• 27-06-2010, 22:43:42
    #64
    qktq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kişisel görüşüm diyor zaten görmüyormusun?Hem kimi sevip sevmiyeceğini sana mı soracak?İsteyen istediği kişiyi sever.
    genellemeyecek o zaman .
  • 27-06-2010, 23:53:48
    #65
    Üyeliği durduruldu
    KukuLera adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    genellemeyecek o zaman .
    Kafan mı iyi? düzgün oku genelleme mi var orada? KardeşİM değiller diyor. Kardeşimiz değiller demiyor. Okumadıysan iyi oku, okuduysan Türkçeyi iyi öğren öyle oku.
  • 28-06-2010, 02:13:22
    #66
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bi yobazlar bide bu pekokoşlar sevmiyor atatürkü. ikiside aynı kefede.
    bi laf vardı. alemin derdi biz olmuşuz demekki zamanında.. bi nevi öyle. yazık
  • 28-06-2010, 02:24:49
    #67
    pLive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kafan mı iyi? düzgün oku genelleme mi var orada? KardeşİM değiller diyor. Kardeşimiz değiller demiyor. Okumadıysan iyi oku, okuduysan Türkçeyi iyi öğren öyle oku.
    otomatik cevap vermeden önce .. https://www.r10.net/1061332344-post48.html
  • 28-06-2010, 02:43:21
    #68
    Saadet54 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biliyordum Allah'ın ayetlerine cevap veremeyeceğinizi...
    Bir daha hiç görüş belirtme o zaman. Hep alıntı yap Kuran'dan... Ama unutma en gündelik siyasi tartışmalara kutsalını sokabiliyorsan bedeline de katlanacaksın.

    Kuran'ı kendine alet etmeye sen utanmıyorsan ben de yaptığın hatayı söylemeye utanmayacağım. Sen o ayetleri al da kürt milliyetçilerine anlat. Arnavutun yazdığı istiklal marşını okuyan Türk Milletinin kavmiyetçilik konusunda alacağı ders yoktur. Türk Milliyetçiliği yüzünden sorun oldu sanan saflar milliyetçi olmayan osmanlı yunanistan ı bugaristan ı suriyeyi ırakı hicazı kudüsü mısır ı neden kaybetti bir araştırsın bakalım. Ümmetçi osmanlının müslüman arap tebası ingilizlerle nasıl işbirliği yaptı bir araştırsın.

    Sizin gibiler yüzünden kudüsü kaybettik. tüm arap coğrafyasını ingilizler ele geçirdi. Bu milletin kavmiyetçiliğe ihtiyacı vardır. Türk kavmi olmasaydı ne kürtler kalırdı ne araplar müslüman kalırdı. 1000 sene avrupa saldırılarına biz göğüs gerdik. Rusların güneye avrupalıların doğuya akınlarını biz engelledik. Sonra o müslüman araplar ingilizlerle anlaşıp bizi sattılar. Tıpkı bugün %5 lik ******** kürt azınlığın emperyalist köpeği olduğu gibi. pkk ve sempatizanı şerefsizlere hangi kavimle dans ettiklerini göstereceğiz elbette.

    Siz de ayet yazmaya devam edin. Ayet yazınca kendiniz çok doğru hissediyorsanız yazmaya devam edin. Ama o ayetleri ben de okuyorum ama senin çıkardığın anlamı çıkarmıyorum. Senin gibiler Kuran'ı kendi tekelinde sanıyorlar sanırım. Ayetlerin işine gelen kısımlarını yaz buraya. Müslüman olmayan batılı emperyalistler ile iş birliği yapan, demokrasi istiyoruz diye yalan söyleyip ülkeyi bölmeye kalkan, eline silah alıp devletin askerinin polisinin kanını dökene Kuran ne yapılmasını söylüyor bir zahmet onu da yazın.

    Buı ülkede özgürce namaz kılabilirken, oruç tutabilirken< çocuk yapabilirken., ticaretle uğraşabilirken, seyahat edebilen insanlar devlete baş kaldırısa ne yapılacağını da söyle Kuran'dan...
  • 28-06-2010, 03:14:20
    #69
    Üyeliği durduruldu
    şerefsizler !
  • 28-06-2010, 04:20:01
    #70
    was
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Sizin gibiler yüzünden kudüsü kaybettik. tüm arap coğrafyasını ingilizler ele geçirdi. Bu milletin kavmiyetçiliğe ihtiyacı vardır. Türk kavmi olmasaydı ne kürtler kalırdı ne araplar müslüman kalırdı. 1000 sene avrupa saldırılarına biz göğüs gerdik. Rusların güneye avrupalıların doğuya akınlarını biz engelledik. Sonra o müslüman araplar ingilizlerle anlaşıp bizi sattılar. Tıpkı bugün %5 lik ******** kürt azınlığın emperyalist köpeği olduğu gibi. pkk ve sempatizanı şerefsizlere hangi kavimle dans ettiklerini göstereceğiz elbette.

    Siz de ayet yazmaya devam edin. Ayet yazınca kendiniz çok doğru hissediyorsanız yazmaya devam edin. Ama o ayetleri ben de okuyorum ama senin çıkardığın anlamı çıkarmıyorum. Senin gibiler Kuran'ı kendi tekelinde sanıyorlar sanırım. Ayetlerin işine gelen kısımlarını yaz buraya. Müslüman olmayan batılı emperyalistler ile iş birliği yapan, demokrasi istiyoruz diye yalan söyleyip ülkeyi bölmeye kalkan, eline silah alıp devletin askerinin polisinin kanını dökene Kuran ne yapılmasını söylüyor bir zahmet onu da yazın.

    Buı ülkede özgürce namaz kılabilirken, oruç tutabilirken< çocuk yapabilirken., ticaretle uğraşabilirken, seyahat edebilen insanlar devlete baş kaldırısa ne yapılacağını da söyle Kuran'dan...
    Hocam yazdıkların çok farklı yerlere çekilebilir.
    "Bir daha hiç görüş belirtme o zaman. Hep alıntı yap Kuran'dan... Ama unutma en gündelik siyasi tartışmalara kutsalını sokabiliyorsan bedeline de katlanacaksın." Kuran'ın Allah kelamı olduğunu kabul ediyor musunuz ? Dinlerin de toplumların hayatlarına yön vermeleri için gönderildiğini ? " Gündelik siyasi hayata bile sokulabiliyorsa din" , ki zaten dinin amacı budur ,kişilerin gündelik hayattaki davranışlarına yön vermek, sonuçlarına katlanılması da dine inananlar tarafından makuldur.
    Türk Milletinin alacağı ders var mı yok mu onu bilemem, ama forumda ders alması gereken kişiler var , yüzyıldır terör sorununu çözemeyen zihniyetle -ki bana göre bu zihniyet osmanlıyı da batıran zihniyettir - nereye kadar gidilebilir göreceğiz...
    Sonra bir saldırı paragrafı , sizin gibiler yüzünden... Varsayımlar üzerinden konuşmak neye yarar ki anca maşalara savaş açılır.
    Bir de Ayetleri aynı şekilde anlamama mevzusu var , eğer ayetleri aynı şekilde anlamıyosanız ayetlerin buraya değiştirilmeden yazılışını nasıl böyle sert bir tutum ile eleştiriyorsunuz?
    Güneşi gösteren ele bakıyorsunuz da havada uçan kuşu görmüyorsunuz ne diyeyim...
  • 28-06-2010, 05:53:54
    #71
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir daha hiç görüş belirtme o zaman. Hep alıntı yap Kuran'dan... Ama unutma en gündelik siyasi tartışmalara kutsalını sokabiliyorsan bedeline de katlanacaksın..
    digiklan,

    Herhangi bir tartismada kisi dini gorusunu aciklayabilir. Kurandan kisimlarda koyabilir. Din ile hayat zaten biraradadir. Dinine gore yorumda bulunur, benim dinimde boyle yazdigi icin ben boyle dusunuyorum diyebilir.

    Zaten yazdiklarida oyle koktendinci falan degil. Aksine kavmiyetcilikle alakali sozleri koymus.

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kuran'ı kendine alet etmeye sen utanmıyorsan ben de yaptığın hatayı söylemeye utanmayacağım. Sen o ayetleri al da kürt milliyetçilerine anlat.
    Sadece kurt milliyetcileri degil turk milliyetcilerininde o ayetleri iyi okumasi lazim.
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arnavutun yazdığı istiklal marşını okuyan Türk Milletinin kavmiyetçilik konusunda alacağı ders yoktur.
    Istiklal marsini yazan Arnavutun sonunu hic merak ettin mi? Niye hayatinin son 10-12 yilini Misirda gecirdigini dusundun mu?

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türk Milliyetçiliği yüzünden sorun oldu sanan saflar milliyetçi olmayan osmanlı yunanistan ı bugaristan ı suriyeyi ırakı hicazı kudüsü mısır ı neden kaybetti bir araştırsın bakalım. Ümmetçi osmanlının müslüman arap tebası ingilizlerle nasıl işbirliği yaptı bir araştırsın.
    Osmanli Avrupalilara gore goreceli zayif kaldigi icin buralar kaybetti. Hatta bahsi gecen musluman topraklarinin cogunu geri kalmasina ragmen elinde tutabilirdi, ama devletin son donemlerinde turk milliyetciligi yapan Ittihat ve Terakki yuzunden kaybetti. Zaten savasa onlarin yuzunden girdi. Osmanli devlet yonetimi ciddi istir, aptallar hicbir sekilde sadrazamlik vs yapamazlar. Osmanlida 1908 yilina kadar sadrazamlik yapan herkes Ingilizlere savas acmanin aptallik oldugunu bilir, ve kesinlikle savas acmaz. Ama turan fikriyle dolu Ittihat ve Terakkinin geri kafalilar bizim irkimiz her turlu guclugu yener mantalitesiyle savas acar. Ayrani yoktur icmeye, atla gider bu salaklar cesmeye.

    Karistirdigin sey su. Osmanliyi cokuse goturen, osmanli hanedani degildir. 1908 yilinda zaten Osmanli Hanedani mesrutiyetin ilani ile bitmistir. 1800 yilinda aslinda Osmanli bitmistir, dunya uzerinde hicbir etkisi kalmamistir. Somurgeci devletler Osmanli,Cin gibi devletleri ayakta tutarlar. Cunku batirmanin maliyeti daha yuksektir, batinca yerine ne gelecegi belli degildir. Burokrasi yerinde duran devleti istediginiz gibi yonlendirirsiniz. Osmanliyi ayakta tutan Ingiltere ve Fransadir.

    Osmanli hanedani 1908 yilinda devlet uzerinde en ufak soz sahibi degilldir. Ittihat ve Terakki donemin padisahi sultan resadin kendi damadinin asilmasinin belgesini kafasina silah dayayip, imzalatmistir. Bir tarafta kafasina silah dayama curetini gosteren devlet erkani var, diger tarafta damadinin idamini imzalayan padisah. Yani kazin ayagi oyle degil. Devleti yonetenler padisah degil, padisahlik su andaki Cumhurbaskani pozisyonu kadar degeri olmayan bisey. Osmanli padisahi birakin ingiltereye savas acmayi, faytonunu kullanan adami bile Ittihat ve Terakkinin izni olmadan degistiremez. Herhangi bir memuru atayamaz. Nasil Hollandada kraliyet ailesi sembolik hale gelmisse, bizdeki padisahlik olayida 1908 yilindan itibaren sembolik hale gelmistir. Ulkeyi yonetemez. Ulkeyi meclis yonetir. Mesrutiyette size okullarda ogretildigi gibi meclisin her yaptigini padisahin onayladigi bir yonetim degildir. Bugun dunyada onlarca mesrutiyetle yonetilen ulke vardir. Hicbirinde krali, kraliceyi takan yoktur. Hukumet ne derse o olur, padisahta onaylar. Onaylamazsa, onaylayacak padisah bulunur.

    Osmanli milliyetci olmadigi zaman degil, milliyetci Ittihat ve Terakki tarafindan yonetildiginde bahsettigin topraklari kaybetmistir. Osmanlinin miliyetcilikle uzaktan yakindan olmayan sadrazamlari zaten gorevde olsa ne savasa gireriz, nede azinliklara o donemdeki gibi zulumler yapilirdi. Osmanli denge stratejisini her zaman kurardi.

    100 tane araptan 1 tanesi Osmanliya ihanet etmistir. Bunu tum araplara baglayamazsiniz. Bunun yaninda 1. dunya savasinda cok sayida arap kokenli asker suveyste, suriyede, kutulamarda hayatini Osmanli devleti icin feda etmistir. Ittihat ve Terakki ise basladigi gunden bir tum azinliklara eziyet etmeye baslamistir. Buna ragmen araplarin ezici cogunlugu osmanliya hicbir zaman ihanet etmemistir.

    Osmanli ummetci bir ulke degildir, teokratik bir devlet hic degildir. Osmanli son derece pragmatist bir ulkedir. Dini diledigi gibi kullanir. Abdulhamid disinda halifeligi kimse kullanmamistir. Devletin basindakiler istedikleri gibi muslumanlarin genel yasayis kurallarini belirleyen seyhulislami degistirir. Kimsede sesini cikaramaz. Osmanli ummetci degildir, ummetci olsa zaten devlet gorevlerinde turklerin agirligi degil araplarin agirligi olurdu. Tanzimattan sonra sadrazamlarin buyuk cogunlugu turktur. Osmanli ummetci olsa, ummetten adamlar devlet memuru olur, devlette sadrazam olur.

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin gibiler yüzünden kudüsü kaybettik. tüm arap coğrafyasını ingilizler ele geçirdi. Bu milletin kavmiyetçiliğe ihtiyacı vardır.
    Son 400 yilda bolgedeki hicbir ordu, batili bir orduyu yenemedi. O zamanki dunya haritasini acip bakarsan, dunyanin 3/4'unun avrupali ulkeler tarafindan kolonize edildigini gorursun. Dolayisiyla ingiltere bolgeye saldirdiginda insanlar istedikleri kadar milliyetci, subu olsun, ingiltere kazanir.

    Ingilterenin ortadagudaki askeri gucu kendi gucunun 10'da biri bile degildir. O bile Osmanliyi devirmeye yetmistir. Osmanli tarim ekonomisine dayanan eskimis bir uygarlikti. Bunun sebebide insanlarin kavmiyetcilikleri falan degil.

    Birakin 80 yil onceyi, su anda bile herhangi bir batili ordu, bolgeyi cok rahat askeri acidan ele gecirir. Cunku karsilarindaki ulkelerin ordusu 2-3 ay dayansa bile, ekonomisi dayanamaz. Osmanlinin bolgede toprak kaybetmesinin ana sebebi geri kalmasidir. Ikinci sebebi ise Ittihat ve Terakki'nin almanlarla isbirligi yapmasidir. Eger savasa hic girmeseydik, emin olun bolgeyi Ingiltere bizden savasla bile alamazdi. Bizi yense bile alamazdi. Hala askeri olarak guclu olanin bir ulkeyi elinde tutabilecegini dusunuyorsunuz. Ulkenin insani razi olmadiktan sonra hicbir dusman kuvveti o ulkeyi elinde tutamaz. Zaten ingiltere 1. dunya savasindan sonra 20 yil bolgede anca kalmistir, kurdugu kralliklarin hepsi kafadan batmistir, yada krallari degistirmek zorunda kalmistir. Bahsi gecen ortadoguda 500 yildan beri guclu devlet gelenegi yoktur, sakk diyede kurulamaz. Ingiltere orayi alsa bile Osmanlinin istegi olmadan elinde tutamaz. Zaten tutamamistirda. Yangindan mal kacirir gibi Istanbula girmelerinin sebebide budur. Halife denen kisi isgale karsi cikin dediginde, onbinlerce ingiliz askeri olur, oldurulur. Hicbir ingiliz hukumeti bunu vatandaslarina anlatamaz. Bir ulke, yada toprak parcasini ordular isgal edebilir, ama ellerinde tutamaz. Sadece insanlarin gonullerine inildiginde toprak parcasini tutabilirler.

    3-5 tane fasistin eline gecince, memleket boyle dagilmistir. Devletin basina gecen bu dallamalarin gecmiste herhangi bir toplulugu yonetmemistir. Zaten bunuda her seferinde gostermislerdir.

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Türk kavmi olmasaydı ne kürtler kalırdı ne araplar müslüman kalırdı. 1000 sene avrupa saldırılarına biz göğüs gerdik.
    Biraz yavas. Mogollarda zamaninda ortadoguda tas ustunde tas birakmamislardir. Muslumanlar kilictan geciirilmistir, ama yinede cogalmislardir. Turklerin hacli seferlerinin etkilerini yumusattiklari dogrudur, ama ortada ne musluman ne arap kalirdi demek cok uzun boylu bi soz.

    Hic kimseye bisey olmazdi. En cok nufus 20-30% duserdi. Zaten 40-50 yilda nufus yerine gelirdi. Insan sayisini zaten o donemde tarim verimliligi belirlerdi.

    Araplar biz yokkende bizansi bayagi dagitmislar, ta Fransanin iclerine kadar ilerlemislerdi. Yani oyle ortada araplarin yasamini kurtaran bir ulke yok. Aksine araplarin elindeki islam liderligini ellerinden alan bir ulke var.

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rusların güneye avrupalıların doğuya akınlarını biz engelledik. .
    of off.. Ruslar son yuzyilda bizim memlektin ordusuyla birebir yaptiklari butun savaslari kazanmislardir. Turk ordusunun Rus ordusu karsisinda tutunma imkani yoktur. Ruslarin guneye inmesini Osmanli degil, Ingiltere ve Fransa engellemistir. Ne zaman bizimkiler cuvallasa, araya Ingiltere ve Fransa girip, Osmanliyi kurtarmistir. Defalarca rus ordusu Istanbula 30-40 km yaklasmistir. Hepsinde ingiltere kurtarmistir. Ingilterede bizim kara kasimiz gozumuz icin degil, Rusyayi engellemek icin yapmistir.

    Tarih boyunca Ingiltere Osmanliya destek icin elinden geleni yapmistir. Kirim savasinda onbinlerce ingiliz ve fransiz Turkiyeyi mudafa etmek icin canini feda etmistir. Hatta Turkiyenin mudafasi icin olen ingiliz ve fransiz asker sayisi olen turkten fazladir bile diyebilirim. Savaslar bittikten sonra bile ingiltere ve fransa turkiyeye modern donanmalar yapip vermistir. Maddi acidan her zaman destek olmuslardir. Cunku Rusyanin sicak sulara inmesi onlar icin felaketti. Daha az zararli olabilecek bir Osmanli, Ruslara her zaman tercih edilir.

    Ingiltere ve Fransa bizim eski somurgemiz Misira karsi bile bizi korumustur. Bizimkiler Rusyaya az biraz yanastiginda, hem ingiltere hem fransa olanca gucuyle Misira baski yapmistir. Ingiliz ve Fransiz savas gemileri Misir limanlarini bombalamistir. Lubnana fransiz askeri cikip, Kavalalinin Anadoluya girmis ordusunun ikmal yollarini kesmistir. Osmanli askeri acidan guclu degildir. Birakin RUsyaya karsi direnmeye, kendi eski somurgesine karsi bile direnecek gucu yoktur. Osmanliyi ayakta tutan ordusu degil, diplomasisidir. Dangalak ittihatciler is basina darbeyle gecip, 100-120 yillik diplomasinin tam tersini uygulayip, devleti batirmislardir. Isin en kotudu ittihatcilik o zamanin turk aydinlarinin ruhuna islemistir. Simdide gerci fark yok. Egitim sistemi ile insanlar yalan yanlis ogretiliyor. Turkler tarih boyunca asker bir milleti falan diye bile sallamakta sakinca bulmuyorlar. Yiyende cok.

    Allah askina hangi modern Avrupali ordunun doguya yurumesini Osmanli engellemistir.... Hacli seferleri diyeceksen, onlarin cogunu Anadolu Selcuklulari zamanindadir. Hacli seferlerinin cogundada adamlar Kuduse girmistir. Bunlarin yaninda o ordularda savasan araplari korumak icin degil,. kendi sultanlarinin hakimiyetini korumak icin savasmistir. Cogu zamanda basarisiz olmustur. Kimsenin ilerleyen Hacli ordusu umrunda degildir, tek umurlarinda olan sey kaybetme ihtimalleri olan topraklardir. Haclilar gemilerle Misira saldirdiklarinda bile bizimkiler kendi cikarlarina uygun dustugu icin muslumanlara dalmislardir. O zamanlar simdiki gibi irk muhabbeti, milluyetcilik falan yoktur. Ayrica Avrupalilarin muslumanlar uzerine gonderdigi ordular bizi degil, daha cok Bizansi dagitmistir. O kadar buyuk ordulari Bizans finanse edemedigi icin mali acidan cok zayiflamistir. Finanse etmesi gerekir, cunku finanse edemezse, Hacli ordusu Bizans sehrine dalar, ne var ne yok, calar. Bize ogretmezler ama hacli ordulari Istanbula saldirmistir. Istanbulu ilk fetheden Fatih Sultan Mehmed degil, 4. Hacli seferi kumandanidir. Alin bakin. http://en.wikipedia.org/wiki/Fourth_Crusade... Hacli seferleri muslumanlara degil, daha cok Bizansa kapak olmustur. Hacli seferleri olmasaydi, bizimkilerin Anadoluda egemenlik kurma sanslari yok denecek kadar azdi. Hatta bizimkiler haclilardan caldiklari toplarla, haclilardan kalan sehirleri paldur kuldur almislardir. Agir silahlarla donanmis suvariler, duz ova Avrupada ise yarar. Sicaklk arttiginda bunlar hicbir ise yaramaz. Herseyi gectim, Hacli Seferlerinin ana amaci muslumanligi bitirmek degil, Katoliklere gore dinden cikmis Ortodosklari adam etmektir. Sonucundada Ortodokslarin en baba ulkesini Bizansi cok yipratmislardir.

    Herseyi gectim, bizimkiler 5. hacli seferinde, birakin adamlarlar savasmayi, adamlar Misiri rahat ele gecirsin, diye muslumanlara saldirmistir. Acin bakin: http://en.wikipedia.org/wiki/Fifth_Crusade. Yani oyle anlatildigi gibi muslumanligin koruyucusu rolu falan yok. Tam aksine kendi cikari neyse, onu yapan devletleti kurmustur atalarimiz.

    Birakin muslumanlari korumayi, bizim atalarimiz kendi boylarinin cikarlari icin, Bizansla, Iranla isbirligi yapip, diger turk boylarinin kilictan gecirmisler, gecirilmelerine goz yummuslardir. Osmanli ve Sah Ismailin ordulari Yavuz doneminde savastiginda Sah ismailin ordusunda, Osmanli ordusundan cok daha fazla turk vardir. Zaten Osmanlinin fark yaratmasini saglayan ordusunu Turklere degil, yenicerilere dayandirmasidir. Cunku diger turk boylarina guvenemez.

    Uzun lafin kisasi, bizimkilerin muslumanligi korumak, kollamak gibi bir misyonu yoktur. Her devirde butun ulkeler kendi mali zenginlikleri icin diger musluman ulkeleri satar. Bundanda dogal bisey yoktur. Bizimkiler araplari korumayi birakin, kendi cikari icin kardesini satar. Hepiniz sehzade vakalarini bilirsiniz. Alin bakin bir tane: http://tr.wikipedia.org/wiki/Mustafa_%C3%87elebi.

    Araplarda bize tarihte ogretildigi gibi pasif, barisci insanlar degillerdir. Kendilerini savunurlar. Cogu emirligin Osmanliya savas acmadadan katilmalarinin sebebi, dini degil, ekonomik gerekliliktir.

    Yani oyle bize anlatildigi gibi Araplari koruyup, kolladigimiz falan yok. Araplari kollamak gibi misyonumuz olsa, daha Napolyon Misir'a girdiginde araplari korumak adina Fransaya savas acardik. Onun yerine baris yaptik. Cunku biliyordukki, bizim ordu Fransanin ordusunu yenemez. Osmanli pragmatisttir, kendi gucunun ne oldugunu bilir. Ynemeyecegi savasa girmez. Malesef ittihatciler bunu bilmez. 23 milyonluk nufusla, 15 milyon askeri olan ingiltereyi yenecegini anca bu dangalak Ittihatciler inanir. 100 yil oncede turk imparatorluguna gecme planlari vardi. Bu dangalaklarin su andaki versiyonlari bile Orta Asyadaki turkik ulkelerin Turkiyenin sicak sevkati ile cok buyuk imparatorluk yapma sevdasindadirlar. Allah hepsine akil fikir versin. Simdide akla mantiga hicbir sekilde uygun olmayan Anadoluyu komple tek tip turklestirme politikalari vardir. Er yada gec bu politika geri teper. Anadolu tarih boyunca cok kulturludur, kesinlikle tek kulture indirgenemez. Cok kulturlu bir ulkeyi tek kulturlu hale getirebilen tek ulke Fransadir. Bunu yaparkende cok insani yeteri kadar Fransiz olmadigi icin oldurmuslerdir. Bunu su andaki sistemle ve dunyanin kosullarinda Turkiyede yapamazsiniz, yani insanlari zorla Turk yapamazsiniz. Senin dilin yoktur, senin irkin aslinda yoktur diyemezsiniz. Bu forumun uyeleri en fazla 20 yasinda. Buranin uyelerinin buyuk kismi zamaninda insanlara senin irkin aslinda yoktur dendigini bile bilmez. Olay kabak gibi ortada.

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz de ayet yazmaya devam edin. Ayet yazınca kendiniz çok doğru hissediyorsanız yazmaya devam edin. Ama o ayetleri ben de okuyorum ama senin çıkardığın anlamı çıkarmıyorum. .
    Merak ettigim icin soruyorum... Ne anlam cikariyorsun? Oradaki ayetlere baktim, yani baska bir anlam cikaracak muglakta bisey yok. Acik ve net bir sekilde kavmiyetcilik (bugunku anlamda irkcilik) yapmayin diyor. Yapaninda cezasini soylemis.

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Senin gibiler Kuran'ı kendi tekelinde sanıyorlar sanırım. Ayetlerin işine gelen kısımlarını yaz buraya. Müslüman olmayan batılı emperyalistler ile iş birliği yapan, demokrasi istiyoruz diye yalan söyleyip ülkeyi bölmeye kalkan, eline silah alıp devletin askerinin polisinin kanını dökene Kuran ne yapılmasını söylüyor bir zahmet onu da yazın.
    Onuda yazsinlar, bunuda yazsinlar. Adam irkciligi yasaklayan ayetleri yazmis, sende musluman olmayan batili emperyalistler ile isbirligi yapanin sonunu yaz.

    Ustune alinma ama memleketteki ittihatci gelenegi ulkeyi yaptiklari uygulamaalar ile parcalara boldugunun farkinda bile degil. Insanlara zulum yapiyorlar. Zulum yapilan insanlar sesini cikardiginda zulumu artiriyorlar. Sonunda zulume dayanamayan bir takim psikopatlar devlete karsi ayakladiginda ittihatci zihniyet aradigi ic dusmani buluyor, daha dogrusu ic dusmani kendisi yaratiyor. Bunun farkina varmaniz lazim. Bu adamlar ulkenin yonetimini ele gecirmek icin 100 yil oncede ayni seyi yapti. Simdide iktidarllarini saglamlastirmak icin ayni seyi yapiyorlar. Sozum hukumete degildir. Bu ulkede secim kazanarak anca hukumet olursunuz, iktidata gelemezsiniz. Iktidarda her daim ittihatciler var. Bugun ulkenin cozulmeyecek hicbir sorunu yoktur. Yeterki ittihatci zihniyet engellemesin.


    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buı ülkede özgürce namaz kılabilirken, oruç tutabilirken< çocuk yapabilirken., ticaretle uğraşabilirken, seyahat edebilen insanlar devlete baş kaldırısa ne yapılacağını da söyle Kuran'dan...
    Bu bahsettiklerinin cogunu insanlar ozgurce bedelini odemeden yapamaz. Eger devletle az biraz isin varsa, yada ust duzey devlet gorevlerinde yer almak istiyorsaniz, yukarida soylediklerinin cogunu ozgurce yapamazsiniz. Ulkede yazili olan ve olmayan bazi kurallar vardir. Hicbir yerde ermeni yada rum vatandaslari asker yada polis olamaz diye yazili bir kural yoktur, ama yazili olmayan kurallara gore hicbiri olamaz. Ayni sekilde dini vecibelerini yerine getiren kisi devletin guvenlik alanindaki birimlerinde calisamaz diye bir kural yoktur, ama siz bu isi yaparsaniz, sakincali piyade olup ayiklanirsiniz.

    Vatandas istedigini diledigi gibi yapabilir. Hatta isinde cok iyi olabilir, ama ittihatci zihniyette degilse, devlet kademelerinde milim yukselemez. Aninda ayagini kaydirirlar.

    Ittihat ve Terakki hala canli bir sekilde icimizde yasiyor. Siz istediginiz kadar yok deyin, memleketin her kesimine sizmistir. Zaten egitim sistemi tamamen bu mantalite ile hazirlandigi icin insanlarin cogu garipliklerin farkina varmadan yasiyor. Turkun turkten baska dostu yoktur vs seklindeki laflarin hepsi ittihatci gelenegin sozleridir. Bu ittihatci dallamalar 1. dunya savasindan sonra cekip gitselerdi, bugun Turkiye cok daha buyuk bir ulke olurdu. Birakin Turkler uzerindeki tahribatlarini, azinliklar ustunde yaptiklari yenilir, yutulur cinsten degildir. Cok kulturlu bir yapiyi, tek kulturlu bir yapiya indirgemeye calismislardir. Su andaki meselede aslinda ayni meseledir. Ittihatciler kendi fikirlerine karsi gelen herkesi vatan haini diyerek asmislardir. Su andada en ufak farkli fikirde ayni gurup vatan haini demeye aninda baslar. Binlerce yildan beri sorunsuz yasadigimiz insanlarla aramizda sorun cikmasinin sebebi ne dis guclerdir, nede ekonomidir. Ittihatci geleneginden gelen tek tiplestirmedir. Yazik, cok yazik. Bu ittihatci zihniyetten acil kurtulmak lazim. BU ittihatci zihniyet size 2500-3000 yil once anadoluda yasamis Hititlerin canak comleklerini tarih kitabina koyar, Anadoluda beraber yasadigimiz Rum ve Ermenilerin kulturleri hakkinda hicbisey soylemez. Ermeniler 2500 yil dogu anadoluda yasayip, sabahtan aksama kadar coco jambo soyleyip, eglenmedi herhalde. Niye adamlarin kulturlerini ogrenmiyoruz? Yada rumlarin....2.5 milyon Rumu oz vatanindan kovmusuz... Elemanlara gore sebebi vatana ihanet. Vatana ihanet eden, adam kovuldugu Amerikada Canakkale icinde sarkisini soyleyip, olen osmanli askerine yas tutar mi?
    http://www.youtube.com/watch#!v=zA6y...eature=related Sizin akliniz bunu aliyor mu? Sizce bu mantikli mi?

    O dusman, bu dusman, su ic hain, bu dis hain. Yeter artik ya. Koskaca devlet anadolu canagina geriledi. Dunyanin 6. buyuk ulkesi iken, simdi 16. olduk diye seviniyor. Ittihatcilar 100 yil once gayrimuslimlere kafayi takmisti, sonunu hepimiz biliyoruz. Simdide ayni seyi yapmalarina izin verilmemeli.
  • 28-06-2010, 10:00:43
    #72
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir daha hiç görüş belirtme o zaman. Hep alıntı yap Kuran'dan... Ama unutma en gündelik siyasi tartışmalara kutsalını sokabiliyorsan bedeline de katlanacaksın.

    Kuran'ı kendine alet etmeye sen utanmıyorsan ben de yaptığın hatayı söylemeye utanmayacağım. Sen o ayetleri al da kürt milliyetçilerine anlat. Arnavutun yazdığı istiklal marşını okuyan Türk Milletinin kavmiyetçilik konusunda alacağı ders yoktur. Türk Milliyetçiliği yüzünden sorun oldu sanan saflar milliyetçi olmayan osmanlı yunanistan ı bugaristan ı suriyeyi ırakı hicazı kudüsü mısır ı neden kaybetti bir araştırsın bakalım. Ümmetçi osmanlının müslüman arap tebası ingilizlerle nasıl işbirliği yaptı bir araştırsın.

    Sizin gibiler yüzünden kudüsü kaybettik. tüm arap coğrafyasını ingilizler ele geçirdi. Bu milletin kavmiyetçiliğe ihtiyacı vardır. Türk kavmi olmasaydı ne kürtler kalırdı ne araplar müslüman kalırdı. 1000 sene avrupa saldırılarına biz göğüs gerdik. Rusların güneye avrupalıların doğuya akınlarını biz engelledik. Sonra o müslüman araplar ingilizlerle anlaşıp bizi sattılar. Tıpkı bugün %5 lik ******** kürt azınlığın emperyalist köpeği olduğu gibi. pkk ve sempatizanı şerefsizlere hangi kavimle dans ettiklerini göstereceğiz elbette.

    Siz de ayet yazmaya devam edin. Ayet yazınca kendiniz çok doğru hissediyorsanız yazmaya devam edin. Ama o ayetleri ben de okuyorum ama senin çıkardığın anlamı çıkarmıyorum. Senin gibiler Kuran'ı kendi tekelinde sanıyorlar sanırım. Ayetlerin işine gelen kısımlarını yaz buraya. Müslüman olmayan batılı emperyalistler ile iş birliği yapan, demokrasi istiyoruz diye yalan söyleyip ülkeyi bölmeye kalkan, eline silah alıp devletin askerinin polisinin kanını dökene Kuran ne yapılmasını söylüyor bir zahmet onu da yazın.

    Buı ülkede özgürce namaz kılabilirken, oruç tutabilirken< çocuk yapabilirken., ticaretle uğraşabilirken, seyahat edebilen insanlar devlete baş kaldırısa ne yapılacağını da söyle Kuran'dan...
    Bir Müslüman'ın yaşadıkça rehberi Kur'an-ı Kerim'dir. Siz neden bahsediyorsunuz kardeşim