadığın için 95 te alsan hizmetli olacaksın.
    Lisans KPSS ye iyi çalış 80 üstü almaya bak.