İnsafsız ev sahibi - Kra artış konusu
40
●2.688
- 09-10-2025, 00:58:41Tahadütname nin hiç bir işe yaramadıgını söylüyorsun. insanlarımız salak ozaman notere gidip tahadütname imzalıyorlar.S7V7N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-10-2025, 01:00:59tahattütname bir işe yaramaz demiyorum. normal de tahattütname ile 1 yılda çıkarır ama imza bana ait değil vs diyerek itirazda bulunarak bu 1 yılı uzatırsın diyorum.RauL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-10-2025, 08:23:23Emekliler için hakikaten hayat çok zor. Sadece kirada da değil, evi olan emekliler bile geçinemiyor artık. Ne meyve alabiliyor ne sebze nede et. Bakliyatla ekmekle ayakta kalıyorlar resmen. Nereye kadar gider bu düzen bilinmez ama Allahın dediği olur.
Ev sahibinizde vicdansız değil, herkes malından para kazanmak ister seninde evin olsa sende rayiç kira bedeli neyse o kira bedelini istersin. - 09-10-2025, 08:32:05Marjii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntülekaramesse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Gecen sene deprem sigrotasını 2750 TL den yaptım. Bu sene büyük ihtimal çok artacak bizim burada rayiç bedellere %700 zam gelmiş. Muhtarlığa yeni rayiç bedel listelerini asmışlar sizde kontrol edin. Rayiç bedel artınca vergiler ve dask otomatik olarak 6-7 kat artacak rabbim sonumuzu hayreylesin. (vergilerde 250-300 tl) demişsin böyle bir vergi İstanbul da görmedim. Daire başı 3-4 bin tl en az belediyeye yeni rayiç bedel üzerinden ne kadar olacağını sordum 14k civarı birşey hesapladı. - 09-10-2025, 09:43:09Benim ev sahibide aynı şekildeydi 2 sene önce kiram 5000 tl idi 15000 tl yapmak istedi 10 bini kabul edersen et etmezsen mahkleme aç ödemem dedim. 10 bin i kabul etti. Bu senede 2 ay önce 15 bin yaptık böyle böyle gidiyoruz. Asla bir evrak falan imzalamam.r10maina adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-10-2025, 10:14:52Hocam dask ve vergi, dairenin metrekaresine göre hesaplanıyor. Annemin yaşadığı evde bizim evimiz ona hem vergi hem dask daha fazla çıkıyor benim yaşadığım evde kendime ait benim ki daha az çıkıyor. Sigortacım ile geçmiş konuşmamıza baktım ikinci ayın ortasında 961 TL ödemisim daska. Vergi borçlarını şuan da bulamadım ancak bahsettiğiniz vergi ne vergisi acaba tam olarak? Çevre ve temizlik vergisi mi başka bir vergi mi? Çünkü ben çevre ve temizlik vergisinden bahsettim başka bir vergi varsa bilgim yok maalesef.iNKa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-10-2025, 10:28:41Emlak ve çevre temizlik vergisi belediyenin aldığı şuan herkes itiraz ediyor bende itiraz dilekçesi verdim. Memurun dediği bizim yapabileceğimiz birşey yok maliye rayiç bedellerinin gerçek değerine çekilmesini istemiş vergi mahkemesine itiraz edin dediler. Şuan sokakta rayiç m2 7000 tl den 42000 tl ye çıkmış. Bu sadece emlak verigisine yansımadı artık daire ya da işyeri alıp-satarkende rayiç bedelden hesapladığı için alınan tapu harcı filan katlanarak arttı. Bunu bilen fazla kişi yok ancak 2026 itirbariyle vergi zamanı gelince ya da daire filan alıp-satarken herkes fiyatları görecek büyük ihtimal ev ve işyeri kiraları katlanarak artacak. Birisi daire aldı diyelim kafadan 200-300 bin tl sadece tapu harcı gibi birşey çıkacak doğal olarak bu mülkü kiralamak isteyen ucuza kiralamayacak, yeni kiralar uçunca eski kiralarda ona göre ayarlanır. Ayrıca bu rayiç oranları bizim burda %700 müş çoğu belediye %2000 lere kadar zam yapmış çok kişi isyanda şuan bakalım insaların vergi altında nereye kadara ezecekler.Marjii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle