xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
evet bayağı araştırdım ikisindende sadece birine girebiliyorum hem lisans kpss b hemde lise kpss ye giremiyorum
Lise yada Lisans Kpss B’ye girerken sadece birinden birini tercih edebiliyoruz. Tabiki lise kpss zorluk açısından Lisans KPSS B’ye göre daha kolaydır… Siz son sınıf lisans öğrencisi olsaydınız hangisine girerdiniz neden?

Lise kpss’den mi yoksa lisans kpss b’den mi daha fazla kadro olur. Merkezi yada açıktan alım hangisinde avantajlı olur ?

Lise kpss’ye girdikten sonra hemen mezuniyet projemi vererek mezun olsam benim için sorun olur mu yada üniversite mezunu açıktan alım ilanlarına başvururken lise kpss puanım olması avantajmıdır?
Kadro, lisans b grubunda daha çok olur, ortaöğretim (lise)'e hep daha az açıyorlar kadro. Sınavı daha kolay olduğu için de iyi bir yer için 90 civarı alman gerekir. Yüksek puan alan çok oluyor. B grubunda 83-88 arasıyla ilk seferde olmasa da ikinci üçüncüde yerleşme şansın olur. Puan 2 yıl geçerli, 4 defa tercih hakkın olacak. B grubu lisans kpss 2 yılda bir yapılıyor. Çift yıllarda. A grubu lisans ise her yıl ama alan sınavları var çok daha zor, genel kültür genel yetenek dışında alan dersleri oluyor.
Açıktan alım torpil yoksa umutlanma, merkezi de dediğim gibi 85 civarı aldığın zaman atanabilirsin. 90 al garanti olur. Tabi söylemesi kolay.