• 25-06-2010, 12:26:47
    #1
    Ortadoğu’da son günlerde ortaya atılan üç iddia, İsrail ve ABD’nin İran’a karşı savaş hazırlığı içinde olabileceği ihtimalini akıllara getirdi. İngiliz, Mısır ve Mısır basınındaki haberler 'savaş' hazırlığı mı sorularını yinelettirdi.



    HAVA SAHASI AÇILDI
    İsrail ve ABD’nin Ortadoğu’da gizli planları olabileceğine dair ilk sinyal 10 gün önce İngiltere’nin en saygın gazetesi The Times’dan geldi.
    Gazete Türkiye ile arası bozulan İsrail’in Suudi Arabistan’la yeni bir anlaşma yaptığını, Suudilerin hava sahalarını İsrail’e açacağını yazdı. Suudi yönetimi, iddiaları yalanladı.


    ÖNCE GEMİLER GEÇTİ
    Kısa süre sonra bu kez Mısır’dan bir haber geldi. El Kuds El Arabi gazetesi, 18 Haziran’da 11 Amerikan firkateyninin ve bir uçak gemisinin Süveyş Kanalı’ndan Kızıldeniz’e geçtiğini, yanlarında bir de İsrail firkateyni olduğunu yazdı.
    İddiaya göre, uçak gemisi nükleer silah taşıyan SS Harry Truman idi. Gazete, Mısır’da muhalefetin, “Bizi kirli bir planın parçası yapıyorsunuz” diyerek iktidara kızdığını yazdı.


    BOMBALAR TAŞINDI
    Gemilerle ilgili bu haberin ardından dün de İran’ın gayri resmi yayın organı FARS Haber Ajansı’ndan ilginç bir iddia geldi. Ajansa göre, İsrail helikopterleri 18 Haziran’da, yani gemilerin Süveyş Kanalı’ndan geçtiği gün Suudi Arabistan’daki Tabük Havalimanı’na inerek silah ve bomba yükü bıraktı.
    Bu iddiaların henüz hiçbiri resmi kaynaklar tarafından doğrulanmadı. Ancak üst üste gelen haberler Arap dünyasında endişe yarattı. Arap sitelerinde İsrail ve ABD’nin İran’a karşı bir savaş hazırlığı içinde olduğu, hatta İsrail’in saldırıyı Gürcistan üzerinden yapacağı konuşuluyor.


    <''Arkadaşlar böle bir durum olursa sizce kim karlı kim zararlı çıkar ?
    Türkiyenin duruşu nasıl olmalıdır ? ''>

    vb. konuları tartışalım...

    Kaynak: http://www.haber7.com/ha......avas-hazirliklari-mi.php
  • 25-06-2010, 12:30:47
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kesin olan tek birşey var, o da Türkiyenin ortada kalacağı...
  • 25-06-2010, 12:33:40
    #3
    Nolacak olan gene bızım ülkeye olur büyük olasılık Amerika Arap ülkeleriniden birini daha işgal eder ve kendilerini " ülkeyi " üs olarak kullanır.Tabi bu benım dusuncem.Eğer Türkiye Amerika'nın ülkemizi üs olarak kulllanmasını isteyip ret ederse
  • 25-06-2010, 12:52:26
    #4
    Bence tam olarak olan bize olucak. Amerika bu konuda bizden destek isticek biz bu konuda maddi, askeri, onlara arkadaşın dediği gibi burayı üs olarak kullanmasına izin vermicez. Yavaş yavaş bence bizede hafiften kendilericne yaptırım kararı alabilirler gibime geliyor.

    Ancak kesinlikle amerikaya yataklık yapmamamız düşüncesindeyim. Bence iran'ın yanında ne yer almalıyız ne de almamalıyız.. Oraya gitsen yine zararlı çıkacan öbür tarafa gitsen yine zararlı çıkacan.. Çok karışık valla allah yardımcımız olsun..
  • 25-06-2010, 12:58:09
    #5
    Üyeliği durduruldu
    hocam insanlar bunu dile getirdiğinde -rep yağmuruna tutuluyor. Görüyorsunuz işde arapların birbirlerine bile hayrı yok , herşeyde çıkarcılık ararlar tıpkı filistinin zamanında Osmanlı devletine saldırması gibi.

    Suudi Arabistan bir arap ülkesi , iranda öyle ama nedense hepsi birbirinin kökünü kazımaya çalışıyor. Filistine saldırıldığında sınırlarını kapatan ilk devlet mısır oldu. Yani birbirlerine hayrı yok , herşey çıkarlarına dayanır. İran meclis başkanıda geçenlerde yaptığı konuşmasında , irana karşı yaptırımlar konusunda Türkiye'nin hayır oyu kullanmasını eleştiriyordu. Nedeni ise Türkiye nin irandan daha fazla ön plana geldiğini , iranın arka planda kaldığını söylüyordu. Vede filistinde iran bayrakları değil Türkiye bayrakları dalgalanıyor. Türkiye'nin yaptıkları , iranın yaptıklarını ikinci planda bırakıyor gibisinden yorumlar yapıyordu. çekememezlik olduğu açık.

    İşte bu yüzden diyorum araplar sadece çıkarlarını düşünür diye
  • 25-06-2010, 13:13:01
    #6
    Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam insanlar bunu dile getirdiğinde -rep yağmuruna tutuluyor. Görüyorsunuz işde arapların birbirlerine bile hayrı yok , herşeyde çıkarcılık ararlar tıpkı filistinin zamanında Osmanlı devletine saldırması gibi.

    Suudi Arabistan bir arap ülkesi , iranda öyle ama nedense hepsi birbirinin kökünü kazımaya çalışıyor. Filistine saldırıldığında sınırlarını kapatan ilk devlet mısır oldu. Yani birbirlerine hayrı yok , herşey çıkarlarına dayanır. İran meclis başkanıda geçenlerde yaptığı konuşmasında , irana karşı yaptırımlar konusunda Türkiye'nin hayır oyu kullanmasını eleştiriyordu. Nedeni ise Türkiye nin irandan daha fazla ön plana geldiğini , iranın arka planda kaldığını söylüyordu. Vede filistinde iran bayrakları değil Türkiye bayrakları dalgalanıyor. Türkiye'nin yaptıkları , iranın yaptıklarını ikinci planda bırakıyor gibisinden yorumlar yapıyordu. çekememezlik olduğu açık.

    İşte bu yüzden diyorum araplar sadece çıkarlarını düşünür diye

    Kesinlikle katılıyorum suriye'yle bir ticari anlaştma yeptık hemen iran dan sesler yükseldi normalde suriyeyle ticari ilişkilerde en önemli ülke iran dı ancak bizim oraya girmemizle ikinci plana düşçeklerinden rahatsız oldular.. Ve geçen haberlerde okudum iran'ın en büyük düşmanı türkiye diye bazı yazarlar yazmış iranda filan buda oradaki zihniyeti açıklıyor. Gerektiğinde çıkarları için ülkeleri kullanırlar işleri bitince tamamdır. Bence arabistanın hava sahasını filan açması beni hiç şaşırtmaz...
  • 25-06-2010, 13:20:35
    #7
    /konudışı
    "-rep" davasina anlam veremiyorum.. madem ki karşındakinin görüşü sana ters düşüyor sende kendi yorumunu dile getir. bunu yapamayacak kadar kapasitessizsen - repleri küfürleri esirgeme

    /konudışı

    Türkiye ortada kalacak gibime geliyor.Böyle birşey olursa bizim için fırsat olur bu sefer ağırlıgımızı koymalıyız
  • 25-06-2010, 14:58:19
    #8
    İran'a saldıran zararlı çıkar diye düşünüyorum. amerika bile olsa. İşgal olayına gelince mümkün olsa amerika çoktan saldırırdı.
  • 25-06-2010, 15:47:12
    #9
    ahtapot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İran'a saldıran zararlı çıkar diye düşünüyorum. amerika bile olsa. İşgal olayına gelince mümkün olsa amerika çoktan saldırırdı.
    ` mumkun olsa simdiye kadar yapardi ` sozune katilmiyorum. Afganistan ve irak a daha once yetmiyormuyduda simdi simdi.. saldirinin alt yapisini hazirlayip kendilerine hak verilmesini sagliyorlar.. bkz : ikiz kuleler, bkz : Saddam kendiliginden Amerikaya kafa tutmustur.. Sanirim Saddamin bizzat Amerika icin calistigini bilmeyen yoktur..
    simdide irana saldirmak icin nukleer konusunu gundeme getiriyorlar.. Ilk ATom bombasini kullanan serefsizler bunlar halen gelip kimse kullanmasin diyorlar..