pinterest adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yaklaşık olarak 10 yıllık bir Mac. geçmişim var. İlk aldığım günden beri hep kendine hayran bırakmayı başarmış bir bilgisayardır. Şuan Macbook Pro 2010 serisini kullanıyorum. Bahsettiğiniz tüm programları sorunsuz olarak kullanabilirsiniz. Ben mobil uygulama kodladığım için aktif olarak arayüz tasarımları için photoshop ve oyunlar içinde flash'ı kullanıyorum. Ayrıca illüstrator ve lightroomuda kullanıyorum hepsinin performansından çok memnunum özellikle yaz kış ısınma sorunu yaşamamak en güzeli. Windowsda yer alan birçok programın muadili mevcut mac için. İşlev aynı sadece ekran ve isim farklı zaten Mac kullanmaya başladıkçada buna alışıyorsunuz. Örneğin web tabanlı kodlama için notepad ++ en iyi editörlerdenmiş windows için, Mac içinse Komodo edit mevcut. Crack meselesini merak edeceksiniz elbette uygulamaların torrent sitelerinde mac için crackli versiyonları mevcut. Hatta ihtiyaç duyarsanız çok sağlam birkaç tanede forum linki özelden atabilirim. Ekran deneyimi windowsa göre çok üstün. Bazen windows pclerde çalışmak zorunda kaldığımda kendimi siyah-beyaz tvlere bakar gibi hissediyorum. Heleki retina bir macintosh alırsanız o zaman tamamen ayrı bir görüntü deneyimi yaşarsınız. Eğlence konusuna geldiğimizdeyse mac için oyunlar çıkıyor ancak bir windows kadar değil. Haliyle oyun yapımcıları kazandıracak platformlara yöneliyor. Eğer çok oyun düşkünüyseniz Bootcamp ile bir windows 8 yada 8.1 kurarak orada oyunlar oynayabilirsiniz. Ben counter strike ve halflife hastasıyımdır bu yüzden windows kurdum ve bu oyunları oynuyorum. Size tavsiyemdir kesinlikle cihazınızda SSD bulunsun. Benim şuan cihazımda 256gblik bir SSD var, orjinalindeyse HDD mevcuttu. HDD'den SSD'ye geçtiğimde uçaktan inip bir uzay gemisine binmiş gibi hissettim kendimi diyebilrim. Dikkat ederseniz arabadan inip uçağa binmiş gibi demiyorum çünkü bir mac HDD ile bile kullanılsa her zaman uçak konforundadır . Mouse almak isterseniz logitech'in blueetooth mouseları mevcut ben applenin kendi mouse'undan daha kaliteli buluyorum. Pilleri 5-6 ay gidiyor bana günde ortalama 6 saat kullanım ile. Ayrıca ben bu mac bilgisayarımı İstanbul Bilişimden aldım fiyat olarak ucuzdu ve herhangi bir sorun yaşamadım bugüne kadar hiç servise gitmedi. Bilmiyorum belkide 10 yıllık geçmişten ötürü herhangi bir eksi yön bulamıyorum ne cihaza nede işletim sistemine umarım alırsınız ve bu konforu yaşayıp görürsünüz

Güzel bir MAC konusu olmuş. Ayrıca çok güzel özetlemişsiniz pinterest teşekkürler. Ben de birkaç haftadır kullanıcısı oldum. pinterest'in dediği gibi gerçekten alışmak zor oluyor. Ama eve geldiğimde yeni iMAC All in One'ın başına geçince performansı, görüntüsü ve farklılığı büyülüyor insanı. Çok ayrı bir dünya.

ÖM'den bahsettiğiniz forum linkini alabilir miyim? Nerak ettim neler var 8)