Srdr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam insanlar bunu dile getirdiğinde -rep yağmuruna tutuluyor. Görüyorsunuz işde arapların birbirlerine bile hayrı yok , herşeyde çıkarcılık ararlar tıpkı filistinin zamanında Osmanlı devletine saldırması gibi.

Suudi Arabistan bir arap ülkesi , iranda öyle ama nedense hepsi birbirinin kökünü kazımaya çalışıyor. Filistine saldırıldığında sınırlarını kapatan ilk devlet mısır oldu. Yani birbirlerine hayrı yok , herşey çıkarlarına dayanır. İran meclis başkanıda geçenlerde yaptığı konuşmasında , irana karşı yaptırımlar konusunda Türkiye'nin hayır oyu kullanmasını eleştiriyordu. Nedeni ise Türkiye nin irandan daha fazla ön plana geldiğini , iranın arka planda kaldığını söylüyordu. Vede filistinde iran bayrakları değil Türkiye bayrakları dalgalanıyor. Türkiye'nin yaptıkları , iranın yaptıklarını ikinci planda bırakıyor gibisinden yorumlar yapıyordu. çekememezlik olduğu açık.

İşte bu yüzden diyorum araplar sadece çıkarlarını düşünür diye

Kesinlikle katılıyorum suriye'yle bir ticari anlaştma yeptık hemen iran dan sesler yükseldi normalde suriyeyle ticari ilişkilerde en önemli ülke iran dı ancak bizim oraya girmemizle ikinci plana düşçeklerinden rahatsız oldular.. Ve geçen haberlerde okudum iran'ın en büyük düşmanı türkiye diye bazı yazarlar yazmış iranda filan buda oradaki zihniyeti açıklıyor. Gerektiğinde çıkarları için ülkeleri kullanırlar işleri bitince tamamdır. Bence arabistanın hava sahasını filan açması beni hiç şaşırtmaz...