• 04-04-2014, 21:14:28
    #10
    apple ürünlerinden birini almayıp, aynı donanımlardan mac toplamaya çalışırsanız büyük bir hüsrana uğrarsınız. zaten mac'in en büyük artısı stabil olması, toplama makine mac özelliklerini taşısa da verimli performans göstermiyor.

    macbook air kullanıcısı olarak söylüyorum ki, windows makine ile çalışmak zorunda kaldığımda çok zorlanıyorum. gerçekten mac kullanıcısı olmak büyük bir ayrıcalık. ancak eksileri de yok değil. mesela oyun için düşünüyorsanız, beklentilerinizi karşılamayabilir. ancak photoshop, dreamweaver gibi çeşitli kodlama programlarını sorunsuz çalıştırıyor. hatta birebir test ettim, kullandığım macbook air özelliklerinin yaklaşık 2,5 katı daha iyi özelliklere sahip windows 8 pc ile karşılaştırdık. boyutlandırma gibi bir çok özellikte mac aynı işlemi 4 defa yaparken windows 1 kere zor yaptı. gerisini siz hesap edin.

    ancak dediğim gibi, yılların verdiği windows deneyiminden sonra mac ilk başlarda çok zorluyor. alışınca windows yüzü görmek istemiyorsunuz.
  • 04-04-2014, 21:28:43
    #11
    Hackintosh için makine toplanacaksa hackintoshun sitesinde uyumlu listeler ama var toplamak çok mantıklı değil
  • 04-04-2014, 21:29:48
    #12
    Üyeliği durduruldu
    ikaan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Windowstan şikayetçiyim arkadaşlar. Yaklaşık 14 yıllık windows kullanıcısıyım. Artık sıkıldım ve farklı platformlara yönelmek istiyorum.

    Mac mini almayı planlıyorum. Ajansta çalışıyorum 4 adet imac var ve kullanıcıları gayet memnun adobe serilerini sıkıntısız kullanmam gerekiyor. Dreamveawer photoshop after Effects gibi gibi. Koder arkadaşlardan kullananlar varsa avantajlarını ve dezavantajlarını yazarlarsa çok sevinirim. Karar veremedim henüz.
    Yaklaşık olarak 10 yıllık bir Mac. geçmişim var. İlk aldığım günden beri hep kendine hayran bırakmayı başarmış bir bilgisayardır. Şuan Macbook Pro 2010 serisini kullanıyorum. Bahsettiğiniz tüm programları sorunsuz olarak kullanabilirsiniz. Ben mobil uygulama kodladığım için aktif olarak arayüz tasarımları için photoshop ve oyunlar içinde flash'ı kullanıyorum. Ayrıca illüstrator ve lightroomuda kullanıyorum hepsinin performansından çok memnunum özellikle yaz kış ısınma sorunu yaşamamak en güzeli. Windowsda yer alan birçok programın muadili mevcut mac için. İşlev aynı sadece ekran ve isim farklı zaten Mac kullanmaya başladıkçada buna alışıyorsunuz. Örneğin web tabanlı kodlama için notepad ++ en iyi editörlerdenmiş windows için, Mac içinse Komodo edit mevcut. Crack meselesini merak edeceksiniz elbette uygulamaların torrent sitelerinde mac için crackli versiyonları mevcut. Hatta ihtiyaç duyarsanız çok sağlam birkaç tanede forum linki özelden atabilirim. Ekran deneyimi windowsa göre çok üstün. Bazen windows pclerde çalışmak zorunda kaldığımda kendimi siyah-beyaz tvlere bakar gibi hissediyorum. Heleki retina bir macintosh alırsanız o zaman tamamen ayrı bir görüntü deneyimi yaşarsınız. Eğlence konusuna geldiğimizdeyse mac için oyunlar çıkıyor ancak bir windows kadar değil. Haliyle oyun yapımcıları kazandıracak platformlara yöneliyor. Eğer çok oyun düşkünüyseniz Bootcamp ile bir windows 8 yada 8.1 kurarak orada oyunlar oynayabilirsiniz. Ben counter strike ve halflife hastasıyımdır bu yüzden windows kurdum ve bu oyunları oynuyorum. Size tavsiyemdir kesinlikle cihazınızda SSD bulunsun. Benim şuan cihazımda 256gblik bir SSD var, orjinalindeyse HDD mevcuttu. HDD'den SSD'ye geçtiğimde uçaktan inip bir uzay gemisine binmiş gibi hissettim kendimi diyebilrim. Dikkat ederseniz arabadan inip uçağa binmiş gibi demiyorum çünkü bir mac HDD ile bile kullanılsa her zaman uçak konforundadır . Mouse almak isterseniz logitech'in blueetooth mouseları mevcut ben applenin kendi mouse'undan daha kaliteli buluyorum. Pilleri 5-6 ay gidiyor bana günde ortalama 6 saat kullanım ile. Ayrıca ben bu mac bilgisayarımı İstanbul Bilişimden aldım fiyat olarak ucuzdu ve herhangi bir sorun yaşamadım bugüne kadar hiç servise gitmedi. Bilmiyorum belkide 10 yıllık geçmişten ötürü herhangi bir eksi yön bulamıyorum ne cihaza nede işletim sistemine umarım alırsınız ve bu konforu yaşayıp görürsünüz
  • 04-04-2014, 21:37:45
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Oyun konusunda da mac mini iyi durumda gibi görünüyor zaten ön planda iş yapacağım için benim için en verimli bilgisayar mac mini olur gibi görünüyor. Yorumlar için teşekkürler
  • 04-04-2014, 21:48:56
    #14
    iMac kullanıcısıyım, bir kere oyunu unut. Adobe serilerini sorunsuz kullanabilirsin. Uygulama geliştirme ve kodlama durumları hakkında bilgim yok, hiç yapmadım. Time Machine gibi yararlı uygulamalar var. Multimedya programları sisteme entegre olduğu için müthiş stabil çalışmakta. Arıza yaptı servise gönderdim. Gönderdiğimden beri windowsta sürünüyorum gerçekten, değerini daha iyi anlıyor insan.

    Edit; Yarın Apple Store açılışı var. Gidip yerinde inceleyebilirsiniz mac miniyi.
  • 04-04-2014, 21:57:13
    #15
    pinterest adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaklaşık olarak 10 yıllık bir Mac. geçmişim var. İlk aldığım günden beri hep kendine hayran bırakmayı başarmış bir bilgisayardır. Şuan Macbook Pro 2010 serisini kullanıyorum. Bahsettiğiniz tüm programları sorunsuz olarak kullanabilirsiniz. Ben mobil uygulama kodladığım için aktif olarak arayüz tasarımları için photoshop ve oyunlar içinde flash'ı kullanıyorum. Ayrıca illüstrator ve lightroomuda kullanıyorum hepsinin performansından çok memnunum özellikle yaz kış ısınma sorunu yaşamamak en güzeli. Windowsda yer alan birçok programın muadili mevcut mac için. İşlev aynı sadece ekran ve isim farklı zaten Mac kullanmaya başladıkçada buna alışıyorsunuz. Örneğin web tabanlı kodlama için notepad ++ en iyi editörlerdenmiş windows için, Mac içinse Komodo edit mevcut. Crack meselesini merak edeceksiniz elbette uygulamaların torrent sitelerinde mac için crackli versiyonları mevcut. Hatta ihtiyaç duyarsanız çok sağlam birkaç tanede forum linki özelden atabilirim. Ekran deneyimi windowsa göre çok üstün. Bazen windows pclerde çalışmak zorunda kaldığımda kendimi siyah-beyaz tvlere bakar gibi hissediyorum. Heleki retina bir macintosh alırsanız o zaman tamamen ayrı bir görüntü deneyimi yaşarsınız. Eğlence konusuna geldiğimizdeyse mac için oyunlar çıkıyor ancak bir windows kadar değil. Haliyle oyun yapımcıları kazandıracak platformlara yöneliyor. Eğer çok oyun düşkünüyseniz Bootcamp ile bir windows 8 yada 8.1 kurarak orada oyunlar oynayabilirsiniz. Ben counter strike ve halflife hastasıyımdır bu yüzden windows kurdum ve bu oyunları oynuyorum. Size tavsiyemdir kesinlikle cihazınızda SSD bulunsun. Benim şuan cihazımda 256gblik bir SSD var, orjinalindeyse HDD mevcuttu. HDD'den SSD'ye geçtiğimde uçaktan inip bir uzay gemisine binmiş gibi hissettim kendimi diyebilrim. Dikkat ederseniz arabadan inip uçağa binmiş gibi demiyorum çünkü bir mac HDD ile bile kullanılsa her zaman uçak konforundadır . Mouse almak isterseniz logitech'in blueetooth mouseları mevcut ben applenin kendi mouse'undan daha kaliteli buluyorum. Pilleri 5-6 ay gidiyor bana günde ortalama 6 saat kullanım ile. Ayrıca ben bu mac bilgisayarımı İstanbul Bilişimden aldım fiyat olarak ucuzdu ve herhangi bir sorun yaşamadım bugüne kadar hiç servise gitmedi. Bilmiyorum belkide 10 yıllık geçmişten ötürü herhangi bir eksi yön bulamıyorum ne cihaza nede işletim sistemine umarım alırsınız ve bu konforu yaşayıp görürsünüz

    Güzel bir MAC konusu olmuş. Ayrıca çok güzel özetlemişsiniz pinterest teşekkürler. Ben de birkaç haftadır kullanıcısı oldum. pinterest'in dediği gibi gerçekten alışmak zor oluyor. Ama eve geldiğimde yeni iMAC All in One'ın başına geçince performansı, görüntüsü ve farklılığı büyülüyor insanı. Çok ayrı bir dünya.

    ÖM'den bahsettiğiniz forum linkini alabilir miyim? Nerak ettim neler var 8)
  • 04-04-2014, 22:00:14
    #16
    Üyeliği durduruldu
    PlusTeknoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel bir MAC konusu olmuş. Ayrıca çok güzel özetlemişsiniz pinterest teşekkürler. Ben de birkaç haftadır kullanıcısı oldum. pinterest'in dediği gibi gerçekten alışmak zor oluyor. Ama eve geldiğimde yeni iMAC All in One'ın başına geçince performansı, görüntüsü ve farklılığı büyülüyor insanı. Çok ayrı bir dünya.

    ÖM'den bahsettiğiniz forum linkini alabilir miyim? Nerak ettim neler var 8)
    Yolladım hocam
  • 04-04-2014, 22:48:57
    #17
    Üyeliği durduruldu
    pinterest adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yolladım hocam
    arkadaşlar değerli verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Yarın inşallah bir aksilik çıkmazsa mac platformuna bir adımda ben atmış olacağım. Kutu içeriğinde hdmi to dvi kablo yok diyorlar ama web sitesinde var görünüyor. O konuyu netleştiremedim. Almam hakkında en ufak bir tereddütüm kalmadı özel mesajdan o forumları yollarsanız minnettar olurum.
  • 04-04-2014, 22:57:25
    #18
    Üyeliği durduruldu
    ikaan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar değerli verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Yarın inşallah bir aksilik çıkmazsa mac platformuna bir adımda ben atmış olacağım. Kutu içeriğinde hdmi to dvi kablo yok diyorlar ama web sitesinde var görünüyor. O konuyu netleştiremedim. Almam hakkında en ufak bir tereddütüm kalmadı özel mesajdan o forumları yollarsanız minnettar olurum.
    kutu içeriğinden çok birşey beklemeyin çünkü şöyle bir mantığım vardır benim cihaz iyiyse kutu içeriği önemsizdir. Kalitesiz cihazların içi sizi kandırabilmek adına çok farklı şeylerle doludur . hdmi çıkışı yoktur maclerin thunderbolt çıkıştan thunderbolt to hdmi yada dvi bulabilirsiniz. Bende de çıkmadı ama bende appleden almadım focalprice.com üzerinden 5$ a aldım toplamda ikisine 8$ para vermiştim ve halen kullanıyorum çokta memnunum tavsiye ederim sizde appleden almayın o kabloları isterseniz focalpriceden linkte atabilirim 15 günde filan kapınıza geliyor. Forumlarıda özelden atıyorum.